Haitink, Bernard (1929-2021)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Filmy i seriale
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Cybisa 6 (Mediateka)
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(783)
Christie, Agatha (1890-1976)
(667)
Kowalska Dorota
(664)
Haitink, Bernard (1929-2021)
(-)
Zarawska, Patrycja (1970- )
(546)
Kochanowski Jan
(469)
Drewnowski, Jacek (1974- )
(445)
Sienkiewicz, Henryk (1846-1916)
(409)
Żeleński, Tadeusz (1874-1941)
(385)
Mosiewicz-Szrejter, Maria (1971- )
(371)
King, Stephen (1947- )
(353)
Shakespeare, William (1564-1616)
(339)
Fabianowska, Małgorzata
(331)
Popławska, Anna (filolog)
(323)
Cholewa, Piotr W. (1955- )
(322)
Braiter-Ziemkiewicz, Paulina (1968- )
(317)
Lindgren, Astrid (1907-2002)
(315)
Siemianowski, Roch (1950- )
(310)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Chotomska, Wanda (1929-2017)
(302)
Roberts, Nora (1950- )
(300)
Birek, Wojciech (1961- )
(296)
Ross, Tony (1938- )
(289)
Królicki, Zbigniew A. (1954- )
(286)
Steel, Danielle (1947- )
(276)
Goscinny, René (1926-1977)
(262)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Mickiewicz, Adam (1798-1855)
(254)
Pratchett, Terry (1948-2015)
(247)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Gawryluk, Barbara (1957- )
(233)
Leśmian Bolesław
(233)
Zimnicka, Iwona (1963- )
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Szulc, Andrzej
(227)
Kasdepke, Grzegorz (1972- )
(226)
Mazan, Maciejka
(223)
Ochab, Janusz (1971- )
(223)
Chmielewska, Joanna (1932-2013)
(222)
Domańska, Joanna (1970- )
(222)
Polkowski, Andrzej (1939-2019)
(213)
Żeromski, Stefan (1864-1925)
(213)
Prus, Bolesław (1847-1912)
(207)
Lem, Stanisław (1921-2006)
(206)
Mortka, Marcin (1976- )
(204)
Brzechwa, Jan (1900-1966)
(203)
Doyle, Arthur Conan (1859-1930)
(202)
Goliński Zbigniew
(201)
Cieślik, Donata
(198)
Dug Katarzyna
(198)
Ludwikowska, Jolanta (1962- )
(196)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Beaumont, Émilie (1948- )
(192)
Montgomery, Lucy Maud (1874-1942)
(189)
Musierowicz, Małgorzata (1945- )
(188)
Rzehak, Wojciech (1967- )
(188)
Wiśniewska, Monika (filolog)
(181)
Konopnicka, Maria (1842-1910)
(180)
Onichimowska, Anna (1952- )
(180)
Włodarczyk, Barbara
(180)
Coben, Harlan (1962- )
(178)
Grisham, John (1955- )
(178)
Kijowska, Elżbieta (1950- )
(178)
Stanecka, Zofia (1972- )
(177)
Dobrzańska-Gadowska, Anna
(175)
Miłosz, Czesław (1911-2004)
(174)
Webb, Holly
(174)
Widmark, Martin (1961- )
(173)
Skalska, Katarzyna
(171)
Kraśko, Jan (1954- )
(170)
Tolkien, J. R. R. (1892-1973)
(169)
Conrad, Joseph (1857-1924)
(168)
Christie, Agatha (1890-1976). Herkules Poirot
(167)
Jansson, Tove (1914-2001)
(167)
Oklejak, Marianna (1981- )
(166)
Simon, Francesca (1955- )
(166)
Słowacki, Juliusz (1809-1849)
(165)
Barańczak, Stanisław (1946-2014)
(164)
Górecka, Barbara (tłumaczka)
(163)
Stelmaszyk, Agnieszka (1976- )
(163)
Hesko-Kołodzińska, Małgorzata
(162)
Rusinek, Michał (1972- )
(162)
Iwaszkiewicz, Jarosław (1894-1980)
(159)
Jachowicz Stanisław
(159)
Kozak, Jolanta (1951- )
(158)
Sparks, Nicholas (1965- )
(157)
Rowling, J. K. (1965- )
(156)
Tuwim, Julian (1894-1953)
(156)
Łoziński, Jerzy (1947- )
(156)
Amsterdamski, Piotr (1955-2008)
(154)
Dickens, Charles (1812-1870)
(154)
Rosiński, Grzegorz (1941- )
(153)
Van Hamme, Jean (1939- )
(153)
Andersen, Hans Christian (1805-1875)
(151)
Piotrowska, Eliza (1976- )
(150)
Siewior-Kuś, Alina
(150)
Child, Lee (1954- )
(149)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
włoski
(2)
polski
(2)
Przynależność kulturowa
Film włoski
(2)
Temat
Amulet
(1)
Krainy i światy fikcyjne
(1)
Królowa Nocy
(1)
Małżonkowie
(1)
Naczelnik więzienia
(1)
Nadużycia
(1)
Natura ludzka
(1)
Przedmioty magiczne
(1)
Uwięzienie
(1)
uprowadzenie
(1)
Gatunek
Film Dramat
(2)
Film Opera
(2)
Film muzyczny
(2)
Film włoski
(2)
2 wyniki Filtruj
Film
DVD
W koszyku
Czarodziejski flet opera w II aktach / reżyser John Cox ; dyrygent Bernard Haitink. - Warszawa : Agora, copyright 2009. - 2 dyski optyczne (DVD) (201 min) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
Opis z etykiety płyty i opakowania.
Opera Wolfgang Amadeus Mozart
Wobec Czarodziejskiego fletu stajemy bezradni: jak to możliwe, że z kiepskiego libretta i muzyki powstał ten kryształowy cud? Najłatwiej opowiedzieć, z czego Emanuel Schikaneder i Wolfgang Amadeus Mozart ten bigos upichcili - trudniej odpowiedzieć, dlaczego im się udało. (...) Schikaneder był również w finansowych tarapatach, z pewnością nie siedli zatem do stołu z zamiarem napisania nieśmiertelnego arcydzieła, zgłębiającego tajniki masonerii oraz sekrety ludzkiej natury. Chcieli uciszyć publikę, pisząc tradycyjną śpiewogrę z efektami specjalnymi i dialogiem mówionym, i zgarnąć zysk. Mozart nie doczekał, Schikaneder owszem. Opera utrzymała się w repertuarze teatru do jego zamknięcia w roku 1801 i została natychmiast przeniesiona na nową scenę w roku następnym. (...) Wystrzegajmy się więc zawrotu głowy, Czarodziejski flet to, z pochodzenia i z natury "kultura masowa". A cała reszta - to cudowne zrządzenie Bożej opatrzności i Ducha, co dmie kędy chce...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Cybisa 6 (Mediateka)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Opera (1 egz.)
Film
DVD
W koszyku
Fidelio opera w II aktach / reżyseria Peter Hall ; dyrygent Bernard Haitink. - Warszawa : Agora, copyright 2009. - 2 dyski optyczne (DVD) (189 min) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
Opis z etykiety płyty i opakowania.
Opera Ludwiga van Beethovena.
Opera Beethovena nie jest zwyczajnym utworem. Nie chodzi tu jednak o jakieś szczególne jej cechy formalne, lecz o wyjątkowe kłopoty związane z jej ostateczną wersją, a także o wyjątkowy wysiłek twórczy, jaki kompozytor włożył w tę partyturę. Związane to było zarówno z samym kształtem muzyczno-dramatycznym, jak i z konkretnymi treściami moralno-politycznymi, jakie Beethoven pragnął zawrzeć w swoim dziele. Być może właśnie to, a nie cele czysto muzyczne, leżało u podstaw jego decyzji o skierowaniu swej wyobraźni w stronę operowej formy. Być może uznał, że wielkie idee, które w tym momencie pragnął wyrazić (wolności, wierności i poświęcenia), najbardziej czytelne staną się na operowej scenie. (...) Wartością najważniejszą i niepodważalną jest w Fideliu sama muzyka. Wszystko to, co stanowi o prawdziwej sile i wielkości tego dzieła tkwi w muzyce, wywodzi się z zasad rządzących symfoniczną wyobraźnią będącą żywiołem, nad którym Beethoven całkowicie panował.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Cybisa 6 (Mediateka)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Opera (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej