Grandin, Temple (1947- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Dostępność
dostępne
(18)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(1)
Placówka
6-go Sierpnia 23 (W34)
(2)
ZWM 5 (W45)
(7)
Koński Jar 10 (W109)
(4)
Nugat 4 (W112)
(1)
Nugat 4 (W112 Oddział dla Dzieci)
(2)
Braci Wagów 1 (W127)
(2)
Wasilkowskiego 7 (W128)
(3)
Kłobucka 14 (W135)
(3)
K.E.N. 21 (W139)
(1)
Barwna 8 (BD9)
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(783)
Christie, Agatha (1890-1976)
(667)
Kowalska Dorota
(664)
Grandin, Temple (1947- )
(-)
Zarawska, Patrycja (1970- )
(545)
Kochanowski Jan
(469)
Drewnowski, Jacek (1974- )
(443)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(409)
Żeleński, Tadeusz (1874-1941)
(385)
Mosiewicz-Szrejter, Maria (1971- )
(367)
King, Stephen (1947- )
(353)
Shakespeare, William (1564-1616)
(339)
Fabianowska, Małgorzata
(332)
Popławska, Anna (filolog)
(323)
Cholewa, Piotr W. (1955- )
(322)
Braiter-Ziemkiewicz, Paulina (1968- )
(317)
Lindgren, Astrid (1907-2002)
(315)
Siemianowski, Roch (1950- )
(310)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Chotomska, Wanda (1929-2017)
(302)
Roberts, Nora (1950- )
(300)
Birek, Wojciech (1961- )
(296)
Ross, Tony (1938- )
(289)
Królicki, Zbigniew A. (1954- )
(286)
Steel, Danielle (1947- )
(276)
Goscinny, René (1926-1977)
(262)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(254)
Pratchett, Terry (1948-2015)
(247)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Zimnicka, Iwona (1963- )
(233)
Gawryluk, Barbara (1957- )
(232)
Krasicki Ignacy
(229)
Szulc, Andrzej
(227)
Kasdepke, Grzegorz (1972- )
(226)
Ochab, Janusz (1971- )
(223)
Chmielewska, Joanna (1932-2013)
(222)
Domańska, Joanna (1970- )
(222)
Mazan, Maciejka
(221)
Polkowski, Andrzej (1939-2019)
(213)
Żeromski, Stefan (1864-1925)
(213)
Prus, Bolesław (1847-1912)
(207)
Lem, Stanisław (1921-2006)
(206)
Brzechwa, Jan (1900-1966)
(203)
Mortka, Marcin (1976- )
(203)
Doyle, Arthur Conan (1859-1930)
(202)
Goliński Zbigniew
(201)
Cieślik, Donata
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Ludwikowska, Jolanta (1962- )
(196)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Beaumont, Émilie (1948- )
(192)
Montgomery, Lucy Maud (1874-1942)
(189)
Musierowicz, Małgorzata (1945- )
(188)
Rzehak, Wojciech (1967- )
(188)
Wiśniewska, Monika (filolog)
(181)
Konopnicka, Maria (1842-1910)
(180)
Onichimowska, Anna (1952- )
(180)
Włodarczyk, Barbara
(180)
Coben, Harlan (1962- )
(178)
Grisham, John (1955- )
(178)
Kijowska, Elżbieta (1950- )
(178)
Stanecka, Zofia (1972- )
(177)
Dobrzańska-Gadowska, Anna
(175)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(174)
Webb, Holly
(174)
Widmark, Martin (1961- )
(171)
Kraśko, Jan (1954- )
(170)
Skalska, Katarzyna
(170)
Tolkien, J. R. R. (1892-1973)
(169)
Conrad, Joseph (1857-1924)
(168)
Christie, Agatha (1890-1976). Herkules Poirot
(167)
Jansson, Tove (1914-2001)
(167)
Oklejak, Marianna (1981- )
(166)
Simon, Francesca (1955- )
(166)
Słowacki, Juliusz (1809-1849)
(165)
Barańczak, Stanisław (1946-2014)
(164)
Górecka, Barbara (tłumaczka)
(163)
Stelmaszyk, Agnieszka (1976- )
(163)
Hesko-Kołodzińska, Małgorzata
(162)
Rusinek, Michał (1972- )
(161)
Iwaszkiewicz, Jarosław (1894-1980)
(159)
Jachowicz Stanisław
(159)
Kozak, Jolanta (1951- )
(158)
Sparks, Nicholas (1965- )
(157)
Rowling, J. K. (1965- )
(156)
Tuwim, Julian (1894-1953)
(156)
Łoziński, Jerzy (1947- )
(156)
Amsterdamski, Piotr (1955-2008)
(154)
Dickens, Charles (1812-1870)
(154)
Rosiński, Grzegorz (1941- )
(153)
Van Hamme, Jean (1939- )
(153)
Andersen, Hans Christian (1805-1875)
(151)
Piotrowska, Eliza (1976- )
(150)
Siewior-Kuś, Alina
(150)
Child, Lee (1954- )
(149)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Temat
Autyzm
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Mózg
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Chorzy w rodzinie
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Grandin, Temple (1947- )
(2)
Psychologia zwierząt
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Zachowanie
(2)
Autystycy
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Leczenie
(1)
Ludzie a zwierzęta
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Pamięć sensoryczna
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Sztuka
(1)
Terapia sensoryczna
(1)
Współwystępowanie chorób
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia autystyczne
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Gatunek
Poradnik
(5)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(6)
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Światowej sławy autorka i osoba autystyczna Temple Grandin oraz psycholożka Debra Moore przedstawiają dziewięć sposobów wspierania dzieci i nastolatków ze spektrum autyzmu. Temple Grandin dzieli się swoim osobistym doświadczeniem i historiami opowiadanymi przez szukających jej wsparcia rodziców i specjalistów, a Debra Moore wykorzystuje doświadczenie psychologa, pracującego od wielu lat z dziećmi i nastolatkami ze spektrum oraz ich opiekunami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
ZWM 5 (W45)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Wasilkowskiego 7 (W128)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej publikacji Temple Grandin – wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt – opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowywania dziecka z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie myślenia osób ze spektrum oraz na problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
Tytuł oryginału: The loving push.
Zapewnij dziecku ze spektrum autyzmu bezpieczny start w dorosłość. W życiu jest kilka pewnych rzeczy, na przykład to, że dzieci ze spektrum autyzmu kiedyś dorosną, a rodzice nie zawsze będą im towarzyszyć. Opiekunowie, nauczyciele, terapeuci oraz wszyscy, którym dobro dziecka lub nastolatka ze spektrum autyzmu leży na sercu, potrzebują tego przewodnika, aby przygotować je do dorosłego życia w dzisiejszym świecie. W książce przedstawione są prawdziwe historie kobiet i mężczyzn z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, którym nie zawsze było łatwo, jednak dzięki wsparciu bliskich osób wiodą wartościowe, dorosłe życie, które uwzględnia i akcentuje ich mocne strony oraz pasje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
ZWM 5 (W45)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Koński Jar 10 (W109)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Nugat 4 (W112 Oddział dla Dzieci)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wygląda wewnętrzny świat osoby autystycznej? Fascynująca podróż do wnętrza autystycznego umysłu wiedzie przez rozmaite struktury mózgowe, geny oraz codzienne doświadczenia osób autystycznych i ich opiekunów. Temple Grandin, sama będąca osobą autystyczną, pokazuje, że kluczem do zrozumienia autyzmu są zmysły, których odmienne funkcjonowanie warunkuje sposób doświadczania świata. Przygląda się różnym typom myślenia, których właściwe wykorzystanie, może prowadzić do zdumiewających rezultatów. Książka uczy osoby autystyczne, ich rodziny, lekarzy i terapeutów, jak rozpoznać i wykorzystać potencjał drzemiący w mózgu autystycznym, a pozostałym czytelnikom pozwala lepiej zrozumieć funkcjonowanie umysłu i działanie mózgu w ogóle. Krajobraz cywilizacyjny, w którym urodziłam się 65 lat temu, był bardzo odmienny od dzisiejszego. Przeszliśmy od zamykania dzieci z ostrym autyzmem w zakładach leczniczych do prób zapewnienia im spełnionego, najlepszego z możliwych sposobu życia. W tej książce poprowadzę czytelnika krok po kroku przez wszystkie etapy mojej podróży. Temple Grandin Temple Grandin jest profesorem zootechniki na Colorado State University oraz autorką wielu bestsellerowych książek przetłumaczonych na kilkanaście języków. W 2010 roku została uznana za jedną ze stu najbardzeij wpływowych osób według tygodnika „Time”. Oliver Sacks poświęcił jej tytułowy esej słynnej książki Antropolog na Marsie, a opowiadający o jej życiu film z Claire Danes w roli głównej zdobył Złoty Glob i siedem statuetek Emmy. Jako osoba autystyczna angażuje się w w badania naukowe i popularyzację wiedzy na temat tego zaburzenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
ZWM 5 (W45)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 61
Nugat 4 (W112 Oddział dla Dzieci)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Kłobucka 14 (W135)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The autistic brain: thinking across the spectrum.
Jak wygląda wewnętrzny świat osoby autystycznej? Fascynująca podróż do wnętrza autystycznego umysłu wiedzie przez rozmaite struktury mózgowe, geny oraz codzienne doświadczenia osób autystycznych i ich opiekunów. Temple Grandin, sama będąca osobą autystyczną, pokazuje, że kluczem do zrozumienia autyzmu są zmysły, których odmienne funkcjonowanie warunkuje sposób doświadczania świata. Przygląda się różnym typom myślenia, których właściwe wykorzystanie, może prowadzić do zdumiewających rezultatów. Książka uczy osoby autystyczne, ich rodziny, lekarzy i terapeutów, jak rozpoznać i wykorzystać potencjał drzemiący w mózgu autystycznym, a pozostałym czytelnikom pozwala lepiej zrozumieć funkcjonowanie umysłu i działanie mózgu w ogóle.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
K.E.N. 21 (W139)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The autistic brain: thinking across the spectrum.
Jak wygląda wewnętrzny świat osoby autystycznej? Fascynująca podróż do wnętrza autystycznego umysłu wiedzie przez rozmaite struktury mózgowe, geny oraz codzienne doświadczenia osób autystycznych i ich opiekunów. Temple Grandin, sama będąca osobą autystyczną, pokazuje, że kluczem do zrozumienia autyzmu są zmysły, których odmienne funkcjonowanie warunkuje sposób doświadczania świata. Przygląda się różnym typom myślenia, których właściwe wykorzystanie, może prowadzić do zdumiewających rezultatów. Książka uczy osoby autystyczne, ich rodziny, lekarzy i terapeutów, jak rozpoznać i wykorzystać potencjał drzemiący w mózgu autystycznym, a pozostałym czytelnikom pozwala lepiej zrozumieć funkcjonowanie umysłu i działanie mózgu w ogóle.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
ZWM 5 (W45)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy zdarza Ci się, że coś wiesz, ale nie umiesz wyjaśnić skąd? Czy rozwiązujesz problemy w niestandardowy sposób? Czy masz żywą wyobraźnię? Czy masz talent muzyczny, plastyczny lub mechaniczny? Jeśli tak – możliwe, że jesteś osobą myślącą wizualnie. Taki sposób myślenia przypomina trochę korzystanie z grafik Google’a lub oglądanie krótkich filmów na Instagramie lub TikToku. W Twojej głowie pojawia się sekwencja obrazów zrozumiała tylko dla Ciebie. Wśród osób myślących wizualnie są najwięksi wynalazcy tacy jak Thomas Edison, Alan Turing czy Elon Musk. Dla osób myślących wizualnie kluczowa jest możliwość nauki metodą prób i błędów. Dlatego często kiepsko sobie radzą w szkole, gdzie kładzie się nacisk na naukę teorii. Jak rozpoznać i wspierać naszych przyszłych inżynierów, projektantów, artystów? W swojej najnowszej książce Temple Grandin uczy rodziców, w jaki sposób mogą odkryć i rozwijać mocne strony swoich dzieci. Danie dziecku szansy na sukces jest czymś niezmiernie ważnym, a punktem wyjścia powinno być zrozumienie tego, jak ono myśli, a więc także, jak się uczy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
ZWM 5 (W45)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Koński Jar 10 (W109)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
6-go Sierpnia 23 (W34)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59 (1 egz.)
W dniach 08.04-08.05.2024 Wypożyczalnia Nr 34 będzie nieczynna z powodu inwentaryzacji księgozbioru.
ZWM 5 (W45)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59 (1 egz.)
Braci Wagów 1 (W127)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 59 (1 egz.)
Wasilkowskiego 7 (W128)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stanowi kontynuację książki pt.: Zrozumieć zwierzęta.
Tyt. oryg.: Animals make us human.
Stanowi kontynuację książki pt.: Zrozumieć zwierzęta. Temple Grandin ma niezwykły dar wnikania w życie wewnętrzne zwierząt. Nie tylko z racji wykształcenia (zdobyła tytuł doktora nauk o zwierzętach na uniwersytecie w Colorado), ale również dlatego, że jest osobą dotkniętą autyzmem. Jak sama mówi, doświadczenie tej choroby uczyniło jej codzienne życie niezwykle trudnym, ale pozwoliło za to na lepsze rozumienie zwierząt. W swojej najnowszej książce skoncentrowała się na specyficznym sposobie odczuwania wybranych zwierząt, by odpowiedzieć na ważne pytanie dotyczące ich emocjonalnej natury. Czy psy są szczęśliwe, gdy zostawiamy je samotne na większość dnia? Czy lew, który stąpa cały dzień po wybiegu w zoo, jest zasmucony? Czy da się wytresować kota? Dlaczego gryzonie lubią ryć dziury? W jaki sposób możemy uchronić nasze pupile przed paniką związaną z wizytą u weterynarza? Temple Grandin wyjaśnia nie tylko, jak zaspokoić potrzeby emocjonalne psów, kotów, koni czy zwierząt hodowlanych, ale także wskazuje na to, w jaki sposób możemy zapewnić im najlepsze warunki do rozwoju, a co za tym idzie - co zrobić, aby zobaczyć w ich oczach szczęście.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
6-go Sierpnia 23 (W34)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59 (1 egz.)
W dniach 08.04-08.05.2024 Wypożyczalnia Nr 34 będzie nieczynna z powodu inwentaryzacji księgozbioru.
ZWM 5 (W45)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59 (1 egz.)
Koński Jar 10 (W109)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59 (1 egz.)
Nugat 4 (W112)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59 (1 egz.)
Braci Wagów 1 (W127)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59 (1 egz.)
Wasilkowskiego 7 (W128)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każde dziecko, niezależnie od tego, czy zdiagnozowano u niego autyzm, czy zespół Aspergera, lepiej poradzi sobie w życiu, jeśli będzie umiało dbać o higienę osobistą, radzić sobie ze stresem i prosić o pomoc. Rodzice i nauczyciele osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają znaczący wpływ na funkcjonowanie swoich wychowanków w świecie. Książka zawiera wiele konkretnych przykładów, jak rozwijać umiejętności ważne w codziennym życiu. Jennifer McIlwee Myers pisze z wyjątkowej perspektywy – zespół Aspergera rozpoznano u niej dopiero w wieku dorosłym, z kolei u jej brata autyzm zdiagnozowano jeszcze w dzieciństwie. Dzięki temu Czytelnik może utwierdzić się w przekonaniu, że świadome rozwijanie umiejętności życiowych u osób z autyzmem lub zespołem Aspergera jest bardzo ważne od najmłodszych lat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Koński Jar 10 (W109)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każde dziecko, niezależnie od tego, czy zdiagnozowano u niego autyzm, czy zespół Aspergera, lepiej poradzi sobie w życiu, jeśli będzie umiało dbać o higienę osobistą, radzić sobie ze stresem i prosić o pomoc. Rodzice i nauczyciele osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają znaczący wpływ na funkcjonowanie swoich wychowanków w świecie. Książka zawiera wiele konkretnych przykładów, jak rozwijać umiejętności ważne w codziennym życiu. Jennifer McIlwee Myers pisze z wyjątkowej perspektywy - zespół Aspergera rozpoznano u niej dopiero w wieku dorosłym, z kolei u jej brata autyzm zdiagnozowano jeszcze w dzieciństwie. Dzięki temu Czytelnik może utwierdzić się w przekonaniu, że świadome rozwijanie umiejętności życiowych u osób z autyzmem lub zespołem Aspergera jest bardzo ważne od najmłodszych lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej