Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(328)
Forma i typ
Książki
(307)
Publikacje popularnonaukowe
(64)
Poradniki i przewodniki
(54)
Publikacje fachowe
(52)
Publikacje naukowe
(38)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(37)
Proza
(22)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Audiobooki
(14)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
E-booki
(3)
Filmy i seriale
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(454)
wypożyczone
(59)
tylko na miejscu
(48)
nieokreślona
(3)
Placówka
6-go Sierpnia 23 (W34)
(12)
ZWM 5 (W45)
(38)
Koński Jar 10 (W109)
(24)
Nugat 4 (W112)
(26)
Nugat 4 (W112 Oddział dla Dzieci)
(9)
Braci Wagów 1 (W127)
(24)
Wasilkowskiego 7 (W128)
(27)
Dembowskiego 12 (W131)
(2)
Cybisa 6 (W134)
(13)
Kłobucka 14 (W135)
(94)
K.E.N. 21 (W139)
(23)
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
(20)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
(37)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
(44)
Cybisa 6 (Mediateka)
(3)
Wasilkowskiego 7 (BD7)
(12)
Barwna 8 (BD9)
(42)
Fanfarowa 19 (BD11)
(10)
Kłobucka 14 (BD37)
(53)
Na Uboczu 2 (BD60)
(40)
Braci Wagów 1 ("Czytelnia 9")
(11)
Autor
Cieślak, Piotr
(8)
Sikorski, Witold (1950- )
(8)
Gutowski, Maksymilian
(7)
Górczyński, Robert
(7)
Rosłan, Katarzyna
(6)
Wainewright, Max
(6)
Garliński, Wiktor
(5)
Rajca, Piotr
(5)
Watrak, Andrzej
(5)
Zatorska, Joanna
(5)
Deutsch, Stacia
(4)
Deutsch, Stacia. Dziewczyny kodują
(4)
Henson, Mike
(4)
Tadeusiewicz, Ryszard (1947- )
(4)
Baranowski, Maciej (tłumacz)
(3)
Borkowski, Paweł (informatyk)
(3)
Dukaj, Jacek (1974- )
(3)
Dąbkowska-Kowalik, Małgorzata
(3)
Kisielnicki, Jerzy (1939- )
(3)
Mazur, Dawid (informatyka)
(3)
Raczyło, Paulina (1987- )
(3)
Strąkow, Michał
(3)
Sweigart, Al
(3)
Walczak, Tomasz (tłumacz)
(3)
Żarowska-Mazur, Alicja
(3)
Bednarek, Krzysztof (tłumacz)
(2)
Bergin, Mark (1961- )
(2)
Bhargava, Aditya Y
(2)
Bogusławska, Katarzyna
(2)
Boniewicz, Aleksandra
(2)
Brdulak, Jacek (1953- )
(2)
Chawziuk, Tadeusz
(2)
Child, Andrew
(2)
Child, Lee (1954- )
(2)
Child, Lee (1954- ). Jack Reacher
(2)
Cypryański, Piotr
(2)
Fabijańczyk, Piotr (tłumacz)
(2)
Fenrich, Wojciech
(2)
Feynman, Richard Phillips (1918-1988)
(2)
Fry, Hannah (1984- )
(2)
Gadzała, Agnieszka
(2)
Giner, Pau
(2)
Gogołek, Włodzimierz (1949- )
(2)
Grabowska, Marta (1948- )
(2)
Grażyński, Andrzej
(2)
Górczyńska, Agnieszka (tłumaczka)
(2)
Houellebecq, Michel (1956- )
(2)
Janiszewski, Boguś
(2)
Janusz, Jacek
(2)
Jarzębski, Jerzy (1947-2024)
(2)
Jóźwiak, Michał (tłumacz)
(2)
Kietzman, Krzysztof
(2)
Kozioł, Marcin (1977- )
(2)
Kraśko, Jan (1954- )
(2)
Krzyżanowski, Krzysztof (tłumacz)
(2)
Kulesza, Radosław
(2)
Lachowski, Lech
(2)
Langa, Sebastian
(2)
Lee, Kai-Fu (1961- )
(2)
Lem, Stanisław (1921-2006)
(2)
Leśniakiewicz, Dawid
(2)
Lipiński, Andrzej (tłumacz)
(2)
Liukas, Linda
(2)
Machnik, Marcin
(2)
Mitnick, Kevin D. (1963- )
(2)
Musielak, Sebastian (1970- )
(2)
Norvig, Peter
(2)
Nowakowska, Katarzyna (tłumacz)
(2)
Perea, Pablo
(2)
Pełka, Piotr
(2)
Pinker, Steven (1954- )
(2)
Piwko, Łukasz
(2)
Rajca, Piotr (1970- )
(2)
Rogulski, Mariusz
(2)
Russell, Stuart J. (1962- )
(2)
Rzepniewska, Magdalena
(2)
Salariya, David
(2)
Saujani, Reshma (1975- )
(2)
Schneier, Bruce (1963- )
(2)
Siara, Olga
(2)
Skorwider, Max (1980- )
(2)
Spitzer, Manfred (1958- )
(2)
Spraul, Anton
(2)
Stephens-Davidowitz, Seth
(2)
Strittmatter, Kai (1965- )
(2)
Taleb, Nassim (1960- )
(2)
Tomys, Łukasz
(2)
Vorderman, Carol
(2)
Ważny, Bartłomiej (1990- )
(2)
Wieleżyńska, Ewa (1974- )
(2)
Świerkocki, Maciej (1961- )
(2)
Abagnale, Frank W. (1948- )
(1)
Aboujaoude, Elias (1971- )
(1)
Adamczyk, Maciej
(1)
Adamczyk-Karwowska, Agnieszka
(1)
Ahmad, Imran (1977- )
(1)
Airey, David (1979- )
(1)
Allen, Robin W
(1)
Alley, Robert W. (1955- )
(1)
Andruszko, Robert
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(115)
2010 - 2019
(181)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(252)
1901-2000
(7)
1989-2000
(5)
1945-1989
(4)
Kraj wydania
Polska
(325)
Wielka Brytania
(2)
Język
polski
(310)
angielski
(4)
Odbiorca
Dzieci
(39)
9-13 lat
(32)
Programiści
(22)
Młodzież
(16)
6-8 lat
(13)
Informatycy
(12)
14-17 lat
(8)
Studenci
(6)
Szkoły wyższe
(4)
Graficy komputerowi
(2)
Inżynierowie
(2)
Menedżerowie produktu
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Rodzice
(2)
Administratorzy bezpieczeństwa informacji
(1)
Biegli sądowi
(1)
Doktoranci
(1)
Dorośli
(1)
Dziennikarze
(1)
Dziewczęta
(1)
Filmowcy
(1)
Menedżerowie
(1)
Montażyści
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele informatyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Naukowcy
(1)
Pracownicy
(1)
Projektanci aplikacji multimedialnych animacji i gier komputerowych
(1)
Projektanci stron WWW
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedszkola
(1)
Reżyserzy
(1)
Seniorzy
(1)
Specjaliści ds. doskonalenia organizacji
(1)
Specjaliści ds. rozwoju stron internetowych, Internetu i Intranetu
(1)
Szkoły średnie
(1)
Twórcy gier
(1)
Uczniowie szkół zawodowych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(26)
Literatura amerykańska
(20)
Literatura angielska
(3)
Literatura hiszpańska
(3)
Film amerykański
(2)
Literatura fińska
(2)
Literatura francuska
(2)
Film polski
(1)
Literatura chińska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Programowanie (informatyka)
(61)
Informatyka
(49)
Internet
(42)
Sztuczna inteligencja
(33)
Komputery
(22)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(20)
Cyberprzestępczość
(19)
Informatycy
(19)
Algorytmy
(14)
Rzeczywistość wirtualna
(14)
Big data
(13)
Cyberkultura
(11)
Aplikacja internetowa
(10)
Gry komputerowe
(10)
Python (język programowania)
(10)
Sieć komputerowa
(10)
Technologia informacyjna (IT)
(10)
Języki programowania
(9)
Bezpieczeństwo informacyjne
(8)
Programiści
(8)
Scratch (język programowania)
(8)
Zarządzanie
(8)
Baza danych
(7)
Cybernetyka
(7)
Dane osobowe
(7)
Facebook
(7)
Innowacje
(7)
Linux
(7)
Media społecznościowe
(7)
Programy komputerowe
(7)
Przedsiębiorstwo
(7)
Społeczeństwo informacyjne
(7)
Uczenie maszynowe
(7)
Uzależnienie od Internetu
(7)
Cyberterroryzm
(6)
Futurologia
(6)
Grafika komputerowa
(6)
Komunikacja społeczna
(6)
Nauka
(6)
Środki masowego przekazu
(6)
Bezpieczeństwo systemów
(5)
Inwigilacja
(5)
Minecraft
(5)
Multimedia
(5)
Postęp techniczny
(5)
Programowanie
(5)
Przyjaźń
(5)
Strony WWW
(5)
Systemy informatyczne
(5)
Cenzura
(4)
Data mining
(4)
Dzieci
(4)
Haking
(4)
Kryptologia
(4)
Mózg
(4)
Polityka
(4)
Portale internetowe
(4)
Projektowanie stron WWW
(4)
Smartfon
(4)
Społeczeństwo
(4)
Systemy operacyjne
(4)
Szpiegostwo
(4)
Szyfry
(4)
Technologia
(4)
Teoria informacji
(4)
User experience (UX)
(4)
Wynalazcy i odkrywcy
(4)
Aplikacja mobilna
(3)
Automatyzacja
(3)
Cyberbezpieczeństwo
(3)
Czytelnictwo
(3)
Decyzje
(3)
Dezinformacja
(3)
Digitalizacja
(3)
Handel elektroniczny
(3)
Historia
(3)
Informatyka śledcza
(3)
Informatyzacja
(3)
Interfejs użytkownika
(3)
Kaskadowe arkusze stylów
(3)
Komunikacja internetowa
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Manipulacja (psychologia)
(3)
Matematyka
(3)
Ochrona danych osobowych
(3)
Pismo
(3)
Portal społecznościowy
(3)
Prawo do prywatności
(3)
Prognozy
(3)
Programy edukacyjne (informatyka)
(3)
Programy graficzne
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Przedsiębiorczość
(3)
Przetwarzanie danych
(3)
Socjologia kultury
(3)
Społeczności internetowe
(3)
System wartości
(3)
Sztuczna sieć nauronowa
(3)
Sztuczna sieć neuronowa
(3)
Technika
(3)
Temat: czas
2001-
(53)
1901-2000
(25)
1989-2000
(18)
1945-1989
(13)
1801-1900
(6)
1701-1800
(3)
1601-1700
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1901-
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(17)
Polska
(10)
Chiny
(5)
Tennessee (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Ukraina
(2)
Świat
(2)
Australia
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Wielka Brytania
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Opracowanie
(79)
Poradnik
(61)
Podręcznik
(53)
Publikacja bogato ilustrowana
(13)
Powieść
(12)
Biografia
(9)
Publicystyka
(9)
Publikacje dla dzieci
(8)
Praca zbiorowa
(7)
Reportaż
(7)
Esej
(6)
Monografia
(6)
Gry komputerowe
(5)
Podręczniki dla dzieci
(5)
Powieść obyczajowa
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Podręczniki akademickie
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Antologia
(3)
Dokumenty elektroniczne
(3)
Film fabularny
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Programy komputerowe
(3)
Sensacja
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Film Akcji
(2)
Film amerykański
(2)
Grafika komputerowa
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Komiks
(2)
Komiks biograficzny
(2)
Kryminał
(2)
Manga
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręczniki
(2)
Powieść psychologiczna
(2)
Autobiografia
(1)
Broszura
(1)
E-booki
(1)
Fantastyka
(1)
Fantasy
(1)
Film Sensacyjny
(1)
Film Thriller
(1)
Film animowany
(1)
Film komedia
(1)
Film kryminalny
(1)
Film polski
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka zabawka
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele biograficzne
(1)
Powieść graficzna
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Publicystyka polityczna
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Romans
(1)
Satyra polska
(1)
Science fiction
(1)
Synteza
(1)
Szkice literackie polskie
(1)
Thriller
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wykład
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(243)
Socjologia i społeczeństwo
(27)
Edukacja i pedagogika
(19)
Historia
(18)
Media i komunikacja społeczna
(16)
Inżynieria i technika
(15)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(13)
Zarządzanie i marketing
(13)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(10)
Filozofia i etyka
(9)
Psychologia
(9)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(7)
Matematyka
(7)
Kultura i sztuka
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Nauka i badania
(3)
Hobby i czas wolny
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Fizyka i astronomia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Transport i logistyka
(1)
328 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia Naukowa zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
Informatyka dla humanistów / Włodzimierz Gogołek. - Warszawa : Kropki Trzy, 2012. - 275, [1] s. : il. ; 23 cm.
INFORMATYKA DLA HUMANISTÓW, to książka w której autor próbuje zainteresować Czytelnika poznaniem zaprezentowanego wachlarza zastosowań komputerów. Idzie tu nie tylko o użycie sprawdzonych narzędzi informatycznych (sprzętu i oprogramowania), ale również o inspirację - możliwość zainicjowania nowego, oryginalnego wykorzystania ogromnego potencjału tych maszyn.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
6-go Sierpnia 23 (W34)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
W dniach 08.04-08.05.2024 Wypożyczalnia Nr 34 będzie nieczynna z powodu inwentaryzacji księgozbioru.
ZWM 5 (W45)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Braci Wagów 1 (W127)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedstawiamy Czytelnikowi książkę poświęconą aktualnemu zagadnieniu, jakim jest zabezpieczenie użytkowników sieci komputerowych przed kontrolowaniem prywatnych treści, rozmów lub e-maili. Według ekspertów od komputerów nie ma technologicznych możliwości, by uchronić się przed podsłuchiwaniem czy zabezpieczyć naszą korespondencję, jednak istnieją łatwe sposoby ochrony naszej prywatności, które można nazwać jednym słowem - steganografia. Książka w dostępny sposób prezentuje przegląd i analizę istniejących metod ukrywania poufnych treści elektronicznych przekazywanych przez sieci publiczne. Publikacja jest skierowana do szerokiego grona użytkowników Internetu oraz wszystkich, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę na ten temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Nie samą informatyką / Władysław Marek Turski. - Warszawa : PIW, 1980. - 210, [2] s. ; 18 cm.
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia Naukowa zamknięta z powodu remontu.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Klasyka Informatyki)
Tytuł oryginału: Algorythmics : the spirit of computing.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004.421 (1 egz.)
Czytelnia Naukowa zamknięta z powodu remontu.
Audiobook
CD
W koszyku
(Dziewczyny kodują ; 3)
(Audiobook)
Nagranie na podstawie edycji książkowej: wydanie I, Wydawnictwo Wilga, Warszawa 2018.
Kodowanie nie musi być skomplikowane, a tym bardziej nudne! Kolejny tom bardzo popularnej serii "Dziewczyny kodują" o zgranej grupie dziewczyn (tom 1 "Kod przyjaźni", tom 2 "Dziewczyny rządzą"), które prócz tego, że mają zwykłe dziewczyńskie problemy, to jeszcze zajmują się kodowaniem. Książka zawiera sporo praktycznych informacji związanych z kodowaniem, ale nie brakuje też wątków emocjonalnych – tak ważnych dla nastolatek. "Naprawdę wierzę, że technologia może zainspirować dziewczyny do tego, aby wzięły sprawy w swoje ręce i wcielały w życie wizjonerskie pomysły. Cieszę się, że powstała książka, która wskaże im tę drogę." (John Legend ) "Nie wiem, jak się programuje, ale ta książka skłoniła mnie do zgłębiania tej wiedzy. Zachęcam wszystkie dziewczyny do lektury i do podjęcia próby zmiany świata za pomocą technologii." (Malala Yousafzai) "Dziewczyny zasługują na szansę, by zakochać się w komputerach. Ta książka sprawi, że wiedza o technologii stanie się dostępna i zrozumiała. I nie będzie to tylko z korzyścią dla dziewczyn." (Melinda Gates, filantropka i bizneswoman)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Cybisa 6 (W134)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 DM (2 egz.)
Książka
W koszyku
Kodowanie nie musi być skomplikowane, a tym bardziej nudne! Kontynuacja bestsellerowej serii o zgranej grupie dziewczyn, które prócz tego, że mają zwykłe "dziewczyńskie" problemy, to jeszcze zajmują się kodowaniem. Porusza problemy tolerancji, zrozumienia dla wszelkich przejawów inności. Książka zawiera wiele praktycznych informacji związanych z kodowaniem, ale nie brakuje też wątków emocjonalnych – tak ważnych dla nastolatek. Mentorka serii, charyzmatyczna Reshma Saujani to prawniczka, która między innym przez swoją fundację Girl To Code zachęca dziewczyny nie tylko do programowania, ale do przełamywania barier społecznych, odwagi i realizacji marzeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Na Uboczu 2 (BD60)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programowanie jakie to proste! : dla dzieci / [Carol Vorderman ; tłumaczenie Krzysztof Bednarek]. - Wydanie 1., dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Arkady, 2018. - 224 strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Pasjonują cię gry komputerowe i animacje? Chcesz się nauczyć pisać własne programy komputerowe? Książka, wprowadzi dzieci w fascynujący świat programowania komputerowego. Innowacyjne, graficzne podejście do tematu łączy kolorowe ilustracje ze szczegółowymi instrukcjami, dzięki czemu nauka podstaw programowania jest prosta i sprawia radość początkującym. Ten niecodzienny przewodnik w praktycznych ćwiczeniach przedstawia podstawy dwóch języków programowania: Scratch i Python. Za ich pomocą dzieci stworzą własne gry i animacje, ucząc się przez zabawę. Z książką nawet najbardziej skomplikowane tematy stają się łatwe i przystępne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce rok wydania: 2023, data wpływu egzemplarza obowiązkowego: 2022. Na stronie tytułowej i okładce także nazwa wydawcy oryginału: O'Reilly. W książce także ISBN oryginału.
Linux od dawna jest chętnie używanym systemem operacyjnym, na jego bazie powstało wiele dystrybucji odpowiadających zróżnicowanym potrzebom. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że większość zadań administracyjnych w Linuksie najwygodniej wykonywać za pomocą myszy. Wiersz poleceń jest o wiele trudniejszym interfejsem: na ekranie wyświetla się znak zachęty, a system oczekuje na wpisanie poprawnie zbudowanego polecenia. Taki sposób pracy jednak pozwala na uzyskanie dużo wyższej efektywności niż interfejs graficzny. Tę książkę docenią administratorzy systemów, projektanci, inżynierowie aplikacji i entuzjaści Linuksa. Dzięki niej dowiesz się, jak tworzyć i uruchamiać złożone polecenia rozwiązujące rzeczywiste problemy, przetwarzające i pobierające informacje, a także automatyzujące zadania, które dotychczas trzeba było wykonywać ręcznie. Poznasz procesy zachodzące w komputerze po wykonaniu polecenia w wierszu poleceń i opanujesz kilkanaście różnych technik uruchamiania poleceń. Poszczególne zagadnienia zilustrowano przejrzystymi przykładami kodu. W książce znalazły się również bezcenne informacje o metodach uzyskiwania najwyższej skuteczności i efektywności działania. Nie zabrakło praktycznych wskazówek, instrukcji i trików ułatwiających takie zadania jak zarządzanie hasłami, łatwe nawigowanie po systemie plików czy przetwarzanie danych internetowych bez odrywania rąk od klawiatury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Piękny świat Minecrafta / James Delaney ; [tłumaczenie Maksymilian Gutowski]. - Gliwice : Helion, copyright 2017. - 100, [4] strony : ilustracje ; 26 cm.
Tytuł oryginału: Beautiful Minecraft.
Minecraft jest czymś więcej niż tylko grą? fascynują się nim miliony użytkowników na całym świecie i w każdym wieku. Mając nieograniczone zasoby do dyspozycji, mogą oni tworzyć wśród bezkresnych i przedziwnych krajobrazów, co tylko podpowie im wyobraźnia: budynki, statki, pojazdy, rzeźby i niezwykłe stworzenia. Wiele z tych projektów kosztowało twórców tysiące godzin pracy, nawet jeśli wykonano je za pomocą narzędzi do modelowania i projektowania, które przyspieszają proces twórczy. Zobacz najbardziej imponujące dzieła użytkowników Minecrafta. To niesamowita galeria wielu różnych stylów, podejść i motywów. Być może znajdziesz w niej nie tylko bogate źródło wrażeń estetycznych, ale też natchnienie i inspirację do własnych twórczych poszukiwań. Już po pobieżnym przekartkowaniu tej książki przekonasz się, ile piękna, emocji i wyobraźni kryje się w prostych blokach Minecrafta! Podczas tej magicznej wycieczki po świecie Minecrafta zobaczysz: fantastyczne światy i tajemnicze krajobrazy, futurystyczne obrazy możliwych przyszłości, artystyczne rekonstrukcje rzeczywistych miejsc, przedziwne rzeźby i maszyny, i wiele, wiele innych rzeczy!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Na Uboczu 2 (BD60)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Podręcznik prawdziwego programisty!.
Tytuł oryginału: Becoming a better programmer.
Zawód programisty jak żaden inny wymaga ciągłego rozwoju, nauki i doskonalenia. Każdy dzień to nowe wyzwania, techniki programistyczne oraz kolejne linie wysokiej jakości kodu. Zastanawiasz się, co jeszcze możesz zrobić, aby stać się lepszym programistą? Chcesz zaimponować ciekawymi koncepcjami oraz wprowadzić znaczące ulepszenia w codziennej pracy? Trafiłeś na książkę, która sprawi, że Twój kod nabierze nowego blasku!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 007.3 (1 egz.)
Czytelnia Naukowa zamknięta z powodu remontu.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Systemy online w bibliotekach / Marta Grabowska. - Wyd. 2 bez zmian. - Warszawa, 1995. - 178 s. : il. ; 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Koński Jar 10 (W109)
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 68
Książka
W koszyku
(Znak Litera Nova)
Dowiedz się, kim są najbardziej wpływowi dzisiaj ludzie na świecie. Programiści, koderzy, specjaliści IT. Jak ich praca oddziałuje na nasze życie? Czy stereotyp zamkniętego w sobie nerda w grubych okularach jest prawdziwy? Dlaczego tak mało jest w tej grupie kobiet, choć na początku to one zdominowały tę dziedzinę? Programowanie pozwala wyczarować wszystko. Dzięki niemu można zrobić przelew bankowy w smartfonie, wysłać znajomemu śmiesznego gifa, ale też stworzyć sztuczną inteligencję, która sama podejmuje decyzje, może być narzędziem wojny i zmienić wyniki wyborów. Czy koderzy rzeczywiście zmieniają świat na lepsze?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Koński Jar 10 (W109)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Nugat 4 (W112)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Wasilkowskiego 7 (W128)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
K.E.N. 21 (W139)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004.4 (1 egz.)
Czytelnia Naukowa zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The inevitable : understanding the 12 technological forces that will shape our future.
Jest rok 2047. Nie masz samochodu, ani w ogóle zbyt dużo rzeczy, za to subskrybujesz odpłat-nie to, co potrzebujesz. Wirtualna rzeczywistość jest tak powszechna, jak telefony komórkowe. Z urządzeniami, które cię otaczają, porozumiewasz się za pomocą gestów. Niemal wszystkie płaskie powierzchnie stały się ekranami, a kiedy patrzysz na nie, one patrzą na ciebie. Reklamodawcy płacą ci za oglądanie reklam. Roboty i sztuczna inteligencja wykonują twoją starą pracę, ale dzięki nim dostałeś nową – zajmujesz się czymś, o czym nawet nie śniłoby ci się w dawnych czasach roku 2017.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Nugat 4 (W112)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Braci Wagów 1 (W127)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Informatyka w ogólnym zarysie / J. Glenn Brookshear, Dennis Brylow ; [przekład: Magdalena Rogulska, Mariusz Rogulski]. - Wydanie XIII (wydanie I w WN PWN). - Warszawa : PWN, 2022. - XVIII, 783 strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Informatyka w ogólnym zarysie to kultowy podręcznik przeznaczony dla studentów informatyki. Autorzy przedstawiają w nim najważniejsze zagadnienia z dziedziny informatyki. Omawiają: architekturę komputerów, oprogramowanie (systemy operacyjne, algorytmy, języki, paradygmaty programowania, problemy związane z inżynierią oprogramowania) i organizację danych (struktury danych, struktury plikowe, bazy danych), możliwości dzisiejszych komputerów. W książce znalazły się też takie tematy jak: sztuczna inteligencja, sieci neuronowe, algorytmy genetyczne, złożoność obliczeniowa i kryptografia. Bardzo atrakcyjnym elementem książki są wyróżnione bloki, zawierające ciekawe informacje uzupełniające. Autorzy wskazują w nich, czym żyje dzisiejsza społeczność informatyczna, przedstawiają różne nowinki i poruszają zagadnienia dotyczące etyki współczesnego informatyka i prywatności informacji w kontekście rozwoju sieci komputerowych. W książce znajdują się liczne zadania i problemy do samodzielnego rozwiązania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia Naukowa zamknięta z powodu remontu.
Braci Wagów 1 ("Czytelnia 9")
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programowanie systemowe zwykle nie interesuje twórców aplikacji. Niemniej warunkiem jej poprawnego działania jest właśnie kod systemowy. Programowanie systemowe zapewnia między innymi działanie systemu operacyjnego, sterowników, systemu plików, kodeków, a także zarządzanie pamięcią czy obsługę sieci. Jako że dotyczy wykorzystania zasobów, każdy szczegół, każdy bajt pamięci operacyjnej i każdy cykl procesora ma znaczenie. Rust - wyjątkowe narzędzie, cenione za szybkość, współbieżność i bezpieczeństwo - sprawi, że tworzenie kodu systemowego będzie łatwiejsze. Jednak tym, którzy dotychczas używali C#, Javy czy Pythona, język ten może się wydawać dość trudny do zrozumienia. Ta książka jest znakomitym wprowadzeniem do języka Rust, pozwala też rozeznać się w zasadach programowania systemowego. Pokazuje, w jaki sposób zapewnić w kodzie bezpieczeństwo pamięci i wątków oraz sprawić, aby program był wykonywany szybko i bez błędów. Poszczególne zagadnienia zostały przedstawione jasno i przystępnie, a prezentowane koncepcje - zilustrowane licznymi przykładami kodu. Nie zabrakło również wskazówek ułatwiających bezproblemowe tworzenie wydajnego i bezpiecznego kodu. Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla programistów systemowych, jednak przyda się także twórcom aplikacji, którym pozwoli zrozumieć zasady rządzące językiem Rust, a w efekcie tworzyć lepszy i łatwiejszy w utrzymaniu kod.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce także ISBN oryginału.
Go pojawił się w 2009 roku, służy do tworzenia usług internetowych. Pozwala na łatwe pisanie wydajnych aplikacji. Zdobył popularność, jednak wielu programistów nie wykorzystuje w pełni jego możliwości. Dotyczy to zwłaszcza osób, które przy pisaniu kodu Go korzystają z konstrukcji właściwych dla innych języków. Nie jest to właściwa metoda programowania. Aby tworzyć przejrzysty, prawidłowy kod w Go, należy do niego podejść w sposób idiomatyczny. Ten praktyczny przewodnik jest przeznaczony dla osób, które chcą się nauczyć myśleć jak rasowi programiści Go. Dzięki niemu zaczniesz pisać idiomatyczny kod w Go, co pozwoli Ci optymalnie wykorzystywać możliwości tego języka. Dowiesz się, jak wygląda środowisko programistyczne Go i w jaki sposób przygotować je do pracy, również zespołowej. Przeanalizujesz kwestie zmiennych, typów, struktur sterujących i funkcji Go i być może odkryjesz subtelne niuanse odróżniające ten język od innych. Zapoznasz się także ze sprawdzonymi wzorcami projektowymi i przekonasz się, że naprawdę warto je stosować we własnym kodzie. Osobny rozdział poświęcono przyszłej implementacji typów sparametryzowanych i jej integracji z istniejącymi mechanizmami języka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieciaki na start! : programowanie dla najmłodszych / Konrad Jagaciak. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 95 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
(Helion Edukacja)
Programowanie? To dziecinnie proste! Opanuj podstawy programowania. Naucz się korzystać z narzędzi. Stwórz własne gry komputerowe. Zacznij myśleć jak programista. Choć programowanie może się wydawać bardzo poważną sprawą, nic nie stoi na przeszkodzie, aby przygodę z informatyką zaczynać już od najmłodszych lat. Tworzeniem gier komputerowych na tablety, telefony i komputery mogą się zajmować nawet dzieci, a pierwsze kroki stawiać na... domowym dywanie, z użyciem zwykłych kartek papieru i flamastrów. Podstawy są naprawdę proste, o ile znajdzie się odpowiedni przewodnik. Może nim być ta książka! Prosto, bez zbędnej teorii, w sposób przyswajalny dla najmłodszych, krok po kroku wprowadzi Cię, młody programisto, w świat informatyki. Opanujesz niezbędne podstawy, zrozumiesz, jak działają algorytmy, dowiesz się, jakie narzędzia umożliwią Ci pisanie kodu, a także nauczysz się projektować i tworzyć własne gry komputerowe działające na różnych platformach. Przekonaj się, że to nic trudnego! Podstawy tworzenia algorytmów. Zasada działania komputera. Korzystanie z narzędzia ScratchJr. Tworzenie gry na tablecie. Środowisko Kodu Game Lab. Tworzenie gry na komputerze. Używanie programu Pocket Code. Tworzenie gry na smartfonie. Projektuj, programuj, testuj - zostań młodym programistą!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Fanfarowa 19 (BD11)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Na Uboczu 2 (BD60)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Dla fanów Minecrafta!
O klockach LEGO marzy każdy dzieciak. Ich nowy zestaw jest dla wielu jednym z najbardziej wyczekiwanych prezentów! Budowanie pojazdów, wiosek czy nawet fantastycznych zwierząt stało się ulubionym sposobem zabawy całych rodzin. Jest to jeden z najprzyjemniejszych sposobów rozwijania wyobraźni i kreatywności. Doskonały w tej kwestii jest też Minecraft - niezwykła gra komputerowa o prostych zasadach i niczym nieskrępowanych możliwościach. Gracz może budować różne obiekty, walczyć z wrogimi istotami, tworzyć narzędzia, a nawet tworzyć własne światy. A gdyby tak spróbować połączyć LEGO z Minecraftem? Trzymasz w ręku bogate źródło inspiracji! Książka jest efektem poszukiwań pomysłów na nowe niesamowite modele z klocków LEGO. Przedstawiają one obiekty ze świata Minecrafta. Dzięki tej książeczce poznasz tajniki projektowania i nauczysz się metod tworzenia wymyślnych konstrukcji. Szybko się przekonasz, że bez trudu wykonasz nawet skomplikowaną z pozoru figurkę! Pracę ułatwią Ci staranne instrukcje, rysunki i dołączone spisy potrzebnych elementów. Wskazówki te okażą się bardzo przydatne również podczas budowania innych skomplikowanych modeli - oczywiście również tych przedstawiających obiekty ze świata Minecrafta!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793 (1 egz.)
Na Uboczu 2 (BD60)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tłumaczenia: Witold Woicki: (wstęp, rozdz. 1-10, 25-30); Lech Lachowski (rozdz. 11-24).
Na okładce: Addison Wesley Professional.
Zrozumienie budowy i działania sieci komputerowych nie jest łatwe. Trzeba przyswoić wiele pojęć, zrozumieć bardzo zawiłe mechanizmy, a także przygotować się na gwałtowny rozwój technologii sieciowych. Mimo dostępności licznych podręczników i wypracowania różnych podejść do nauczania podstaw sieci komputerowych wciąż wielu inżynierów nie rozumie tych zagadnień. Te braki w wiedzy i w umiejętnościach należy traktować jako istotny problem: w przyszłości będą się pojawiać coraz to nowsze rozwiązania sieciowe, a ich znaczenie dla niemal każdego przedsiębiorstwa będzie rosło. W książce zastosowano podejście problemowe, dzięki czemu łatwiej jest zrozumieć budowę oraz działanie współczesnych sieci komputerowych i protokołów, jak również wyzwania, z jakimi mierzą się dzisiejsze systemy. W praktyczny sposób opisano zagadnienia transportu danych i sterowania pracą sieci, przeanalizowano też kilka typowych projektów i architektur sieci, w tym sieci szkieletowe centrów danych i nowoczesne sieci rozległe definiowane programowo (SD-WAN). Szczegółowo zaprezentowano takie technologie jak sieci definiowane programowo (SDN). Każdemu zagadnieniu towarzyszy omówienie typowych problemów i ich rozwiązań, a także sposobów ich implementacji w protokołach oraz metod wdrożenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wasilkowskiego 7 (W128)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej