Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(47)
Forma i typ
Książki
(47)
Publikacje fachowe
(14)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(79)
wypożyczone
(11)
Placówka
ZWM 5 (W45)
(2)
Nugat 4 (W112 Oddział dla Dzieci)
(5)
Braci Wagów 1 (W127)
(1)
Kłobucka 14 (W135)
(19)
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
(8)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
(4)
Wasilkowskiego 7 (BD7)
(4)
Barwna 8 (BD9)
(17)
Fanfarowa 19 (BD11)
(4)
Kłobucka 14 (BD37)
(10)
Na Uboczu 2 (BD60)
(16)
Autor
Baranowski, Maciej (tłumacz)
(6)
Sikorski, Witold (1950- )
(6)
Piwko, Łukasz
(4)
Briggs, Jason R
(3)
Dąbkowska-Kowalik, Małgorzata
(3)
Górczyński, Robert
(3)
Sweigart, Al
(3)
Bhargava, Aditya Y
(2)
Cieślak, Piotr
(2)
Kulesza, Radosław
(2)
Langa, Sebastian
(2)
Leśniakiewicz, Dawid
(2)
Liukas, Linda
(2)
Pełka, Piotr
(2)
Rzepniewska, Magdalena
(2)
Wiszniewski, Michał
(2)
Ahmad, Imran (1977- )
(1)
Allain, Alex
(1)
Andryszczyk, Monika
(1)
Anthropy, Anna
(1)
Barteczko, Krzysztof (1965- )
(1)
Blandy, Jim
(1)
Bochenek, Adam
(1)
Bodner, Jon
(1)
Bogusławska, Katarzyna
(1)
Borkowska, Agnieszka
(1)
Borkowski, Paweł (informatyk)
(1)
Brauner, Krzysztof
(1)
Bray, Shannon (1972- )
(1)
Danch-Wierzchowska, Marta
(1)
Evans, Benjamin J
(1)
Ferrari, Alberto (1966- )
(1)
Flanagan, David
(1)
Forta, Ben
(1)
Gorelick, Micha
(1)
Górczyńska, Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Hattingh, Caleb
(1)
Jachna, Szymon
(1)
Jakóbik, Ireneusz
(1)
Janusz, Jacek
(1)
Kamiński, Filip
(1)
Koronkiewicz, Paweł (1973- )
(1)
Kucharska, Nikola
(1)
Kurasiński, Artur (1974- )
(1)
Lis, Marcin
(1)
Marston, Mick
(1)
Miller, Dean (1969- )
(1)
Najman, Marta
(1)
Neuburg, Matt
(1)
Niemira, Karolina
(1)
Orendorff, Jason
(1)
Ozsvald, Ian
(1)
Payne, Bryson
(1)
Perry, Greg M. (1961- )
(1)
Pilch, Piotr
(1)
Przybylski, Bartłomiej (matematyk)
(1)
Racja, Piotr
(1)
Rajca, Piotr (1970- )
(1)
Resnick, Mitchel
(1)
Richardson, Craig
(1)
Russo, Marco
(1)
Sande, Carter
(1)
Sande, Warren
(1)
Sawka, Krzysztof
(1)
Scott, Marc
(1)
Umaschi-Bers, Marina
(1)
Verou, Lea
(1)
Wainewright, Max
(1)
Walczak, Tomasz (tłumacz)
(1)
Waśko, Karolina
(1)
Weinstein, Eric
(1)
Wiejak, Urszula
(1)
Wojciechowski, Adrian
(1)
Wołczyk, Krzysztof
(1)
Włodarz, Marek
(1)
Yank, Kevin
(1)
Zakas, Nicholas C
(1)
Zgud, Agnieszka
(1)
Zingaro, Daniel
(1)
Čukić, Ivan
(1)
Żyła, Łukasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(35)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Dzieci
(10)
Programiści
(10)
9-13 lat
(8)
6-8 lat
(4)
Młodzież
(2)
Dziennikarze
(1)
Informatycy
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura fińska
(1)
Temat
Programowanie (informatyka)
(19)
Python (język programowania)
(14)
Języki programowania
(13)
Scratch (język programowania)
(9)
Algorytmy
(5)
C (język programowania)
(3)
Gry komputerowe
(3)
Java (język programowania)
(3)
Komputery
(3)
Ruby (język programowania)
(3)
C++ (język programowania)
(2)
Internet
(2)
Lua (język programowania)
(2)
Minecraft
(2)
Szyfry
(2)
Uczenie maszynowe
(2)
Analiza biznesowa
(1)
Automatyzacja
(1)
Baltie
(1)
Baza danych
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Dane
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edytorstwo
(1)
Edytory tekstu
(1)
Go (język programowania)
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Informacja
(1)
Informatyka
(1)
JavaScript
(1)
Kaskadowe arkusze stylów
(1)
Kryptologia
(1)
LATEX
(1)
MySQL (program komputerowy)
(1)
PHP (język programowania)
(1)
Portale internetowe
(1)
Programiści
(1)
Programowanie
(1)
Programowanie funkcjonalne (informatyka)
(1)
Programowanie współbieżne
(1)
Projektowanie stron WWW
(1)
Przetwarzanie równoległe
(1)
Rust (język programowania)
(1)
Strony WWW
(1)
Swift (język programowania)
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Uczenie się
(1)
Wizualizacja (grafika)
(1)
Wynalazcy i odkrywcy
(1)
Wyszukiwanie informacji
(1)
iOS (Apple)
(1)
Temat: czas
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(18)
Poradnik
(9)
Opracowanie
(6)
Publikacje dla dzieci
(4)
Podręczniki dla dzieci
(3)
Gry komputerowe
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Komiks
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradniki dla młodzieży
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(29)
Edukacja i pedagogika
(5)
Inżynieria i technika
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
iOS 12 : wprowadzenie do programowania w Swifcie / Matt Neuburg. - Gliwice : Helion, copyright 2019. - 606, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Na okładce: Zgodne z iOS 12, Xcode 10 i Swift 4.2.
Wydanie V dotyczy oryginału.
Podstawy Swifta, Xcode i Cocoa Język Swift poznaliśmy w 2014 roku. Został on opracowany przez Apple specjalnie dla platormy iOS z uwzględnieniem takich założeń, jak przejrzystość, bezpieczeństwo, prostota, łatwość stosowania, zorientowanie obiektowe. Kod w tym języku sam zarządza pamięcią i zapewnia ścisłą kontrolę typów. Swift od początku wzbudził ogromne zainteresowanie programistów, którzy prędko docenili jego zalety. Dziś jest uważany za łatwe do opanowania i bardzo wygodne narzędzie dla profesjonalistów, zwłaszcza że od pewnego czasu Apple dostarcza wraz z Swiftem aplikację Xcode oraz framework Cocoa. To wszystko sprawiło, że Swift stał się bardzo atrakcyjną alternatywą dla Objective-C. Ta książka zawiera bardzo solidne wprowadzenie do tworzenia aplikacji na platformie iOS. Znalazły się tu systematycznie przedstawione informacje na temat Swifta, Xcode i frameworka Cocoa. Podstawy języka wyjaśniono w najużyteczniejszej kolejności, koncentrując się na najczęściej stosowanych i najpraktyczniejszych aspektach Swifta. Sporo miejsca poświęcono środowisku Xcode, w którym odbywa się programowanie na platformie iOS. Omówiono, czym jest projekt, jak zmienić go na aplikację, jak tworzyć, uruchamiać i debugować kod źródłowy, a także jak zgłosić aplikację do sklepu App Store. Bardzo ważną częścią książki jest wprowadzenie do Cocoa Touch, który zapewnia najważniejsze klasy podstawowe, kategorie, protokoły, mechanizmy delegowania i powiadamiania, a także zarządzanie pamięcią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Książka
W koszyku
Na książce także ISBN oryginału.
Jeśli nie masz pojęcia o programowaniu, ale chcesz wykorzystać komputer do automatyzacji prostych, powtarzalnych operacji, trzymasz w ręku właściwą książkę. Podstawy programowania przedstawiono tu w sposób klarowny i zrozumiały, poszczególne działania wyjaśniono krok po kroku, a propozycje praktycznych projektów pozwalają na gruntowne przyswojenie materiału i poszerzenie wiedzy. Do nauki wykorzystano język Python, ponieważ jest on stosunkowo prosty, popularny, a przy tym wciąż rozwijany. Szybko przekonasz się, ile czasu i wysiłku można zaoszczędzić dzięki automatyzacji zadań za pomocą krótkich i łatwych programów!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: 25 Scratch 3 games for kids : a playful guide to coding. W książce także ISBN oryginału.
Scratch jest projektem MIT Media Lab. Początkowo miał służyć młodym ludziom do nauki programowania, ale szybko zaczął pełnić również inne funkcje. Jest jak cyfrowa piaskownica, w której każdy może nie tylko nauczyć się podstaw kodowania, ale także ćwiczyć kreatywność, umiejętność pracy w zespole i zdolność do wynajdywania nieszablonowych rozwiązań, na przykład podczas projektowania gier. Scratch jest bowiem świetnym narzędziem do tworzenia najróżniejszych gier, a poświęcona mu strona umożliwia dzielenie się wynikami swojej pracy z innymi. Ta książka jest przezabawnym przewodnikiem po programowaniu w Scratchu 3, przeznaczonym dla przyszłych inżynierów, programistów, naukowców i pasjonatów kodu. Dzięki niej szybko zaczniesz pisać klasyczne gry zręcznościowe i wzbogacać je w dźwięk i animacje. Pokazano tu również, czym są i do czego się przydają zmienne, pętle czy funkcje. Zaprezentowano także sposoby stosowania reguł matematycznych do stopniowego komplikowania gry. Poszczególne treści zostały bogato zilustrowane i uzupełnione przejrzystymi instrukcjami krok po kroku. W ten sposób, pisząc atrakcyjne gry, w mgnieniu oka przyswoisz nawet bardzo złożone zasady programowania!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Książka
W koszyku
Na okł.: Najlepszy przewodnik dla odkrywców PHP!
Język PHP wciąż zyskuje na popularności. Kolejne wersje, ciągłe ulepszenia sprawiają, że w niektórych obszarach zaczyna on rywalizować z weteranami na rynku języków programowania. Ten trend widać również w ofertach pracy. Programiści biegle znający PHP są wręcz rozchwytywani na rynku! Warto dołączyć do tego grona. Jeśli chcesz tworzyć zaawansowane aplikacje i poznać PHP na wylot, trafiłeś na wymarzoną książkę! Dzięki niej już wkrótce staniesz się prawdziwym ninją programowania w PHP. Przeprowadzi Cię ona przez wszystkie etapy poznawania języka: skonfigurujesz serwer WWW i MySQL oraz PHP. Następnie zaprojektujesz swoją pierwszą bazę i podłączysz się do niej, żeby zapisać i pobrać dane. W kolejnych rozdziałach przekonasz się, jak wyrażenia regularne mogą Ci pomóc w codziennej pracy, dlaczego należy korzystać z sesji oraz co możesz zapisać w "ciasteczkach".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Książka
W koszyku
Lua i LaTeX. Dynamiczne tworzenie dokumentów to książka, która staje na granicy dwóch na pozór odległych światów – programowania i składu tekstu. Po jednej stronie Lua – szybki, łatwy i użyteczny język programowania o licznych zastosowaniach. Po drugiej LaTeX – zaawansowany system składu tekstu o rosnącej z roku na rok popularności. Ich połączenie otwiera wiele nowych możliwości, dla których inspirację znajdziesz w tej książce. Pozycja ta stanowi pierwsze polskojęzyczne wprowadzenie do dynamicznego tworzenia dokumentów z wykorzystaniem języka Lua i systemu LaTeX.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Książka
W koszyku
Dziennikarstwo danych i data storytelling / Łukasz Żyła. - Gliwice : Onepress, copyright 2022. - 208 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Dziennikarstwo danych przeżywa dziś prawdziwy rozkwit. Dzieje się tak dlatego, że nasze życie w dużej mierze przeniosło się do internetu, a internet to... dane. Megabajty, gigabajty, terabajty danych. Misją współczesnego dziennikarza jest przedstawiać je społeczeństwu rzetelnie, a równocześnie pięknie, czyli w sposób zrozumiały, łatwy do przyswojenia. Nim się jednak owe dane pięknie zestawi, trzeba je znaleźć. Gdzie szukać? Jak je zdobyć? W jaki sposób opowiedzieć dane? Na takie pytania autor odpowiada w tej książce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 07 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Książka
W koszyku
Hello Ruby : poznaj wnętrze komputera / Linda Liukas ; [przekład Magdalena Rzepniewska]. - [Warszawa] : Sierra Madre, copyright 2017. - 88 stron, [2] karty ilustracji : ilustracje kolorowe, 24 cm.
Na okładce : 2 w 1 opowiadanie + ćwiczenia.
Miedzy stroinami 44-45, 2 karty ilustracji do wycięcia.
Ruby to mała dziewczynka z wielką wyobraźnią, która trochę się dzisiaj nudzi. Na szczęście komputer Taty kryje w sobie mnóstwo zagadek. Tylko że coś z nim jest nie tak. Kto znajdzie zagubiony kursor? Kto zamieszkuje wnętrze komputera? I kto zostawił ślady na jego ekranie? Wybierz się w magiczną podróż do wnętrza komputera, poznaj jego główne elementy i dowiedz się jak działają. Czas rozpocząć przygodę!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Na Uboczu 2 (BD60)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Książka
W koszyku
Podobno więcej wiemy o kosmosie niż o tym, co się dzieje na dnie oceanów. To ludzka rzecz: sięgając do gwiazd i fantazjować o wszechświecie, zapominając troch e o przyziemnej rzeczywistości i o wszystkim, co kryje się pod jej powierzchnią. A rzeczywistość nie przestaje nas zaskakiwać. Ostatnio szczelnie wypełniły ją fale sieci wi-fi, do dłoni przykleiły się nam smartfony, a w naszych domach zagościła sztuczna inteligencja. Nie wyobrażamy sobie życia bez komputerów bo nie musimy! Przyszłość w końcu nadeszła, a wszędobylski komputer jest tego dowodem. Używa go prawie każdy, ale mało kto wie, co tak naprawdę w nim siedzi. Prawda może Was przerazić...potwory! Pod przyjazną powierzchnią ekranu maszerują ciągi zer i jedynek, a w odmętach procesorach grasuje kompilator. Ale nie bójcie się! Ta książka oswoi potwory, objaśni jak dogadać się z komputerami i pomoże zrozumieć ich wnętrze. Dzięki niej poznacie podstawy architektury przyszłości, czyli programowania, które pozwolą nurkować pod powierzchnie ekranu i tresować żyjące pod nią potwory. - Łukasz Podgórni
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wasilkowskiego 7 (BD7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Na Uboczu 2 (BD60)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej