Programowanie (informatyka)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(61)
Forma i typ
Książki
(58)
Poradniki i przewodniki
(14)
Publikacje fachowe
(14)
Proza
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Audiobooki
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(109)
wypożyczone
(11)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
ZWM 5 (W45)
(3)
Koński Jar 10 (W109)
(2)
Nugat 4 (W112)
(2)
Nugat 4 (W112 Oddział dla Dzieci)
(5)
Wasilkowskiego 7 (W128)
(1)
Cybisa 6 (W134)
(3)
Kłobucka 14 (W135)
(15)
K.E.N. 21 (W139)
(2)
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
(12)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
(2)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
(6)
Wasilkowskiego 7 (BD7)
(4)
Barwna 8 (BD9)
(21)
Fanfarowa 19 (BD11)
(4)
Kłobucka 14 (BD37)
(17)
Na Uboczu 2 (BD60)
(23)
Braci Wagów 1 ("Czytelnia 9")
(1)
Autor
Rosłan, Katarzyna
(6)
Wainewright, Max
(6)
Garliński, Wiktor
(5)
Deutsch, Stacia
(4)
Deutsch, Stacia. Dziewczyny kodują
(4)
Henson, Mike
(4)
Cieślak, Piotr
(3)
Raczyło, Paulina (1987- )
(3)
Bednarek, Krzysztof (tłumacz)
(2)
Bhargava, Aditya Y
(2)
Kietzman, Krzysztof
(2)
Kulesza, Radosław
(2)
Langa, Sebastian
(2)
Leśniakiewicz, Dawid
(2)
Pełka, Piotr
(2)
Piwko, Łukasz
(2)
Saujani, Reshma (1975- )
(2)
Vorderman, Carol
(2)
Zatorska, Joanna
(2)
Ahmad, Imran (1977- )
(1)
Airey, David (1979- )
(1)
Andryszczyk, Monika
(1)
Anthropy, Anna
(1)
Argasiński, Jakub (1981- ). Dema
(1)
Baranowski, Maciej (tłumacz)
(1)
Baszuro, Paweł
(1)
Bayarri, Jordi (1972- )
(1)
Blandy, Jim
(1)
Bochenek, Adam
(1)
Bodner, Jon
(1)
Bogusławska, Katarzyna
(1)
Borkowska, Agnieszka
(1)
Borkowski, Paweł (informatyk)
(1)
Bray, Shannon (1972- )
(1)
Broma, Paulina
(1)
Brookshear, Glenn J
(1)
Brylow, Dennis
(1)
Delaney, Joseph (1945- )
(1)
Dickins, Rosie
(1)
Dobrowolski, Patryk
(1)
Dżdża, Joanna (1988- )
(1)
Essinger, James (1957- )
(1)
Fajfer, Zenon (1970- ). Hiperteksty
(1)
Geig, Mike
(1)
Gimeno-Segovia, Mercedes
(1)
Gonzales, Andrea
(1)
Goodliffe, Pete
(1)
Gutowski, Maksymilian
(1)
Górczyńska, Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Górczyński, Robert
(1)
Harrigan, Nicholas
(1)
Hatter, Clyde
(1)
Hattingh, Caleb
(1)
Houser, Sophie
(1)
Hutt, Sarah
(1)
Jagaciak, Konrad
(1)
Janicki, Paweł (1974- ). Conditional arts
(1)
Johnston, Eric Richard (1951- )
(1)
Kakkonen, Kari
(1)
Kalbarczyk, Dariusz
(1)
Kamiński, Filip
(1)
Kelly, James Floyd
(1)
Kisielnicki, Jerzy (1939- )
(1)
Klang, Joachim
(1)
Kontekst Andrzej Wolski
(1)
Kucharska, Nikola
(1)
Kurasiński, Artur (1974- )
(1)
Lanuza-Navarro, Tayra. Kto jest kim w świecie Ady Lovelace
(1)
Lassoff, Mark
(1)
Liukas, Linda
(1)
Marecki, Piotr (1976- )
(1)
Marston, Mick
(1)
McDonald, Malcolm
(1)
Moreno, Javier
(1)
Najman, Marta
(1)
Narożnik, Bartłomiej
(1)
Nielsen, Shaw
(1)
Niemira, Karolina
(1)
Ogrocka, Angelika
(1)
Onak, Leszek (1981- ). Generatory tekstowe
(1)
Orendorff, Jason
(1)
Ostrowska, Agata (1990- )
(1)
Payne, Bryson
(1)
Piechocki, Miłosz
(1)
Podgórni, Łukasz (1984- ). Statusy
(1)
Racja, Piotr
(1)
Rajca, Piotr
(1)
Rajca, Piotr (1970- )
(1)
Rogulska, Magdalena (informatyk)
(1)
Rogulski, Mariusz
(1)
Rychlicki, Wiesław
(1)
Rzepniewska, Magdalena
(1)
Sawka, Krzysztof
(1)
Sałbut, Bartosz
(1)
Scott, Marc
(1)
Seijas, Dani
(1)
Shephard, David (ilustrator)
(1)
Sikorski, Witold (1950- )
(1)
Sobolewska, Agnieszka (tłumacz)
(1)
Staniszewski, Michał (1981- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(39)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(46)
Kraj wydania
Polska
(60)
Język
polski
(53)
Odbiorca
Dzieci
(20)
9-13 lat
(16)
Programiści
(10)
6-8 lat
(5)
Młodzież
(5)
14-17 lat
(2)
Rodzice
(2)
Dziewczęta
(1)
Informatycy
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(7)
Literatura fińska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Język angielski
(4924)
Kobieta
(4459)
Przyjaźń
(2950)
Rodzina
(2775)
Relacje międzyludzkie
(2360)
Programowanie (informatyka)
(-)
film amerykański
(2293)
Tajemnica
(2097)
Miłość
(2014)
Śledztwo i dochodzenie
(1924)
II wojna światowa (1939-1945)
(1664)
Zabójstwo
(1567)
Film obyczajowy
(1402)
Dziewczęta
(1381)
Nastolatki
(1357)
Zwierzęta
(1345)
Magia
(1297)
Dramat (film)
(1276)
Język rosyjski
(1195)
Życie codzienne
(1187)
Rodzeństwo
(1178)
Dramat
(1172)
Uczucia
(1076)
Film dla dzieci i młodzieży
(1071)
Żydzi
(1047)
Dzieci
(1015)
Kultura
(998)
Filozofia
(993)
Pisarze polscy
(974)
Film animowany
(945)
Komedia filmowa
(913)
Serial filmowy
(884)
Małżeństwo
(883)
Policjanci
(877)
Polityka
(871)
Film przygodowy
(867)
Polacy za granicą
(863)
Psy
(856)
Sekrety rodzinne
(841)
Podróże
(810)
Koty
(807)
Sztuka
(798)
Władcy
(796)
Ludzie a zwierzęta
(791)
Uczniowie
(790)
Trudne sytuacje życiowe
(760)
Literatura polska
(755)
Historia
(728)
Relacja romantyczna
(720)
Przestępczość zorganizowana
(718)
Osoby zaginione
(706)
Wojsko
(701)
Chłopcy
(691)
Film sensacyjny
(682)
Wybory życiowe
(671)
Boże Narodzenie
(670)
Komedia
(668)
Film polski
(663)
Dziennikarze
(653)
Język polski
(637)
film polski
(627)
Mężczyzna
(616)
Wychowanie w rodzinie
(602)
Politycy
(599)
Nauczanie języków obcych
(592)
Polska
(590)
Prywatni detektywi
(589)
Film grozy
(569)
Matki i córki
(568)
Wojna
(566)
Uprowadzenie
(564)
Powieść angielska
(555)
Czarownice i czarownicy
(553)
Film dokumentalny
(543)
Wojna 1939-1945 r.
(540)
Poszukiwania zaginionych
(533)
Arystokracja
(524)
Samorealizacja
(520)
Serial telewizyjny
(519)
Nauka
(518)
Holokaust
(512)
Zakochanie
(505)
Wakacje
(500)
Poezja polska
(488)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(481)
Pisarze
(471)
Język niemiecki
(470)
Zemsta
(467)
Społeczeństwo
(463)
Śmierć
(463)
Kościół katolicki
(455)
Literatura
(451)
Dziecko
(448)
Psychologia
(447)
Dziadkowie i wnuki
(430)
Literatura dziecięca angielska
(429)
Ojcowie i córki
(424)
Film kryminalny
(420)
Chrześcijaństwo
(415)
Samotność
(414)
Religia
(412)
Temat: czas
2001-
(3)
1801-1900
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(15)
Podręcznik
(11)
Opracowanie
(9)
Publikacje dla dzieci
(7)
Podręczniki dla dzieci
(5)
Powieść
(5)
Gry komputerowe
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Biografia
(1)
Broszura
(1)
Fantasy
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Komiks
(1)
Komiks biograficzny
(1)
Książka zabawka
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(35)
Edukacja i pedagogika
(6)
Historia
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
61 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce logo Helion i Packt.
Wiedza o algorytmach jest niezbędna każdemu, kto rozwiązuje problemy programistyczne. Algorytmy są również ważne w teorii i praktyce obliczeń. Każdy programista powinien znać możliwie szeroki ich zakres. Powinien też umieć z nich korzystać przy rozwiązywaniu rzeczywistych problemów, w tym przy projektowaniu algorytmów, ich modyfikacji i implementacji. Niezależnie od tego, czy zajmujesz się sztuczną inteligencją, zabezpieczaniem systemów informatycznych lub inżynierią danych, musisz dobrze zrozumieć, czym właściwie są i jak działają algorytmy. Ta książka jest praktycznym wprowadzeniem do algorytmów i ich zastosowania. Znalazły się w niej podstawowe informacje i pojęcia dotyczące algorytmów, ich działania, a także ograniczeń, jakim podlegają. Opisano też techniki ich projektowania z uwzględnieniem wymagań dotyczących struktur danych. Zaprezentowano klasyczne algorytmy sortowania i wyszukiwania, algorytmy grafowe, jak również wiele zagadnień związanych ze sztuczną inteligencją: algorytmy uczenia maszynowego, sieci neuronowych i przetwarzania języka naturalnego. Ważną częścią publikacji są rozdziały poświęcone przetwarzaniu danych i kryptografii oraz algorytmom powiązanym z tymi zagadnieniami. Wartościowym podsumowaniem prezentowanych treści jest omówienie technik pracy z problemami NP-trudnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logo design love : tworzenie genialnych logotypów : nowa odsłona / David Airey ; tłumaczenie: Bartosz Sałbut. - Wydanie II rozszerzone. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - XIII, [1], 224 strony : ilustracje (głównie kolorowe) ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Logo design love : a guide to creating iconic brand identities.
Na okładce: Twórz logotypy, które rzucają na kolana! Jak czerpać od najlepszych i zachować oryginalność? Gdzie szukać twórczych inspiracji? Jak negocjować z klientami?
Twórz logotypy, które rzucają na kolana! Jak czerpać od najlepszych i zachować oryginalność? Gdzie szukać twórczych inspiracji? Jak negocjować z klientami? Logo to jeden z kluczowych elementów tożsamości wizualnej każdej marki. Może pomóc jej osiągnąć szczyt popularności albo zepchnąć ją w otchłań niebytu. Wszystko zależy od Ciebie. Dlatego zanim otworzysz jakikolwiek program graficzny lub weźmiesz do ręki ołówek, zobacz, jak robią to najlepsi, i zaczerpnij wiedzę całymi garściami. Powraca kultowa książka, którą pokochali wszyscy kreatywni projektanci! W wydaniu drugim, zaktualizowanym i rozszerzonym, autor otwiera przed Tobą fascynujący świat wizualnej identyfikacji marki. Pozwól mu przeprowadzić się bezpiecznie przez wszystkie etapy projektowania. Znajdziesz tu jeszcze więcej analiz przypadków, szkiców, logotypów, wskazówek dotyczących współpracy z klientami, anegdot oraz praktycznych informacji o tym, jak skutecznie zamknąć projekt - i zrobić to dobrze. Ta książka da także solidnego kopa Twojemu zmysłowi twórczemu i pomoże uniknąć zabójczej rutyny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej ISBN wydania w języku angielskim.
Na okładce logo: No starch press.
W książce Twórz własne gry w Scratchu! będziemy pracować z narzędziem Scratch, które w łatwy sposób umożliwia rysowanie interaktywnych postaci poprzez łączenie prostych bloków kodów, co pozwala na budowanie zabawnych, dziwnych gier. Scratch to proste narzędzie do tworzenia animacji, gier oraz filmów. W książce Twórz własne gry w Scratchu! skupimy się na tworzeniu gier, więc nasze projekty będą zabawne i interaktywne. Scratch jest w wielu przypadkach narzędziem samowystarczalnym, na przykład jeśli potrzebujesz postaci do swojej gry możesz narysować ją bezpośrednio w programie lub wgrać obraz, który już masz. Możesz również wykorzystać jednego z bohaterów, które proponuje narządzie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Nugat 4 (W112 Oddział dla Dzieci)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U mnie działa : język branży IT / Paweł Baszuro. - Gliwice : Helion, copyright 2019. - 152 strony ; 21 cm.
Nie rozumiesz języka branży IT? Sięgnij po tę książkę! Opanuj słownik informatyków Poznaj cykl życia oprogramowania Naucz się komunikacji z branżą IT Kto choć raz miał do czynienia z informatykami, wie, że rozmowy z nimi często przypominają kontakty z przybyszami z innej galaktyki. Posługują się specjalistycznym żargonem, są mocno skupieni na aspektach technicznych, bywa, że się niecierpliwią, gdy otoczenie nie nadąża za ich tokiem rozumowania. Jeśli rozmówca nie jest zorientowany w branży IT, zwykle trudno mu znaleźć wspólny język z przedstawicielami środowiska i może mieć nie lada kłopot, gdy będzie musiał coś z nimi załatwić. Ta książka będzie prawdziwym objawieniem dla wszystkich, którzy współpracują z osobami zatrudnionymi w IT. Jej celem jest zaprezentowanie podstawowych terminów używanych w tej dziedzinie, przedstawienie procesu wytwarzania i utrzymania oprogramowania oraz wsparcie w zrozumieniu zagadnień i problemów, które dla informatyków stanowią codzienność. Lektura pomoże tym, którzy chcą poznać specyfikę branży lub są na różne sposoby zaangażowani w projekty IT.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Najwybitniejsi Naukowcy)
(Klub Świata Komiksu ; album 2428)
W tym tomie kolekcji „Najwybitniejsi Naukowcy”, prezentującej postaci ludzi nauki, których badania przyczyniły się do rozwoju ludzkości w różnych dziedzinach – medycynie, przyrodzie, fizyce czy astronomii, poznamy angielską matematyczkę Adę Lovelace. Ada była córką lorda Byrona, znanego poety. Wychowywała ja matka, która chciała dać jej jak najlepsze wykształcenie, dlatego skierowała jej zainteresowania ku matematyce i logice. Dzięki matce Ada poznała Charlesa Babbage`a, twórcę maszyny analitycznej, zwanej często pierwszym komputerem. Chcąc przybliżyć jego pracę innym, Ada przetłumaczyła z włoskiego artykuł o wynalazku Babbage`a i dodała do niego obszerny komentarz z algorytmem do wykonania na maszynie analitycznej. Z tego powodu uznaje się ją za pierwsza programistkę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II Komiks (1 egz.)
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II Komiks (1 egz.)
Fanfarowa 19 (BD11)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II Komiks (1 egz.)
Książka
W koszyku
Algorytmy : ilustrowany przewodnik / Aditya Y. Bhargava ; [tłumaczenie Łukasz Piwko]. - Gliwice : Helion, copyright 2017. - 237 stron : ilustracje ; 24 cm.
Aby projektować aplikacje, nie wystarczy poznać kilka języków programowania i opanować zestaw narzędzi deweloperskich. Konieczna jest jeszcze wiedza o tym, w jaki sposób rozwiązać dany problem, innymi słowy, trzeba poznać algorytmy. Naturalnie w praktyce programistycznej stosuje się ograniczony zestaw algorytmów. Zostały one już dawno przeanalizowane i przetestowane. Opisano je w wielu trudnych książkach najeżonych niezrozumiałymi schematami i dowodami z pogranicza matematyki, statystyki i jeszcze kilku innych nieprzystępnych dziedzin. Jeśli chcesz po prostu zrozumieć działanie algorytmów, a nie masz ochoty na mozolne przedzieranie się przez setki trudnych stron, to trzymasz w ręku właściwą książkę! Dzięki temu interesującemu, przystępnemu podręcznikowi szybko przyswoisz sobie najważniejsze pojęcia i łatwo zrozumiesz, w jaki sposób algorytmy pomagają w rozwiązywaniu problemów programistycznych. Pokazano w nim słabe i mocne strony najważniejszych algorytmów. Nie zabrakło przydatnych schematów i przykładowych fragmentów kodu napisanego w Pythonie. Książkę tę szczególnie docenią programiści samoucy, inżynierowie i każdy, kto chce zyskać wiedzę o algorytmach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Algorytmy : ilustrowany przewodnik / Aditya Y. Bhargava ; przekład: Łukasz Piwko. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - XVIII, 237 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Aby projektować aplikacje, nie wystarczy poznać kilka języków programowania i opanować zestaw narzędzi deweloperskich. Konieczna jest jeszcze wiedza o tym, w jaki sposób rozwiązać dany problem, innymi słowy, trzeba poznać algorytmy. Naturalnie w praktyce programistycznej stosuje się ograniczony zestaw algorytmów. Zostały one już dawno przeanalizowane i przetestowane. Opisano je w wielu trudnych książkach najeżonych niezrozumiałymi schematami i dowodami z pogranicza matematyki, statystyki i jeszcze kilku innych nieprzystępnych dziedzin. Jeśli chcesz po prostu zrozumieć działanie algorytmów, a nie masz ochoty na mozolne przedzieranie się przez setki trudnych stron, to trzymasz w ręku właściwą książkę! Dzięki temu interesującemu, przystępnemu podręcznikowi szybko przyswoisz sobie najważniejsze pojęcia i łatwo zrozumiesz, w jaki sposób algorytmy pomagają w rozwiązywaniu problemów programistycznych. Pokazano w nim słabe i mocne strony najważniejszych algorytmów. Nie zabrakło przydatnych schematów i przykładowych fragmentów kodu napisanego w Pythonie. Książkę tę szczególnie docenią programiści samoucy, inżynierowie i każdy, kto chce zyskać wiedzę o algorytmach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia Naukowa zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
Programowanie systemowe zwykle nie interesuje twórców aplikacji. Niemniej warunkiem jej poprawnego działania jest właśnie kod systemowy. Programowanie systemowe zapewnia między innymi działanie systemu operacyjnego, sterowników, systemu plików, kodeków, a także zarządzanie pamięcią czy obsługę sieci. Jako że dotyczy wykorzystania zasobów, każdy szczegół, każdy bajt pamięci operacyjnej i każdy cykl procesora ma znaczenie. Rust - wyjątkowe narzędzie, cenione za szybkość, współbieżność i bezpieczeństwo - sprawi, że tworzenie kodu systemowego będzie łatwiejsze. Jednak tym, którzy dotychczas używali C#, Javy czy Pythona, język ten może się wydawać dość trudny do zrozumienia. Ta książka jest znakomitym wprowadzeniem do języka Rust, pozwala też rozeznać się w zasadach programowania systemowego. Pokazuje, w jaki sposób zapewnić w kodzie bezpieczeństwo pamięci i wątków oraz sprawić, aby program był wykonywany szybko i bez błędów. Poszczególne zagadnienia zostały przedstawione jasno i przystępnie, a prezentowane koncepcje - zilustrowane licznymi przykładami kodu. Nie zabrakło również wskazówek ułatwiających bezproblemowe tworzenie wydajnego i bezpiecznego kodu. Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla programistów systemowych, jednak przyda się także twórcom aplikacji, którym pozwoli zrozumieć zasady rządzące językiem Rust, a w efekcie tworzyć lepszy i łatwiejszy w utrzymaniu kod.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce także ISBN oryginału.
Go pojawił się w 2009 roku, służy do tworzenia usług internetowych. Pozwala na łatwe pisanie wydajnych aplikacji. Zdobył popularność, jednak wielu programistów nie wykorzystuje w pełni jego możliwości. Dotyczy to zwłaszcza osób, które przy pisaniu kodu Go korzystają z konstrukcji właściwych dla innych języków. Nie jest to właściwa metoda programowania. Aby tworzyć przejrzysty, prawidłowy kod w Go, należy do niego podejść w sposób idiomatyczny. Ten praktyczny przewodnik jest przeznaczony dla osób, które chcą się nauczyć myśleć jak rasowi programiści Go. Dzięki niemu zaczniesz pisać idiomatyczny kod w Go, co pozwoli Ci optymalnie wykorzystywać możliwości tego języka. Dowiesz się, jak wygląda środowisko programistyczne Go i w jaki sposób przygotować je do pracy, również zespołowej. Przeanalizujesz kwestie zmiennych, typów, struktur sterujących i funkcji Go i być może odkryjesz subtelne niuanse odróżniające ten język od innych. Zapoznasz się także ze sprawdzonymi wzorcami projektowymi i przekonasz się, że naprawdę warto je stosować we własnym kodzie. Osobny rozdział poświęcono przyszłej implementacji typów sparametryzowanych i jej integracji z istniejącymi mechanizmami języka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czarowanie na ekranie! Gry komputerowe to jedna z tych rzeczy, które dzieci lubią najbardziej. Zwykle mogłyby bez końca siedzieć przed ekranem i zabijać kolejne smoki, projektować domy, przedzierać się przez dżunglę lub jeździć wyścigówkami. Jednak rzadko przychodzi im do głowy, że równie wielką przyjemność może sprawić zaprojektowanie i zbudowanie własnej gry! Tu zaczyna się twoje zadanie. Nie musisz być programistą, żeby pomóc swojemu dziecku odkryć fascynujący świat programowania - wystarczy ci ta książka. Zainstaluj proste, przyjazne dzieciom środowiska Baltie i Scratch, by rozpocząć podróż po czarodziejskiej krainie. Z pierwszymi zadaniami z powodzeniem poradzą sobie nawet kilkulatki, a im dalej w las, tym ciekawsze stają się wyzwania. Dzieci szybko uczą się, jak działać w świecie duszków, obiektów i poleceń. Co więcej, sprawia im to dużą frajdę. I wreszcie nadchodzi ten moment, gdy wiedzą już, o co chodzi w tym całym programowaniu - a jest to wiedza niezwykle cenna w dzisiejszych czasach!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Nugat 4 (W112 Oddział dla Dzieci)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Na Uboczu 2 (BD60)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzięki kryptografii możemy w dużym stopniu zabezpieczyć swoje dane. Z szyfrowaną komunikacją wiążą się jednak kontrowersje i sprzeczności interesów. Przestępcy, ale również rządy, policja i służby wywiadowcze dążą do uzyskania możliwości wglądu we wszystkie formy komunikacji. Świat toczy wojnę o to, co można zaszyfrować, co powinno być zaszyfrowane i kto powinien dysponować kluczem pozwalającym odczytać zaszyfrowane wiadomości należące do innej osoby. W tej sytuacji zrozumienie, czym jest szyfrowanie, jak je stosować i jak się upewniać co do autentyczności i poufności otrzymywanych danych, staje się niezwykle ważne. Ta książka jest przystępnym wprowadzeniem do kryptografii i bibliotek kryptograficznych Pythona. Omówiono tu podstawowe koncepcje z tej dziedziny, najważniejsze algorytmy i niezbędny zakres podstaw matematycznych: liczby pierwsze, teorię grup czy generatory liczb pseudolosowych. Wyjaśniono, czym są poufność, autentyczność i integralność wiadomości. Zaprezentowano najciekawsze biblioteki kryptograficzne Pythona i dokładnie pokazano, w jaki sposób można je wykorzystywać we własnych implementacjach. Wiele z prezentowanych koncepcji, między innymi kryptografia klucza publicznego i implementacja kryptografii krzywych eliptycznych, zostało przedstawionych w praktyce, za pomocą kodu Pythona, tak aby można było wymieniać dane w bardzo bezpiecznym formacie przez niezabezpieczony kanał.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Informatyka w ogólnym zarysie / J. Glenn Brookshear, Dennis Brylow ; [przekład: Magdalena Rogulska, Mariusz Rogulski]. - Wydanie XIII (wydanie I w WN PWN). - Warszawa : PWN, 2022. - XVIII, 783 strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Informatyka w ogólnym zarysie to kultowy podręcznik przeznaczony dla studentów informatyki. Autorzy przedstawiają w nim najważniejsze zagadnienia z dziedziny informatyki. Omawiają: architekturę komputerów, oprogramowanie (systemy operacyjne, algorytmy, języki, paradygmaty programowania, problemy związane z inżynierią oprogramowania) i organizację danych (struktury danych, struktury plikowe, bazy danych), możliwości dzisiejszych komputerów. W książce znalazły się też takie tematy jak: sztuczna inteligencja, sieci neuronowe, algorytmy genetyczne, złożoność obliczeniowa i kryptografia. Bardzo atrakcyjnym elementem książki są wyróżnione bloki, zawierające ciekawe informacje uzupełniające. Autorzy wskazują w nich, czym żyje dzisiejsza społeczność informatyczna, przedstawiają różne nowinki i poruszają zagadnienia dotyczące etyki współczesnego informatyka i prywatności informacji w kontekście rozwoju sieci komputerowych. W książce znajdują się liczne zadania i problemy do samodzielnego rozwiązania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia Naukowa zamknięta z powodu remontu.
Braci Wagów 1 ("Czytelnia 9")
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Piękny świat Minecrafta / James Delaney ; [tłumaczenie Maksymilian Gutowski]. - Gliwice : Helion, copyright 2017. - 100, [4] strony : ilustracje ; 26 cm.
Tytuł oryginału: Beautiful Minecraft.
Minecraft jest czymś więcej niż tylko grą? fascynują się nim miliony użytkowników na całym świecie i w każdym wieku. Mając nieograniczone zasoby do dyspozycji, mogą oni tworzyć wśród bezkresnych i przedziwnych krajobrazów, co tylko podpowie im wyobraźnia: budynki, statki, pojazdy, rzeźby i niezwykłe stworzenia. Wiele z tych projektów kosztowało twórców tysiące godzin pracy, nawet jeśli wykonano je za pomocą narzędzi do modelowania i projektowania, które przyspieszają proces twórczy. Zobacz najbardziej imponujące dzieła użytkowników Minecrafta. To niesamowita galeria wielu różnych stylów, podejść i motywów. Być może znajdziesz w niej nie tylko bogate źródło wrażeń estetycznych, ale też natchnienie i inspirację do własnych twórczych poszukiwań. Już po pobieżnym przekartkowaniu tej książki przekonasz się, ile piękna, emocji i wyobraźni kryje się w prostych blokach Minecrafta! Podczas tej magicznej wycieczki po świecie Minecrafta zobaczysz: fantastyczne światy i tajemnicze krajobrazy, futurystyczne obrazy możliwych przyszłości, artystyczne rekonstrukcje rzeczywistych miejsc, przedziwne rzeźby i maszyny, i wiele, wiele innych rzeczy!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Na Uboczu 2 (BD60)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dziewczyny kodują / Stacia Deutsch ; 1)
Tytuł oryginału: The friendship code.
"Dziewczyny kodują" – wyjątkowy projekt, łączący non-fiction z fabułą, naukę programowania z dobrą zabawą, tekst z zabawnymi rysunkami i – komputery z dziewczynami. To opowieść o dziewczynkach, które połączył wspólny projekt – stworzenia aplikacji, dzięki czemu zostają najlepszymi przyjaciółkami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Na Uboczu 2 (BD60)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Kod przyjaźni / Stacia Deutsch ; przełożyła Katarzyna Rosłan. - Warszawa : Wilga - Grupa Wydawnicza Foksal, 2018. - 1 płyta audio (CD) (3 godz. 8 min) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
(Dziewczyny kodują ; 1)
Tytuł oryginału: The friendship code.
"Dziewczyny kodują" - wyjątkowy projekt, łączący non-fiction z fabułą, naukę programowania z dobrą zabawą, tekst z zabawnymi rysunkami i - komputery z dziewczynami. To opowieść o dziewczynkach, które połączył wspólny projekt - stworzenia aplikacji, dzięki czemu zostają najlepszymi przyjaciółkami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Koński Jar 10 (W109)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-93 audio M (1 egz.)
Cybisa 6 (W134)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
(Dziewczyny kodują ; 2)
Nagranie na podstawie edycji książkowej: wydanie I, Wydawnictwo Wilga, Warszawa 2018.
Kolejna książka z serii "Dziewczyny kodują"! Idealna dla fanów szalonych przygód, dobrej zabawy, gier logicznych i programowania - nowa książka bestsellerowej autorki Stacii Deutsch, napisana we współpracy z organizacją Girls Who Code! To jest najlepszy czas dla Sophii i jej klubu! Oczywiście pracują nad nowymi projektami kodowania, ale przy okazji nie brak im czasu na plotki, ciasteczka i totalnie szalone pomysły. Właśnie planują udział w swoim pierwszym hakatonie - maratonie projektowania, czyli całym dniu spędzonym w gronie koderów wyłącznie na kodowaniu. Zatem: chyba już czas wykonać następny krok w tej grze!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Cybisa 6 (W134)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dziewczyny kodują / Stacia Deutsch ; 2)
Tytuł oryginału cyklu: Girls who code. Na grzbiecie wyłącznie tytuł cyklu.
Kolejna książka z serii "Dziewczyny kodują"! Idealna dla fanów szalonych przygód, dobrej zabawy, gier logicznych i programowania – nowa książka bestsellerowej autorki Stacii Deutsch, napisana we współpracy z organizacją Girls Who Code! To jest najlepszy czas dla Sophii i jej klubu! Oczywiście pracują nad nowymi projektami kodowania, ale przy okazji nie brak im czasu na plotki, ciasteczka i totalnie szalone pomysły. Właśnie planują udział w swoim pierwszym hakatonie – maratonie projektowania, czyli całym dniu spędzonym w gronie koderów wyłącznie na kodowaniu. Zatem: chyba już czas wykonać następny krok w tej grze! Pomysłodawczyni serii: Reshma Saujani, amerykańska prawnik i polityk, założycielka organizacji Girls Who Code mówi, że chciałaby, aby następną generacją Marka Zuckerberga i Jacka Dorseysa były kobiety. Dotąd jej fundacja zmotywowała do kodowania ponad 40 000 dziewczyn w Ameryce, a jej celem jest zainspirowanie każdej kolejnej czytelniczki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Na Uboczu 2 (BD60)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komputery i programowanie / [tekst Rosie Dickins ; ilustracje Shaw Nielsen ; tłumaczenie Krzysztof Kietzman]. - Ożarów Mazowiecki : Wydawnictwo Olesiejuk, copyright 2017. - 14, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
(Książka z Okienkami)
Opis wg okładki.
Otwórz okienka, a przekonasz się, jakie tajemnice skrywa wnętrze komputera. W prosty, przystępny sposób zapoznasz się z podstawowymi podzespołami komputera i dowiesz się, że o jego działaniu decydują rozmaite języki programowania. Przekonaj się, co robią programiści. Napisz prostą aplikację Poznaj najważniejsze daty. Zajrzyj do wnętrza komputera. Dowiedz się, jak myśli komputer.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Algorytm Ady / James Essinger ; przekład Jerzy Wołk-Łaniewski. - Wydanie I. - Kraków : Znak Horyzont, 2020. - 317, [3] strony ; 21 cm.
Na okładce: Niezwykła biografia Ady Lovelace. Pierwszy program komputerowy napisała kobieta!.
W jaki sposób córka Lorda Byrona stworzyła podwaliny współczesnej informatyki. Gdyby dwa wieki temu pomysł Ady Lovelace został uznany za genialne odkrycie, a nie szaleńczy wymysł kobiety, era komputerów mogłaby się rozpocząć już wtedy. W XIX-wiecznej Anglii, w cieniu skandalu wokół kazirodczego związku lorda Byrona, rozwija się niebywały talent jego córki. W czasach, w których przywilej edukacji nie przysługuje kobietom, nikt się nie spodziewa, że odkrycie Ady może zmienić świat. Napisany przez nią algorytm to nic innego jak pierwszy program komputerowy. Dlaczego nie zyskał wówczas zasłużonego rozgłosu? Czy przyjaźń Ady Lovelace i Charlesa Babbage’a, u boku którego rozwija swoje zainteresowania, zostanie wystawiona na próbę?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Nugat 4 (W112)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Lovelace A. (1 egz.)
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Lovelace A. (1 egz.)
K.E.N. 21 (W139)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Lovelace A. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Sams teach yourself Unity game development in 24 hours".
Unity to zaawansowane środowisko do tworzenia gier 3D, prezentacji i animacji zarówno na urządzenia mobilne, jak i stacjonarne. Wokół tego silnika skupiona jest ogromna społeczność, prezentująca produkcje o różnym stopniu zaawansowania. Jeżeli Twoim marzeniem jest stworzenie gry według własnego scenariusza, jeżeli chcesz sprawdzić się w roli projektanta gier wideo, to trafiłeś na doskonałą książkę, w całości poświęconą silnikowi Unity!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793.7 (1 egz.)
Czytelnia Naukowa zamknięta z powodu remontu.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej