Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(328)
Forma i typ
Książki
(307)
Publikacje popularnonaukowe
(64)
Poradniki i przewodniki
(54)
Publikacje fachowe
(52)
Publikacje naukowe
(38)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(37)
Proza
(22)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Audiobooki
(14)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
E-booki
(3)
Filmy i seriale
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(453)
wypożyczone
(61)
tylko na miejscu
(48)
nieokreślona
(3)
Placówka
6-go Sierpnia 23 (W34)
(13)
ZWM 5 (W45)
(38)
Koński Jar 10 (W109)
(24)
Nugat 4 (W112)
(26)
Nugat 4 (W112 Oddział dla Dzieci)
(9)
Braci Wagów 1 (W127)
(24)
Wasilkowskiego 7 (W128)
(27)
Dembowskiego 12 (W131)
(2)
Cybisa 6 (W134)
(13)
Kłobucka 14 (W135)
(94)
K.E.N. 21 (W139)
(23)
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
(20)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
(37)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
(44)
Cybisa 6 (Mediateka)
(3)
Wasilkowskiego 7 (BD7)
(12)
Barwna 8 (BD9)
(42)
Fanfarowa 19 (BD11)
(10)
Kłobucka 14 (BD37)
(53)
Na Uboczu 2 (BD60)
(40)
Braci Wagów 1 ("Czytelnia 9")
(11)
Autor
Cieślak, Piotr
(8)
Sikorski, Witold (1950- )
(8)
Gutowski, Maksymilian
(7)
Górczyński, Robert
(7)
Rosłan, Katarzyna
(6)
Wainewright, Max
(6)
Garliński, Wiktor
(5)
Rajca, Piotr
(5)
Watrak, Andrzej
(5)
Zatorska, Joanna
(5)
Deutsch, Stacia
(4)
Deutsch, Stacia. Dziewczyny kodują
(4)
Henson, Mike
(4)
Tadeusiewicz, Ryszard (1947- )
(4)
Baranowski, Maciej (tłumacz)
(3)
Borkowski, Paweł (informatyk)
(3)
Dukaj, Jacek (1974- )
(3)
Dąbkowska-Kowalik, Małgorzata
(3)
Kisielnicki, Jerzy (1939- )
(3)
Mazur, Dawid (informatyka)
(3)
Raczyło, Paulina (1987- )
(3)
Strąkow, Michał
(3)
Sweigart, Al
(3)
Walczak, Tomasz (tłumacz)
(3)
Żarowska-Mazur, Alicja
(3)
Bednarek, Krzysztof (tłumacz)
(2)
Bergin, Mark (1961- )
(2)
Bhargava, Aditya Y
(2)
Bogusławska, Katarzyna
(2)
Boniewicz, Aleksandra
(2)
Brdulak, Jacek (1953- )
(2)
Chawziuk, Tadeusz
(2)
Child, Andrew
(2)
Child, Lee (1954- )
(2)
Child, Lee (1954- ). Jack Reacher
(2)
Cypryański, Piotr
(2)
Fabijańczyk, Piotr (tłumacz)
(2)
Fenrich, Wojciech
(2)
Feynman, Richard Phillips (1918-1988)
(2)
Fry, Hannah (1984- )
(2)
Gadzała, Agnieszka
(2)
Giner, Pau
(2)
Gogołek, Włodzimierz (1949- )
(2)
Grabowska, Marta (1948- )
(2)
Grażyński, Andrzej
(2)
Górczyńska, Agnieszka (tłumaczka)
(2)
Houellebecq, Michel (1956- )
(2)
Janiszewski, Boguś
(2)
Janusz, Jacek
(2)
Jarzębski, Jerzy (1947-2024)
(2)
Jóźwiak, Michał (tłumacz)
(2)
Kietzman, Krzysztof
(2)
Kozioł, Marcin (1977- )
(2)
Kraśko, Jan (1954- )
(2)
Krzyżanowski, Krzysztof (tłumacz)
(2)
Kulesza, Radosław
(2)
Lachowski, Lech
(2)
Langa, Sebastian
(2)
Lee, Kai-Fu (1961- )
(2)
Lem, Stanisław (1921-2006)
(2)
Leśniakiewicz, Dawid
(2)
Lipiński, Andrzej (tłumacz)
(2)
Liukas, Linda
(2)
Machnik, Marcin
(2)
Mitnick, Kevin D. (1963- )
(2)
Musielak, Sebastian (1970- )
(2)
Norvig, Peter
(2)
Nowakowska, Katarzyna (tłumacz)
(2)
Perea, Pablo
(2)
Pełka, Piotr
(2)
Pinker, Steven (1954- )
(2)
Piwko, Łukasz
(2)
Rajca, Piotr (1970- )
(2)
Rogulski, Mariusz
(2)
Russell, Stuart J. (1962- )
(2)
Rzepniewska, Magdalena
(2)
Salariya, David
(2)
Saujani, Reshma (1975- )
(2)
Schneier, Bruce (1963- )
(2)
Siara, Olga
(2)
Skorwider, Max (1980- )
(2)
Spitzer, Manfred (1958- )
(2)
Spraul, Anton
(2)
Stephens-Davidowitz, Seth
(2)
Strittmatter, Kai (1965- )
(2)
Taleb, Nassim (1960- )
(2)
Tomys, Łukasz
(2)
Vorderman, Carol
(2)
Ważny, Bartłomiej (1990- )
(2)
Wieleżyńska, Ewa (1974- )
(2)
Świerkocki, Maciej (1961- )
(2)
Abagnale, Frank W. (1948- )
(1)
Aboujaoude, Elias (1971- )
(1)
Adamczyk, Maciej
(1)
Adamczyk-Karwowska, Agnieszka
(1)
Ahmad, Imran (1977- )
(1)
Airey, David (1979- )
(1)
Allen, Robin W
(1)
Alley, Robert W. (1955- )
(1)
Andruszko, Robert
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(115)
2010 - 2019
(181)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(252)
1901-2000
(7)
1989-2000
(5)
1945-1989
(4)
Kraj wydania
Polska
(325)
Wielka Brytania
(2)
Język
polski
(310)
angielski
(4)
Odbiorca
Dzieci
(39)
9-13 lat
(32)
Programiści
(22)
Młodzież
(16)
6-8 lat
(13)
Informatycy
(12)
14-17 lat
(8)
Studenci
(6)
Szkoły wyższe
(4)
Graficy komputerowi
(2)
Inżynierowie
(2)
Menedżerowie produktu
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Rodzice
(2)
Administratorzy bezpieczeństwa informacji
(1)
Biegli sądowi
(1)
Doktoranci
(1)
Dorośli
(1)
Dziennikarze
(1)
Dziewczęta
(1)
Filmowcy
(1)
Menedżerowie
(1)
Montażyści
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele informatyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Naukowcy
(1)
Pracownicy
(1)
Projektanci aplikacji multimedialnych animacji i gier komputerowych
(1)
Projektanci stron WWW
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedszkola
(1)
Reżyserzy
(1)
Seniorzy
(1)
Specjaliści ds. doskonalenia organizacji
(1)
Specjaliści ds. rozwoju stron internetowych, Internetu i Intranetu
(1)
Szkoły średnie
(1)
Twórcy gier
(1)
Uczniowie szkół zawodowych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(26)
Literatura amerykańska
(20)
Literatura angielska
(3)
Literatura hiszpańska
(3)
Film amerykański
(2)
Literatura fińska
(2)
Literatura francuska
(2)
Film polski
(1)
Literatura chińska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Programowanie (informatyka)
(61)
Informatyka
(49)
Internet
(42)
Sztuczna inteligencja
(33)
Komputery
(22)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(20)
Cyberprzestępczość
(19)
Informatycy
(19)
Algorytmy
(14)
Rzeczywistość wirtualna
(14)
Big data
(13)
Cyberkultura
(11)
Aplikacja internetowa
(10)
Gry komputerowe
(10)
Python (język programowania)
(10)
Sieć komputerowa
(10)
Technologia informacyjna (IT)
(10)
Języki programowania
(9)
Bezpieczeństwo informacyjne
(8)
Programiści
(8)
Scratch (język programowania)
(8)
Zarządzanie
(8)
Baza danych
(7)
Cybernetyka
(7)
Dane osobowe
(7)
Facebook
(7)
Innowacje
(7)
Linux
(7)
Media społecznościowe
(7)
Programy komputerowe
(7)
Przedsiębiorstwo
(7)
Społeczeństwo informacyjne
(7)
Uczenie maszynowe
(7)
Uzależnienie od Internetu
(7)
Cyberterroryzm
(6)
Futurologia
(6)
Grafika komputerowa
(6)
Komunikacja społeczna
(6)
Nauka
(6)
Środki masowego przekazu
(6)
Bezpieczeństwo systemów
(5)
Inwigilacja
(5)
Minecraft
(5)
Multimedia
(5)
Postęp techniczny
(5)
Programowanie
(5)
Przyjaźń
(5)
Strony WWW
(5)
Systemy informatyczne
(5)
Cenzura
(4)
Data mining
(4)
Dzieci
(4)
Haking
(4)
Kryptologia
(4)
Mózg
(4)
Polityka
(4)
Portale internetowe
(4)
Projektowanie stron WWW
(4)
Smartfon
(4)
Społeczeństwo
(4)
Systemy operacyjne
(4)
Szpiegostwo
(4)
Szyfry
(4)
Technologia
(4)
Teoria informacji
(4)
User experience (UX)
(4)
Wynalazcy i odkrywcy
(4)
Aplikacja mobilna
(3)
Automatyzacja
(3)
Cyberbezpieczeństwo
(3)
Czytelnictwo
(3)
Decyzje
(3)
Dezinformacja
(3)
Digitalizacja
(3)
Handel elektroniczny
(3)
Historia
(3)
Informatyka śledcza
(3)
Informatyzacja
(3)
Interfejs użytkownika
(3)
Kaskadowe arkusze stylów
(3)
Komunikacja internetowa
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Manipulacja (psychologia)
(3)
Matematyka
(3)
Ochrona danych osobowych
(3)
Pismo
(3)
Portal społecznościowy
(3)
Prawo do prywatności
(3)
Prognozy
(3)
Programy edukacyjne (informatyka)
(3)
Programy graficzne
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Przedsiębiorczość
(3)
Przetwarzanie danych
(3)
Socjologia kultury
(3)
Społeczności internetowe
(3)
System wartości
(3)
Sztuczna sieć nauronowa
(3)
Sztuczna sieć neuronowa
(3)
Technika
(3)
Temat: czas
2001-
(53)
1901-2000
(25)
1989-2000
(18)
1945-1989
(13)
1801-1900
(6)
1701-1800
(3)
1601-1700
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1901-
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(17)
Polska
(10)
Chiny
(5)
Tennessee (Stany Zjednoczone ; stan)
(2)
Ukraina
(2)
Świat
(2)
Australia
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Wielka Brytania
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Opracowanie
(79)
Poradnik
(61)
Podręcznik
(53)
Publikacja bogato ilustrowana
(13)
Powieść
(12)
Biografia
(9)
Publicystyka
(9)
Publikacje dla dzieci
(8)
Praca zbiorowa
(7)
Reportaż
(7)
Esej
(6)
Monografia
(6)
Gry komputerowe
(5)
Podręczniki dla dzieci
(5)
Powieść obyczajowa
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Podręczniki akademickie
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Antologia
(3)
Dokumenty elektroniczne
(3)
Film fabularny
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Programy komputerowe
(3)
Sensacja
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Film Akcji
(2)
Film amerykański
(2)
Grafika komputerowa
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Komiks
(2)
Komiks biograficzny
(2)
Kryminał
(2)
Manga
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręczniki
(2)
Powieść psychologiczna
(2)
Autobiografia
(1)
Broszura
(1)
E-booki
(1)
Fantastyka
(1)
Fantasy
(1)
Film Sensacyjny
(1)
Film Thriller
(1)
Film animowany
(1)
Film komedia
(1)
Film kryminalny
(1)
Film polski
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka zabawka
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele biograficzne
(1)
Powieść graficzna
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Publicystyka polityczna
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Romans
(1)
Satyra polska
(1)
Science fiction
(1)
Synteza
(1)
Szkice literackie polskie
(1)
Thriller
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wykład
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(243)
Socjologia i społeczeństwo
(27)
Edukacja i pedagogika
(19)
Historia
(18)
Media i komunikacja społeczna
(16)
Inżynieria i technika
(15)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(13)
Zarządzanie i marketing
(13)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(10)
Filozofia i etyka
(9)
Psychologia
(9)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(7)
Matematyka
(7)
Kultura i sztuka
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Nauka i badania
(3)
Hobby i czas wolny
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Fizyka i astronomia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Transport i logistyka
(1)
328 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Logo design love : tworzenie genialnych logotypów : nowa odsłona / David Airey ; tłumaczenie: Bartosz Sałbut. - Wydanie II rozszerzone. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - XIII, [1], 224 strony : ilustracje (głównie kolorowe) ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Logo design love : a guide to creating iconic brand identities.
Na okładce: Twórz logotypy, które rzucają na kolana! Jak czerpać od najlepszych i zachować oryginalność? Gdzie szukać twórczych inspiracji? Jak negocjować z klientami?
Twórz logotypy, które rzucają na kolana! Jak czerpać od najlepszych i zachować oryginalność? Gdzie szukać twórczych inspiracji? Jak negocjować z klientami? Logo to jeden z kluczowych elementów tożsamości wizualnej każdej marki. Może pomóc jej osiągnąć szczyt popularności albo zepchnąć ją w otchłań niebytu. Wszystko zależy od Ciebie. Dlatego zanim otworzysz jakikolwiek program graficzny lub weźmiesz do ręki ołówek, zobacz, jak robią to najlepsi, i zaczerpnij wiedzę całymi garściami. Powraca kultowa książka, którą pokochali wszyscy kreatywni projektanci! W wydaniu drugim, zaktualizowanym i rozszerzonym, autor otwiera przed Tobą fascynujący świat wizualnej identyfikacji marki. Pozwól mu przeprowadzić się bezpiecznie przez wszystkie etapy projektowania. Znajdziesz tu jeszcze więcej analiz przypadków, szkiców, logotypów, wskazówek dotyczących współpracy z klientami, anegdot oraz praktycznych informacji o tym, jak skutecznie zamknąć projekt - i zrobić to dobrze. Ta książka da także solidnego kopa Twojemu zmysłowi twórczemu i pomoże uniknąć zabójczej rutyny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie redakcyjnej ISBN wydania w języku angielskim.
Na okładce logo: No starch press.
W książce Twórz własne gry w Scratchu! będziemy pracować z narzędziem Scratch, które w łatwy sposób umożliwia rysowanie interaktywnych postaci poprzez łączenie prostych bloków kodów, co pozwala na budowanie zabawnych, dziwnych gier. Scratch to proste narzędzie do tworzenia animacji, gier oraz filmów. W książce Twórz własne gry w Scratchu! skupimy się na tworzeniu gier, więc nasze projekty będą zabawne i interaktywne. Scratch jest w wielu przypadkach narzędziem samowystarczalnym, na przykład jeśli potrzebujesz postaci do swojej gry możesz narysować ją bezpośrednio w programie lub wgrać obraz, który już masz. Możesz również wykorzystać jednego z bohaterów, które proponuje narządzie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Nugat 4 (W112 Oddział dla Dzieci)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Algorytmy : ilustrowany przewodnik / Aditya Y. Bhargava ; przekład: Łukasz Piwko. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - XVIII, 237 stron : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
Aby projektować aplikacje, nie wystarczy poznać kilka języków programowania i opanować zestaw narzędzi deweloperskich. Konieczna jest jeszcze wiedza o tym, w jaki sposób rozwiązać dany problem, innymi słowy, trzeba poznać algorytmy. Naturalnie w praktyce programistycznej stosuje się ograniczony zestaw algorytmów. Zostały one już dawno przeanalizowane i przetestowane. Opisano je w wielu trudnych książkach najeżonych niezrozumiałymi schematami i dowodami z pogranicza matematyki, statystyki i jeszcze kilku innych nieprzystępnych dziedzin. Jeśli chcesz po prostu zrozumieć działanie algorytmów, a nie masz ochoty na mozolne przedzieranie się przez setki trudnych stron, to trzymasz w ręku właściwą książkę! Dzięki temu interesującemu, przystępnemu podręcznikowi szybko przyswoisz sobie najważniejsze pojęcia i łatwo zrozumiesz, w jaki sposób algorytmy pomagają w rozwiązywaniu problemów programistycznych. Pokazano w nim słabe i mocne strony najważniejszych algorytmów. Nie zabrakło przydatnych schematów i przykładowych fragmentów kodu napisanego w Pythonie. Książkę tę szczególnie docenią programiści samoucy, inżynierowie i każdy, kto chce zyskać wiedzę o algorytmach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Possible minds: twenty-five ways of looking at al.
Wszyscy autorzy wymienieni na okładce.
Rosnące możliwości różnych form sztucznej inteligencji niepokoją ludzi od kilkudziesięciu lat. Stopniowo uzależniamy się od ciągłej asysty nowoczesnych technologii, jednak coraz doskonalsze metody uczenia maszynowego, dostępna i potężna moc obliczeniowa korzystająca z niewyobrażalnie wielkich zasobów danych każą zadawać sobie pytania: do czego doprowadzi ten szalony rozwój techniki? Jak będzie wyglądało społeczeństwo przyszłości? Czy ludzie wyginą? Czy grozi nam zniewolenie ze strony maszyn albo garstki polityków pragnących jeszcze większej władzy? Coraz wyraźniej widać, że AI staje się powoli narracją współczesności. Świat, jaki znamy, przestanie istnieć. Przed jakimi wyborami przyjdzie stanąć ludzkości już wkrótce i czy zdołamy wybrać dobrze?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Twoja własna strona WWW / Clyde Hatter ; tłumaczenie Piotr Cieślak ; CoderDojo. - Gliwice : Helion, copyright 2019. - 95 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Baw się Kodem ; 1)
Tytuł oryginału cyklu: CoderDojo nano: Create with code #1.
CoderDojo jest fantastycznym miejscem, gdzie młodzi ludzie mogą rozwijać pasję kodowania, spotykać się z podobnymi sobie zapaleńcami, uczyć się nowych rzeczy i świetnie spędzać czas z komputerami. Kluby CoderDojo powstają w wielu miejscach na świecie, również w Polsce. Jeśli masz możliwość, koniecznie spróbuj wziąć udział w zajęciach albo po prostu załóż i poprowadź swoje własne Dojo. Ponieważ będzie mniejsze niż CoderDojo, nazwij je Dojo Nano. W Dojo Nano można robić wiele ciekawych rzeczy związanych z programowaniem i komputerami, na przykład napisać własną, najprawdziwszą stronę internetową! Dzięki tej książce poznasz Nanonautów, którzy założyli własne Dojo Nano. Nanonauci postanowili napisać stronę internetową dla swojego zespołu muzycznego. W książce dokładnie opisano, w jaki sposób się do tego zabrali i jak budowali poszczególne części serwisu. Dzięki tym wskazówkom możesz stworzyć własną stronę i przy okazji nauczyć się programować w językach HTML i JavaScript, a oprócz tego dowiesz się, do czego służą arkusze CSS i jak się je stosuje. Twoja strona będzie zawierała wszystkie potrzebne elementy: odsyłacze do innych zasobów sieci, menu, podstrony, mapę i filmiki z YouTube. Sprawisz również, że będzie można ją oglądać zarówno na ekranie komputera, jak i na smartfonie. Dowiesz się też, w jaki sposób opublikować swoje dzieło w internecie - aby wszyscy mogli je obejrzeć!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
ZWM 5 (W45)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 DM (1 egz.)
Książka
W koszyku
Python i Asyncio : programowanie asynchroniczne / Caleb Hattingh ; przekład: Piotr Rajca. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 143, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Na stronie tytułowej nazwa wydawcy oryginału: O'Reilly.
Na stronie redakcyjnej informacja o numerze ISBN oryginału: 9781492075332.
Programowanie współbieżne jest ważną techniką w tworzeniu nowoczesnych rozwiązań sieciowych. Programiści Pythona często w tym celu korzystają z wątków i mechanizmu wywłaszczania. Z tym że nie jest to optymalne rozwiązanie - z uwagi na ryzyko naruszenia bezpieczeństwa. Istnieje też możliwość programowania asynchronicznego z wykorzystaniem biblioteki asyncio, która została dodana w Pythonie 3.4. Złożoność API Asyncio budzi jednak obawy programistów Pythona, również biegle posługujących się tym językiem. Mimo to wysiłek włożony w zrozumienie działania Asyncio jest opłacalny, gdyż biblioteka ta pozwala na skuteczne rozwiązywanie problemów ze współbieżnym programowaniem sieciowym. Lektura tej książki ułatwi Ci pozbycie się obaw przed biblioteką asyncio. Zrozumiesz jej podstawowe elementy, co pozwoli Ci na rozpoczęcie programowania sterowanego zdarzeniami i prostą obsługę tysięcy jednoczesnych połączeń sieciowych. Dowiesz się, dlaczego Asyncio stanowi bezpieczniejszą alternatywę dla wielozadaniowości z wywłaszczaniem wątków, i dogłębnie zrozumiesz koncepcję programowania asynchronicznego. Następnie przeanalizujesz wprowadzone w Pythonie zmiany, dzięki którym możliwe jest programowanie asynchroniczne. Dowiesz się także, w jakich konkretnie sytuacjach biblioteka asyncio jest wyjątkowo użyteczna i których narzędzi należy wtedy używać. W książce pokazano najlepsze sposoby wykorzystania nowych możliwości Asyncio.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Informatyka w kryminalistyce : praktyczny przewodnik / Darren R. Hayes ; przekład: Tomasz Walczak. - Wydanie II. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 628, [4] strony : ilustracje ; 21 cm.
Tytuł oryginału: A Practical Guide to Digital Forensics Investigations
Nasilanie się zjawiska cyberprzestępczości sprawia, że prowadzenie dochodzeń kryminalnych wymaga specjalnych umiejętności i wiedzy technicznej. Bez odpowiedniego materiału dowodowego niemożliwe jest oskarżenie i osądzenie winnych. Sytuację utrudnia rozwój technologii: serwisy społecznościowe, urządzenia mobilne czy Internet rzeczy są wykorzystywane do popełniania przestępstw na wiele dotychczas nieznanych sposobów. W tych warunkach informatycy śledczy są bardzo potrzebni, a specjaliści dysponujący aktualną wiedzą – wręcz bezcenni. Oto znakomity i w pełni zaktualizowany przewodnik po informatyce śledczej, uwzględniający najnowsze techniki, narzędzia i rozwiązania. W książce omówiono praktyczne aspekty zarówno umiejętności technicznych, jak i spraw ważnych z punktu widzenia prowadzenia dochodzeń w Internecie i laboratorium. Opisano istotne zagadnienia dotyczące dokumentacji, dopuszczalności dowodów i innych aspektów prawnych. Szczegółowo zaprezentowano technologie ubieralne, analizy śledcze urządzeń IoT, kwestie komunikacji 5G, analizy śledczej pojazdów i analiz aplikacji mobilnych. Opracowanie uwzględnia też postępy w dziedzinie reagowania na incydenty oraz nowe techniki badania urządzeń mobilnych. Treści zostały uzupełnione praktycznymi zadaniami, realistycznymi przykładami oraz fascynującymi studiami przypadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: If knowlege, skills, preparation, understanding recruting then good performance, new job, great career.
Nie daj się zagiąć - zrób dobre wrażenie na przyszłym pracodawcy! Rozmowa kwalifikacyjna to nie jest coś, o czym myśli się z przyjemnością, ale każdy z nas prędzej czy później musi się z nią zmierzyć. Im lepiej się do niej przygotujesz i im więcej błędów uda ci się uniknąć, tym większą masz szansę na ciekawą, doskonale płatną pracę. Problem w tym, że rekruterzy rzadko biorą pod uwagę specyfikę pracy programisty, oczekując, że kandydat do pracy sam się zareklamuje i zrobi to przekonująco. Jeśli chcesz zdobyć naprawdę dobrą pracę, musisz wiedzieć, na co zwrócić uwagę, by spełnić oczekiwania pracodawcy. Ta książka pomoże Ci zorientować się, jak rekruterzy postrzegają kandydatów do pracy, co chcą od nich usłyszeć i dlaczego wybierają konkretną osobę. Dzięki niej odkryjesz także, jakie obszary - związane i niezwiązane z programowaniem - interesują rekruterów i dlaczego. Zobaczysz, co warto podkreślać, na czym skupiać się podczas rozmowy, jak obrazowo opowiedzieć o swoich projektach i planach komuś, kto nie jest specjalistą w językach programowania i ma niewielkie pojęcie o tym, co potrafisz. Ponadto zdobędziesz solidną dawkę programistycznej wiedzy i poznasz przykładowe pytania rekrutacyjne. Przeczytaj, a Twoja kariera zawodowa nabierze rozpędu, zaczniesz pracować nad bardziej interesującymi projektami i zyskasz głęboką satysfakcję z pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programista : przewodnik po zawodzie / Arkadiusz Kałkus. - Gliwice : Helion Onepress, copyright 2021. - 279 stron : ilustracje ; 21 cm.
Kariera kodera. Na listach najlepiej opłacanych zawodów koder, developer, programista zawsze plasują się wysoko. Specjaliści do spraw administrowania sieciami komputerowymi, frontend i backend developerzy, analitycy systemów i architekci oprogramowania są stale poszukiwani. A ponieważ głodny nowoczesnych technologii rynek tak bardzo ich pożąda, oferuje programistom warunki płacy i pracy, o jakich przedstawiciele wielu innych zawodów mogą tylko pomarzyć. Zarobki grubo powyżej średniej krajowej? Tak! Praca zdalna z dowolnego miejsca na świecie? Bardzo często! Duża samodzielność? Jasne! W dodatku, jeśli wolisz, jako programista możesz założyć firmę i działać w stu procentach na własnych zasadach. Brzmi jak bajka? Oczywiście. I jest to bajka, której bohaterem możesz się stać, jeśli ukończysz odpowiednie studia i nabierzesz wprawy jako stażysta, a potem junior w firmach z branży IT. Nim jednak zdecydujesz o wyborze zawodu programisty, upewnij się, że właśnie TO chcesz robić w życiu. Przekonaj się, na czym tak naprawdę polega programowanie. Poznaj ramowy plan dnia programisty. Zorientuj się, z kim na co dzień współpracuje developer. Dowiedz się, w jaki sposób organizuje się projekty w branży IT. Zajrzyj w przyszłość i sprawdź, co czeka developerów w nadchodzących latach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce także ISBN oryginału.
Uczymy dzieci programowania to przewodnik dla rodziców i nauczycieli, przeznaczony do uczenia dzieci podstaw programowania i rozwiązywania problemów za pomocą Pythona, potężnego języka wykorzystywanego na zajęciach uniwersyteckich i przez firmy technologiczne, takie jak Google i IBM.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: A beginner's guide to coding. Na okładce: Baw się i ucz ze Scratchem i Pythonem.
Marzysz o tworzeniu własnych gier komputerowych? Chcesz wydać polecenie swojemu komputerowi, by odparł atak latających robotów? Czas zacząć naukę programowania! Dowiedz się: jak stworzyć kosmiczną grę, jak zaprogramować złudzenie optyczne, jak wydawać polecenia gadającym duszkom. To proste wprowadzenie w świat kodowania pomoże ci poznać języki programowania: Scratch i Python.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Nugat 4 (W112 Oddział dla Dzieci)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Wasilkowskiego 7 (BD7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Fanfarowa 19 (BD11)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Na Uboczu 2 (BD60)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Seria Komputrilo Edu.
Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Przekonajcie się o tym wraz z dziećmi – dzięki tej wyjątkowej książce! Zaprezentowane w niej treści i zadania powstały na bazie kilkuletnich doświadczeń zebranych podczas zajęć dla dzieci i młodzieży w Komputrilo Akademii Komputerowej. Choć to przewodnik przeznaczony dla dzieci, może być również świetną pomocą dydaktyczną dla dorosłych towarzyszących swoim pociechom w nauce oraz osób, które po prostu chcą poznać podstawy programowania komputerowego. Łatwo, szybko i praktycznie – właśnie tak nauczycie się programować z tą książką!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Na Uboczu 2 (BD60)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce logo Helion i Packt.
Wiedza o algorytmach jest niezbędna każdemu, kto rozwiązuje problemy programistyczne. Algorytmy są również ważne w teorii i praktyce obliczeń. Każdy programista powinien znać możliwie szeroki ich zakres. Powinien też umieć z nich korzystać przy rozwiązywaniu rzeczywistych problemów, w tym przy projektowaniu algorytmów, ich modyfikacji i implementacji. Niezależnie od tego, czy zajmujesz się sztuczną inteligencją, zabezpieczaniem systemów informatycznych lub inżynierią danych, musisz dobrze zrozumieć, czym właściwie są i jak działają algorytmy. Ta książka jest praktycznym wprowadzeniem do algorytmów i ich zastosowania. Znalazły się w niej podstawowe informacje i pojęcia dotyczące algorytmów, ich działania, a także ograniczeń, jakim podlegają. Opisano też techniki ich projektowania z uwzględnieniem wymagań dotyczących struktur danych. Zaprezentowano klasyczne algorytmy sortowania i wyszukiwania, algorytmy grafowe, jak również wiele zagadnień związanych ze sztuczną inteligencją: algorytmy uczenia maszynowego, sieci neuronowych i przetwarzania języka naturalnego. Ważną częścią publikacji są rozdziały poświęcone przetwarzaniu danych i kryptografii oraz algorytmom powiązanym z tymi zagadnieniami. Wartościowym podsumowaniem prezentowanych treści jest omówienie technik pracy z problemami NP-trudnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce (4 s.); Informatyka w najlepszym wydaniu.
Komputery kwantowe nie są już tylko urządzeniami teoretycznymi. Nie są też futurystycznym monstrum, obcą maszyną, która zamieni całe istniejące oprogramowanie w jakąś jego niezrozumiałą alternatywę. Komputery kwantowe (QPU) staną się raczej radykalnym rozszerzeniem możliwości współczesnej informatyki, które pozwoli nam rozwiązać problemy dotychczas nierozwiązywalne. Istnieją ważne zadania, z którymi QPU potrafią sobie świetnie poradzić, a których rozwiązanie byłoby niemożliwe na jakimkolwiek standardowym urządzeniu komputerowym. Z drugiej strony z wieloma standardowymi obliczeniami QPU nie radzi sobie dużo lepiej niż najzwyklejszy laptop. Z punktu widzenia programisty zatem stanowi rodzaj koprocesora o ciekawych możliwościach. Oto przewodnik po wspaniałym, nieodkrytym jeszcze do końca świecie informatyki kwantowej. Aby ją zrozumieć, niepotrzebny jest doktorat z fizyki kwantowej i wyższej matematyki. Dzięki tej książce opanujesz zestaw pojęć niezbędnych do zrozumienia działania QPU, dowiesz się, jakie problemy mogą rozwiązać aplikacje QPU i nauczysz się korzystać z narzędzi do pisania programów dla QPU. Zaprezentowane tu koncepcje są bogato ilustrowane przykładami, które można łatwo uruchomić na darmowym symulatorze QCEngine. Istnieje też możliwość korzystania z fizycznych QPU (kilka prototypów QPU udostępniono w chmurze). Interesującą, choć nieco trudniejszą częścią przewodnika jest rozdział poświęcony zastosowaniu obliczeń kwantowych w uczeniu maszynowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nudzą Cię już gry komputerowe i zwykłe przeglądanie internetu? Uważasz, że stać Cię na więcej? Masz ochotę zaskoczyć kolegów z klasy? A może po prostu... chcesz nauczyć się programować? Jeśli tak, to dobrze trafiłeś! Scratch to doskonałe narzędzie, dzięki któremu młodzi pasjonaci na całym świecie bez trudu poznają tajniki programowania komputerów od podstaw. Scratch ułatwia rozpoczęcie nauki i umożliwia szybkie tworzenie atrakcyjnych gier, animacji i aplikacji, będąc przy tym narzędziem zupełnie bezpłatnym. Jeśli chcesz dołączyć do społeczności użytkowników Scratcha, jesteś na dobrym tropie! Książka Młodzi giganci programowania. Scratch szybko i bezboleśnie wprowadzi Cię w niezwykły świat. Krok po kroku poznasz sposób tworzenia gier komputerowych i przeżyjesz przy tym wspaniałą przygodę! Ta publikacja sprawdzi się zarówno w przypadku młodych adeptów sztuki programowania, jak i nauczycieli zainteresowanych prowadzeniem zajęć z informatyki dla najmłodszych. Pierwsza część zawiera bardzo dokładny opis środowiska, a druga to doskonałe pomysły na rozbudowane gry komputerowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niemal każdego miesiąca słyszymy o spektakularnych atakach hakerskich. Konsekwencje? Straty finansowe, poważny uszczerbek na wizerunku, a nawet zagrożenie bezpieczeństwa publicznego. Wielokierunkowa i chaotyczna ewolucja technologii internetowych, łatwy dostęp do kodów źródłowych i aktywna społeczność zmotywowanych hakerów sprawiają, że uzyskanie wysokiego standardu bezpieczeństwa aplikacji internetowej wydaje się niemożliwe do osiągnięcia. Skoro ofiarami przestępców padają wielkie korporacje i instytucje rządowe, to jakie szanse w tym wyścigu zbrojeń ma zwykły programista? To książka przeznaczona dla programistów o różnym stopniu zaawansowania. Gruntownie wyjaśnia charakter wszystkich istotnych zagrożeń i przedstawia zasady zapewniania bezpieczeństwa aplikacji internetowych. Opisuje także przykłady rzeczywistych ataków i mechanizmy wykorzystania luk w zabezpieczeniach. Zaprezentowane treści zostały wzbogacone dokładnie wyjaśnionym kodem, pokazano tu również, jak należy naprawiać opisane luki. Nawet jeśli jesteś wyjadaczem w dziedzinie kodowania, prędko się zorientujesz, czego jeszcze nie wiesz, i dzięki lekturze uzupełnisz wiedzę, by sprawnie wdrożyć najlepsze praktyki bezpieczeństwa. Co ważne, autor nie ogranicza się do jednego języka programowania, uwzględnia natomiast zalecenia dotyczące bezpieczeństwa we wszystkich najważniejszych językach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programista / [tekst i fotoedycja: Angelika Ogrocka]. - Wydanie I. - Bielsko-Biała : Wydawnictwo Dragon, copyright 2020. - 47 stron : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
(Dragon Edukacja)
Na okładce: Niniejsza publikacja przybliża historię programisty jako nowego zawodu, doradza, jak nim zostać, przedstawia wymagania stojące przed programistami, korzyści z wykonywanej pracy, a także wiążące się z tym zawodem zagrożenia.
W najbliższych latach największe zapotrzebowanie na specjalistów będzie w zawodach, które jeszcze nie powstały. Dziś możemy mówić o profesjach powstałych na zajęciach, o których parę lat temu nikt jeszcze nie myślał, że mogą służyć do zarabiania. Niniejsza publikacja przybliża historię programisty jako nowego zawodu, doradza, jak nim zostać, przedstawia wymagania stojące przed programistami, korzyści z wykonywanej pracy, a także wiążące się z tym zawodem zagrożenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zapewnienie bezpieczeństwa IT przypomina wyścig zbrojeń. Trzeba bezustannie wykrywać zagrożenia i reagować na incydenty bezpieczeństwa, gdyż przeciwnicy wciąż się doskonalą i opracowują nowe metody ataku. Podobnie jak podczas wojny, należy stawiać na szybkość, zwinność, wykorzystywanie okazji, a także precyzję ataku i kontrataku. Okazuje się, że jeśli konieczny jest taki sposób działania, jedyna możliwa opcja to użycie standardowego wiersza poleceń - żaden inny program nie dorówna zwykłemu CLI zwinnością, elastycznością i dostępnością. Ta książka jest praktycznym podręcznikiem dla inżynierów zajmujących się bezpieczeństwem. Znajdziesz w niej wyczerpujące omówienie technik stosowania CLI i powłoki bash do zbierania i analizy danych, do wykrywania włamań, w inżynierii wstecznej i do wykonywania zadań administracyjnych. Dowiesz się, jak prosto rozpocząć analizę dzienników i monitorowanie sieci. Wzbogacisz też swój arsenał pentestera o umiejętność używania funkcji wbudowanych w niemal każdą wersję Linuksa, jednak techniki te można łatwo przenosić również na systemy uniksowe, Windows czy macOS. Zawarta tu wiedza pomoże Ci wyjść obronną ręką z każdej sytuacji, gdy dla zażegnania kryzysu bezpieczeństwa trzeba będzie się wykazać zdolnością błyskawicznej reakcji i dokładnością działań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zwinnie do przodu : poradnik kierowania projektów informatycznych / Piotr Wróblewski. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 380 stron : ilustracje ; 24 cm.
(...) Zarządzanie projektami to rozległa i skomplikowana dziedzina wiedzy. Dobry kierownik projektu powinien być osobą kompetentną, komunikatywną, zdyscyplinowaną, wszechstronną i doświadczoną, łączącą zdolności techniczne z marketingowymi, a nawet psychologicznymi. Dobry PM to zdolny dyrygent, pod którego kierunkiem zespół deweloperski sprawnie osiąga wyznaczone cele i szybko realizuje powierzone mu zadania - gra bez fałszu, niczym świetnie zestrojona orkiestra. W ostatnich latach metodyki zwinne przebojem wkroczyły do firm informatycznych. Rewolucyjnie zmieniły sposób wytwarzania oprogramowania, przenosząc akcent z planowania i budżetowania na dostarczanie wartości biznesowej oraz zaspokajanie biznesowych potrzeb klienta. Rewolucja ta sprawiła, że deweloperzy nie są już postrzegani wyłącznie w kategorii kosztów, zespołom oddaje się więcej inicjatywy, a efekty ich pracy można znacznie szybciej skonfrontować z oczekiwaniami. Nie każdy łatwo odnajduje się w tej nowej rzeczywistości. Pomoże w tym praktyczny poradnik napisany przez doświadczonego kierownika projektów. Krótko, zwięźle i rzeczowo, bez nudnej teorii, krok po kroku wprowadzi Cię we współczesny świat zarządzania projektami i pokaże, jak radzić sobie z codziennymi wyzwaniami. Jeśli chcesz zacząć przygodę z project managementem, chcesz odświeżyć swoją wiedzę lub wzbogacić ją o znajomość metodyk Agile, jesteś na właściwym tropie! (...)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Internet / Bill Eager ; przełożył Łukasz Sobkowiak. - Wydanie I. - Poznań : Rebis, 2000. - [2], 187 stron : ilustracje ; 22 cm.
(Od A do Z / Rebis)
Tytuł oryginału: "The Internet quick reference".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004.7 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej