Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(95)
Forma i typ
Książki
(84)
Poradniki i przewodniki
(43)
Publikacje popularnonaukowe
(18)
Audiobooki
(11)
Publikacje fachowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(86)
wypożyczone
(25)
tylko na miejscu
(10)
nieokreślona
(2)
Placówka
6-go Sierpnia 23 (W34)
(2)
ZWM 5 (W45)
(9)
Koński Jar 10 (W109)
(9)
Nugat 4 (W112)
(11)
Braci Wagów 1 (W127)
(14)
Wasilkowskiego 7 (W128)
(8)
Dembowskiego 12 (W131)
(3)
Cybisa 6 (W134)
(10)
Kłobucka 14 (W135)
(16)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
(9)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
(18)
Wasilkowskiego 7 (BD7)
(2)
Fanfarowa 19 (BD11)
(1)
Kłobucka 14 (BD37)
(10)
Braci Wagów 1 ("Czytelnia 9")
(1)
Autor
Goleman, Daniel (1946- )
(4)
Sugiero, Joanna
(4)
Bernau, Sabine
(3)
Grzywacz, Karolina (psycholog)
(3)
Labiś, Magdalena
(3)
Allen, David (1945- )
(2)
Beard, Alison
(2)
Blanchard, Kenneth H. (1939- )
(2)
Cialdini, Robert B. (1945- )
(2)
Covey, Stephen R. (1932-2012)
(2)
Denderski, Mikołaj
(2)
Doroba, Anita
(2)
Erikson, Thomas (1965- )
(2)
Galloway, Scott (1964- )
(2)
German, Janusz (1974- )
(2)
Gordon, Jon (1971- )
(2)
Graeber, David (1961-2020)
(2)
Gut, Jerzy (1955- )
(2)
Haman, Wojciech (1954- )
(2)
Hasooni-Abood, Diana
(2)
Hill, Linda A. (1956- )
(2)
Karbowski, Marcin
(2)
Kubiak, Jolanta
(2)
Kućma, Tomasz
(2)
Lorber, Robert
(2)
McKee, Annie
(2)
Murray, Kevin (1928- )
(2)
Romanek, Arkadiusz
(2)
Samson-Banasik, Aleksandra
(2)
Sielicki, Leszek
(2)
Waśko, Zbigniew
(2)
Wąsiel, Marcin
(2)
Achor, Shawn
(1)
Amabile, Teresa
(1)
Antonakis, John
(1)
Bennewicz, Maciej (1961- )
(1)
Bittel, Lester R. (1918- )
(1)
Bocheński, Artur
(1)
Borkowski, Jan (pedagogika)
(1)
Bosworth, Michael T
(1)
Bończyk, Stanisław
(1)
Brendel, David
(1)
Brown, Tim (1954- )
(1)
Brynjolfsson, Erik (1962- )
(1)
Bucki, Piotr
(1)
Burchard, Brendon
(1)
Burg, Bob
(1)
Bączek, Jakub B
(1)
Carter, Jacqueline
(1)
Cederström, Carl
(1)
Chandler, M. Tamra
(1)
Christensen, Clayton M. (1952-2020)
(1)
Congleton, Christina
(1)
Coutu, Diane
(1)
Czajkowska, Anna (1970- )
(1)
Czekański, Marek (1948- )
(1)
Czerwińska, Ewa (tłumacz)
(1)
Dacher, Keltner
(1)
Daszkowski, Julian
(1)
David, Susan A
(1)
Drucker, Peter F. (1909-2005)
(1)
DuBrin, Andrew J. (1935- )
(1)
Duarte, Nancy
(1)
Duhigg, Charles (1974- )
(1)
Dziurdzik, Andrzej
(1)
Edmondson, Amy C. (1959- )
(1)
Elton, Chester
(1)
Fenley, Marika
(1)
Fisher, Roger (1922-2012)
(1)
Folkman, Joseph
(1)
Friedman, Caitlin
(1)
Fryer, Browyn
(1)
Gach, Daniel
(1)
Gasper, Dorota
(1)
Gielan, Michelle
(1)
Gilbert, Daniel
(1)
Gonzalez, Maria
(1)
Gordon, Tomasz
(1)
Gostick, Adrian Robert
(1)
Grealish, Laura Dowling
(1)
Grocholiński, Piotr
(1)
Gryn, Magdalena
(1)
Grzesiak, Mateusz (1980- )
(1)
Guzowska-Dąbrowska, Małgorzata
(1)
Głatki, Michał
(1)
Głogowski, Bartosz (1979- )
(1)
Hagan, Margaret (1981- )
(1)
Haman, Wojciech (1954- ) Psychologia szefa
(1)
Hamel, Gary (1954- )
(1)
Harris, Michael D
(1)
Harris, Vincent
(1)
Hartley, Gregory (1963- )
(1)
Heath, Chip
(1)
Heath, Dan
(1)
Heen, Sheila
(1)
Hesse, Helge
(1)
Hogan, Kevin
(1)
Hsieh, Tony (1973- )
(1)
Jarmuż, Sławomir
(1)
Jay, Ros
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(6)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(59)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(92)
Stany Zjednoczone
(2)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(88)
angielski
(3)
Odbiorca
Menedżerowie
(6)
Dyrektorzy
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele
(1)
Pracownicy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(7)
Literatura polska
(1)
Temat
Zarządzanie
(46)
Relacje międzyludzkie
(13)
Praca
(11)
Zarządzanie czasem
(11)
Samorealizacja
(10)
Sukces
(10)
Przywództwo
(9)
Psychologia biznesu
(9)
Kadry
(8)
Komunikacja interpersonalna
(7)
Menedżerowie
(7)
Przedsiębiorstwo
(7)
Mentoring
(6)
Motywacja pracy
(6)
Psychologia pracy
(6)
Inteligencja emocjonalna
(5)
Manipulacja (psychologia)
(5)
Marketing
(5)
Produktywność pracy
(5)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(5)
Decyzje
(4)
Motywacja
(4)
Osobowość
(4)
Samokontrola
(4)
Satysfakcja zawodowa
(4)
Zarządzanie sobą
(4)
Diagnoza
(3)
Dorośli
(3)
Higiena psychiczna
(3)
Kobieta
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Leczenie
(3)
Marketing cyfrowy
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Organizacja pracy
(3)
Perswazja
(3)
Psychologia
(3)
Socjotechnika
(3)
Styl życia
(3)
Techniki samopomocy
(3)
Techniki sprzedaży
(3)
Zespół ADHD
(3)
Amazon.com
(2)
Apple Inc
(2)
Coaching
(2)
Etyka biznesu
(2)
Facebook
(2)
Globalizacja
(2)
Innowacje
(2)
Internauci
(2)
Internet
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Kultura pracy
(2)
Myślenie
(2)
Negocjacje
(2)
Organizacja i zarządzanie
(2)
Planowanie
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Pozytywne myślenie
(2)
Praca zespołowa
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Relacje biznesowe
(2)
Twórczość
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Zachowanie
(2)
Asertywność
(1)
Aspiracje
(1)
Astronauci
(1)
Churchill, Winston (1874-1965)
(1)
Czas
(1)
Czas pracy
(1)
Design thinking
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Duchowość katolicka
(1)
Działacze społeczni
(1)
Empatia
(1)
Europejska Agencja Kosmiczna
(1)
Google (firma)
(1)
Google LLC
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Informacja
(1)
Informacja zwrotna
(1)
Jakość życia
(1)
Język angielski
(1)
Kariera
(1)
Karolina Kózka (błogosławiona ; 1898-1914)
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja w biznesie
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wewnętrzna
(1)
Kreatywność
(1)
Masy (socjologia)
(1)
Media społecznościowe
(1)
Menadżerowie
(1)
Miejsce pracy
(1)
Mindfulness
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(43)
Opracowanie
(13)
Antologia
(6)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Podręcznik
(3)
Publicystyka
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Biografia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Rozważania i rozmyślania religijne
(1)
Słowniki
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(50)
Zarządzanie i marketing
(43)
Rozwój osobisty
(15)
Praca, kariera, pieniądze
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Dom i ogród
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Transport i logistyka
(1)
95 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: The carrot principle : how the best managers use recognition to engage their people, retain talent and accelerate performance.
Indeks.
ap
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wasilkowskiego 7 (BD7)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159,9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reguła 80/20 : zasada, która odmienia świat / Richard Koch ; [tłumaczenie Leszek Sielicki]. - Zaktualizowane wydanie rocznicowe. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 399 stron : ilustracje ; 22 cm.
Tytuł oryginału: The 80/20 principle : the secret of achieving more with less.
Vilfredo Pareto nie sformułował zasady 80/20, choć był świadom zjawiska "kluczowych nielicznych". Od dawna wiemy, że do większości skutków, efektów i nagród prowadzi mała liczba przyczyn, działań i wysiłków. Gdyby regułę 80/20 ująć dosłownie, oznaczałaby, że 80% osiągnięć w pracy zapewniamy, poświęcając jej zaledwie 20% czasu, a mniej więcej cztery piąte naszych wysiłków okazuje się zasadniczo nieistotnych. Tak rażący brak równowagi między przyczynami i skutkami czy wysiłkiem i nagrodą wydaje się sprzeczny ze wszystkim, czego zwykle można by oczekiwać! Tymczasem zasada ta, wykorzystywana przez wszystkich inteligentnych ludzi i wszystkie możliwe rodzaje ludzkich zbiorowości, pomaga osiągać znacznie więcej znacznie mniejszym kosztem. To jubileuszowa edycja bestsellerowego poradnika, docenionego przez miliony efektywnych ludzi z całego świata. Z okazji dwudziestej rocznicy pierwszego wydania książka została poprawiona i uzupełniona o cztery nowe rozdziały omawiające czerpanie korzyści z rosnącej popularności sieci, sterowanie własnym życiem dzięki łączności ze swoją podświadomością oraz pięć fundamentalnych zasad sukcesu. Dzięki temu przewodnikowi dowiesz się, jak wykorzystać zasadę 80/20 we wszystkich aspektach życia. Nauczysz się koncentracji na najważniejszych 20% przyczyn i zaczniesz osiągać dużo więcej: szybciej przy mniejszym wysiłku. W efekcie będziesz żyć szczęśliwiej, radośniej, poczujesz się wolny i spełniony. Tak właśnie działa słynna zasada 80/20!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
ZWM 5 (W45)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(TED Books : małe książki o wielkich ideach)
Tytuł oryginału: Why we work.
Otwierająca oczy, przełomowa wycieczka po celach i powodach pracy w naszym życiu pokazująca, jak praca funkcjonuje w naszej kulturze i jak można znaleźć własną drogę do szczęścia w miejscu pracy. Dlaczego pracujemy? Pytanie to wydaje się tak proste. Ale profesor Barry Schwartz dowodzi, że odpowiedź jest zaskakująca i złożona. Od dawna uczono nas, że głównym powodem, dla którego pracujemy, są pieniądze. Nawet uformowaliśmy infrastrukturę naszego społeczeństwa w taki sposób, aby odpowiadała tej wierze. Dlaczego zatem tak wiele osób jest niezadowolonych ze swojej pracy, pomimo otrzymywanego wynagrodzenia? I dlaczego tak wiele osób odnajduje olbrzymie spełnienie i satysfakcję w pracy niewymagającej dużego wysiłku? Schwartz bada, dlaczego tak wielu uważa, że celem pracy powinno być zarabianie pieniędzy, jak zaczęliśmy wierzyć, że opłacani pracownicy lepiej pracują i dlaczego doprowadziło to do tego, że społeczeństwo stało się zagubione i nieszczęśliwe i stworzyło niebezpiecznie błędny system. Dzięki fascynującym studiom i ciekawym anegdotom książka rozwiewa ten mit. Schwartz prowadzi nas przez szpitale i salony fryzjerskie, zakłady samochodowe i sale szkolne, pokazując pracowników we wszystkich dziedzinach życia, prezentując trendy i wzorce, które prowadzą do szczęścia w miejscu pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Czytelnia Naukowa zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
(Onepress Power / Helion)
Na okł. : Twój podręczny zestaw strategii sprzedażowych. Zaawansowane metody wpływania na ludzi. Techniki oddziaływania poprzez prezentację. Zdobywanie zaufania i reguły komunikacji. Posługiwanie się hipnotycznym językiem.Historie, metafory i sztuczki umysłowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.8 (1 egz.)
Czytelnia Naukowa zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
(Psychologia Biznesu)
Tytuł oryginału: The culture code : an ingenious way to understand why people around the world live and buy as they do, 2006.
Clotaire Rapaille, światowej sławy badacz kultur i ekspert rynku, doradca większości firm z listy Forbes 100, spędził dekady, odkrywając tajemnice zachowań konsumentów i przekazując je największym firmom świata, współtworząc produkty trafiające w sedno potrzeb rynku. Tworzył kampanie dla takich gigantów, jak Boeing, LG, Honda, Lego oraz kilkudziesięciu innych światowych korporacji. Rapaille złamał system kodujący nasze zachowania. Częścią tego systemu stajemy się w chwili naszych narodzin. Nieświadomie przyswajamy programy funkcjonowania w świecie – kody kulturowe. To właśnie one czynią z przedstawicieli Homo sapiens Amerykanów, Niemców czy Polaków. To one sprawiają, że przeżywamy swoje jednostkowe życie według zasad, których sens pozostaje przed nami głęboko ukryty. System kulturowego kodowania działa bowiem w sposób milczący i niewidzialny, delikatnie, acz stanowczo popychając nas w kierunkach, w których poruszamy się na co dzień.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Nugat 4 (W112)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Braci Wagów 1 (W127)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Wasilkowskiego 7 (W128)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Nowa psychologia zarządzania" opisuje oparte na nauce i sprawdzone w biznesie patenty najskuteczniejszych szefów. Może okazać się przydatna zarówno dla doświadczonych menedżerów, jak i przyszłych adeptów sztuki skutecznego zarządzania ludźmi. Koncentruje się na użytecznych biznesowo zasadach psychologii pozytywnej i analizy transakcyjnej oraz uwzględnia proces grupowy w pracy menedżera. Autor wyjaśnia przyczyny awersji biznesu do coachingu. Wskazuje również szanse i zagrożenia związane z wchodzeniem menedżera w rolę coacha, mentora i trenera. Serce książki stanowi 7 filarów modelu coachingowego - miękkiego zarządzania dla twardych rezultatów. Jej zwieńczeniem zaś jest autorska metoda motywacyjno-korygująca, która wydatnie skraca i usprawnia pracę menedżera z zespołem w tzw. kryzysie odpowiedzialności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Determinacja : z prądem i pod prąd / Jakub B. Bączek, Jacek Santorski. - Ożarów Mazowiecki : JS & Co Dom Wydawniczy, copyright 2017. - 312, [1] strona ; 22 cm.
Jakub. B. Bączek rzuca wyzwania wszystkiemu, co zastane - i jako biznesmen i w porywających wystąpieniach motywacyjnych. Jacek Santorski gotów jest integrować nowe rozwiązania z tradycyjnymi źródłami i zasadami. Ze zderzenia ich temperamentów i perspektyw wyłania się nowy paradygmat szczęścia i sukcesu, w którym poczucie celu i motywacji umacniamy przez d e t e r m i n a c j ę, twórcze i elastyczne, lecz zarazem zdyscyplinowane i oparte na prostych zasadach działanie i współdziałanie. Lektura tej niezwykłej książki pomoże Ci odnaleźć drogę lub ugruntować, tę, którą już podążasz, pomoże budować wewnętrzną moc i zewnętrzny sukces. Ustawicznie rozwijać się i zmieniać świat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na 4. stronie okładki: Komunikacja.
Udzielanie informacji zwrotnej – takie proste, że aż trudne! Możemy nie zdawać sobie z tego sprawy, ale udzielamy go… każdego dnia i to wielokrotnie, nie zdając sobie z tego sprawy. Komentarze, odpowiedzi na pytania, dzielenie się opiniami – wszystko to to właśnie feedback. Jednak nasze przekonania i wyobrażenia o informacji zwrotnej są często nieprawdziwe i kontrproduktywne. Przez nieumiejętne jej wykorzystanie, zwłaszcza w kontekście zawodowym, często bywa źle kojarzona: z nieobiektywną oceną, z biurową polityką, z wzajemnymi pretensjami, z powątpiewaniem we własne możliwości. Lecz właściwie przygotowana i wykorzystana informacja zwrotna tak naprawdę to jedno z najbardziej użytecznych narzędzi wspierania procesu nauki i rozwoju. Autorki wyjaśniają, co się stało, że dziś feedback tak źle się kojarzy. Podpowiadają też, co zrobić, aby zapanować nad negatywnymi reakcjami ciała i umysłu, które mogą utrudniać komunikację i nadwyrężać zaufanie. Pokazują jak nie wpadać w pułapki myślenia, schematy i krytycyzm podczas dawania informacji zwrotnej, a także jak formułować wypowiedzi w sposób nieoceniający i modelujący konstruktywne zachowania ludzi. Proponowane przez nie rozwiązania i narzędzia skupiają się na promowaniu feedbacku nastawionego na wzrost i rozwój, nie tylko w obrębie relacji menedżer – podwładny, ale przede wszystkim w formule człowiek – człowiek oraz zespół – zespół, bez względu na status w hierarchii organizacyjnej czy nazwę zajmowanego stanowiska. Analizując zachowania ludzi, których określają mianem Poszukiwaczy, Odbiorców i Udzielających, pokazują, jak można skutecznie używać informacji zwrotnej w naszej codziennej pracy. Ich książka Feedback (i inne brzydkie słowa) to praktyczny i odważny przewodnik, który pomoże inaczej spojrzeć na feedback i dostrzec w nim skuteczne narzędzie motywacyjno-aktywizujące. M. Tamra Chandler i Laura Dowling Grealish obalają szkodliwe mity i dają nam konkretne narzędzia, które pozwalają na budowę przejrzystych, celnych i konstruktywnych komunikatów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Menedżerowie, trenerzy, konsultanci i inni specjaliści często opierają swoje działania na popularnych koncepcjach czy powszechnych przekonaniach. Takie podejście nie zawsze się sprawdza i stwarza ryzyko podejmowania błędnych decyzji lub działania w chaosie. Na czym więc bazować? Jak uniknąć pułapek i wybrać skuteczne praktyki biznesowe? Autorzy książki bezwzględnie rozprawiają się z największymi mitami spotykanymi w świecie zarządzania. Demaskują nieskuteczne koncepcje, nieetyczne praktyki biznesowe, błędne założenia i nieefektywne działania. Nie tylko jednak kwestionują to, co rutynowe, nieskuteczne i szkodliwe, ale proponują też alternatywne metody działania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wasilkowskiego 7 (W128)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Harvard Business Review)
(Onepress Exclusive)
Wybór artykułów opublikowanych oryginalnie w Harvard Business Review.
Ebook dostępny wyłącznie na ebookpoint.pl.
Wybitni ludzie cechują się wyjątkową uważnością. W czasach wciąż rosnącej złożoności zagadnień uproszczenia i rutyna wydają się niezbędne. Bardzo wielu ludzi postępuje bezrefleksyjnie i działa "tak jak inni". Uważność dziś może wydawać się luksusem albo niepotrzebnym obciążeniem. Tymczasem uważność, rozumiana jako proces aktywnego dostrzegania nowych rzeczy, pozwala na zaangażowanie się w to, co dzieje się w danej chwili. Pozwala na pełniejszy odbiór kontekstu i perspektywy. Człowiek uważny jest efektywniejszy, bardziej kreatywny, w naturalny sposób wywiera większe wrażenie na innych. Przy tym wszystkim mniej podlega nadmiernemu stresowi i wcześniej dostrzega niebezpieczeństwa. Okazuje się, że uważność jest cechą ludzi wybitnych - dotyczy to również menedżerów, artystów, naukowców. Autorami artykułów przedstawionych w tej książce są między innymi Daniel Goleman, Ellen Langer i Susan David - uznane autorytety w dziedzinie inteligencji emocjonalnej. Przedstawiają oni szereg praktycznych metod budowania poczucia obecności w swojej codziennej rutynie. Zapoznasz się z naukowymi podstawami koncepcji uważności i dowiesz się, w jaki sposób skutecznie wypracować nawyk aktywnego dostrzegania. Jeśli tylko zechcesz, będziesz mógł na własnej skórze przekonać się, jak smakuje wzmożona kreatywność, głębsza samoświadomość i większa charyzma. Być może nauczysz się żyć spokojniej. Poczujesz się lepiej, być może nawet odnajdziesz szczęście. Znaczenie uważności i jej wpływ na pracę mózgu ; Naukowe podłoże praktyk zwiększających uważność ; Uważność a sprawność emocjonalna ; Trening w dostrzeganiu istoty sprawy ; Wady nadmiernej uważności. Trzymasz w ręku wybór artykułów opublikowanych oryginalnie w Harvard Business Review - prestiżowym miesięczniku wydawanym przez jeden z najznakomitszych uniwersytetów na świecie. Jest to magazyn, który upodobali sobie ludzie będący autorytetami w takich dziedzinach, jak rozwój przedsiębiorstw, ekonomia, praktyki w zarządzaniu. W tym zbiorze znajdziesz sporo ciekawych informacji dotyczących uważności oraz jej znaczenia - przede wszystkim w miejscu pracy. Bądź tu i teraz. Praktykuj uważność w erze chaosu!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Harvard Business Review)
(Onepress Exclusive)
Wybór artykułów opublikowanych oryginalnie w Harvard Business Review.
Ebook dostępny wyłącznie na ebookpoint.pl.
W czasach wciąż rosnącej złożoności zagadnień uproszczenia i rutyna wydają się niezbędne. Bardzo wielu ludzi postępuje bezrefleksyjnie i działa "tak jak inni". Uważność dziś może wydawać się luksusem albo niepotrzebnym obciążeniem. Tymczasem uważność, rozumiana jako proces aktywnego dostrzegania nowych rzeczy, pozwala na zaangażowanie się w to, co dzieje się w danej chwili. Pozwala na pełniejszy odbiór kontekstu i perspektywy. Człowiek uważny jest efektywniejszy, bardziej kreatywny, w naturalny sposób wywiera większe wrażenie na innych. Przy tym wszystkim mniej podlega nadmiernemu stresowi i wcześniej dostrzega niebezpieczeństwa. Okazuje się, że uważność jest cechą ludzi wybitnych - dotyczy to również menedżerów, artystów, naukowców. Autorami artykułów przedstawionych w tej książce są między innymi Daniel Goleman, Ellen Langer i Susan David - uznane autorytety w dziedzinie inteligencji emocjonalnej. Przedstawiają oni szereg praktycznych metod budowania poczucia obecności w swojej codziennej rutynie. Zapoznasz się z naukowymi podstawami koncepcji uważności i dowiesz się, w jaki sposób skutecznie wypracować nawyk aktywnego dostrzegania. Jeśli tylko zechcesz, będziesz mógł na własnej skórze przekonać się, jak smakuje wzmożona kreatywność, głębsza samoświadomość i większa charyzma. Być może nauczysz się żyć spokojniej. Poczujesz się lepiej, być może nawet odnajdziesz szczęście Znaczenie uważności i jej wpływ na pracę mózgu ; Naukowe podłoże praktyk zwiększających uważność ; Uważność a sprawność emocjonalna ; Trening w dostrzeganiu istoty sprawy ; Wady nadmiernej uważności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The culture map : breaking through the invisible boundaries of global business.
Dlaczego polskiemu menadżerowi tak trudno dogadać się z zespołem z Indii? Ile trwa piętnaście minut w Londynie, a ile w Dubaju? Co to znaczy, że Polacy, Francuzi i Niemcy są przedstawicielami kultur kokosowych? Jak dobrze odczytać to, co tak naprawdę mówią nam ludzie z innych krajów i kultur? Niemiec od razu przejdzie do sedna sprawy, ale kiedy krytykuje cię szef z Wielkiej Brytanii, możesz tego nawet nie zauważyć. W skandynawskim zespole trudno odkryć, kto właściwie jest menadżerem, co jest nie do pomyślenia dla ceniących hierarchię Azjatów. Kiedy różne narody i kultury zaczynają wspólnie robić biznes, czasem naprawdę trudno się dogadać. Mapa kulturowa to obowiązkowa lektura dla każdego, kto pracuje w międzynarodowym zespole. To książka dla liderów, menadżerów, konsultantów i specjalistów, którzy odkryli, że można świetnie znać język, ale wciąż pozostawać niezrozumiałym. Erin Meyer, opierając się na badaniach i własnej praktyce, przedstawia krok po kroku, jak zrozumieć najczęściej występujące w biznesie trudności komunikacyjne wynikające z różnic kulturowych oraz daje praktyczne wskazówki, jak skutecznie sobie z nimi radzić.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
ZWM 5 (W45)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4.
Braci Wagów 1 (W127)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
(Seria Ekonomiczna)
Na pytanie czy Twoja praca „daje światu coś sensownego” 37% Brytyjczyków i 40% Holendrów uważa, że za istnieniem ich zajęcia nie przemawia nic. Czy myślisz, że twoja praca ma znaczenie? Jeśli uważasz, że nie, to prawdopodobnie masz rację – i należysz do coraz większego grona osób wykonujących zawody, które nie mają żadnego sensu. Antropolog David Graeber w swojej najnowszej książce zgłębia zjawisko prac bez sensu i zastanawia się, co to mówi nam o dzisiejszym systemie społeczno-gospodarczym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Nugat 4 (W112)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33 (1 egz.)
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Twórcza odwaga : otwórz się na design thinking / Tom Kelley, David Kelley ; przekład Anita Doroba. - Wydanie w nowej szacie graficznej. - Warszawa : MT Biznes, 2019. - 284 strony, VIII stron tablic : ilustracje (głównie kolorowe) ; 24 cm.
(Zarządzanie)
Sądzisz, że nie jesteś kreatywny? Nic bardziej mylnego! Przeczytaj tę książkę i zobacz, jak uwolnić, pielęgnować i umacniać wrodzoną kreatywność drzemiącą w każdym z nas. Najwyżej cenione cechy Innowacja i kreatywność to obecnie powszechnie uznawane siły napędowe sukcesu w biznesie. To także najwyżej cenione cechy współczesnych przywódców. Ludzie posiadający twórczą odwagę dokonują lepszych wyborów, łatwiej zmieniają kierunek i lepiej potrafią znajdować rozwiązania problemów, które wydają się nierozwiązywalne. Dostrzegają nowe możliwości i potrafią współpracować z innymi, by poprawić sytuację, w której się znaleźli, a do wyzwań podchodzą z nowo odkrytą odwagą. METODA TWÓRCZEGO MYŚLENIA David i Tom Kelleyowie, twórcy IDEO i d.school, prekursorzy Design Thinking, udowadniają, że wszyscy mamy do zaoferowania nowatorskie pomysły i spostrzeżenia. Przekonują, że kreatywność to stan umysłu, sposób myślenia i proaktywne podejście do znajdowania nowych rozwiązań. Nie wszyscy możemy być artystami, ale każdy może być bardziej twórczym prawnikiem, lekarzem, menedżerem lub sprzedawcą. Opierając się historiach, metodach i praktykach, które zaczerpnęli ze swojej kilkudziesięcioletniej współpracy z innowacyjnymi ludźmi z całego świata, bracia Kelleyowie stworzyli metodę twórczego myślenia, która pozwoli ci wyjść poza schematy, uporządkować proces twórczy i przejść do działania. Bo kreatywność i zdolność do innowacji są niczym mięśnie – im bardziej z nich korzystamy, tym silniejsze się stają.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 001 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Tydzień dla każdego z nas trwa tyle samo - 168 godzin. To najczęściej zbyt mało, aby sprostać wszystkim obowiązkom w pracy, zadbać o dom, wyspać się, a przy tym regularnie trenować, czytać, chodzić do teatru, przebywać z bliskimi. Szybko popadamy we frustrację i nie umiemy być szczęśliwi. Dochodzimy do wniosku, że wciąż mamy za mało czasu i za dużo obowiązków. Nawet jeśli postanowimy coś zmienić w swoim życiu, szybko się okazuje, że nie sposób w napiętym harmonogramie znaleźć na to miejsce. Jeśli masz wrażenie, że dni biegną jak szalone, że za dużo pracujesz, za mało śpisz i nie masz szansy poświęcić się swoim pasjom, to musisz koniecznie znaleźć parę godzin na przeczytanie tej książki! Dzięki niej zdiagnozujesz, co kradnie Twój cenny czas, nauczysz się ustalać priorytety i w mądry sposób planować codzienne obowiązki. Prędko się przekonasz, że dzięki przestrzeganiu kilku zasad każdą godzinę można wykorzystać w mądry sposób - nawet krótkie pięć minut da Ci solidną dawkę satysfakcji!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
ZWM 5 (W45)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Nugat 4 (W112)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 326.7 (1 egz.)
Czytelnia Naukowa zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
Rytuały to niezwykle skuteczne narzędzia. To niestandardowe praktyki, które mogą zmienić kulturę organizacyjną. W przeciwieństwie do sformalizowanych, odgórnych wytycznych mających poprawić jakość pracy, zmieniają i udoskonalają sposób pracy poprzez inicjatywy oddolne. Czerpiąc z bogactwa przykładów z różnych branż oraz własnych empirycznych badań, Kursat Ozenc i Margaret Hagan pokazują, w jaki sposób poszczególne rytuały mogą rozbudzać kreatywność, nadawać właściwy rytm, wspierać rozwiązywanie konfliktów, ułatwiać godzenie się z porażką oraz budować kulturę innowacyjności. Prezentują pięćdziesiąt kreatywnych rytuałów, które dotyczą wielu zagadnień, począwszy od spraw biznesowych i zarządzania, na projektowaniu i rozwoju osobistym skończywszy. Oferują czytelnikowi gotowe przepisy na stworzenie kreatywnych praktyk, które służą wspieraniu konkretnych zachowań, zmianie złych nawyków oraz wpajaniu wartości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wasilkowskiego 7 (W128)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Braci Wagów 1 (W127)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(4) Wielka Brytania (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
(Harvard Business Rewiew Press)
Kryzysy i niepowodzenia są normalną sprawą w życiu zawodowym i osobistym. Niekiedy jednak trzeba się zmierzyć z czymś o wiele poważniejszym: spektakularną porażką zawodową, chorobą lub śmiercią bliskich osób czy kataklizmem naturalnym. Częstą konsekwencją takich sytuacji jest rezygnacja z kariery czy przedłużająca się depresja. Istnieją jednak osoby, które zdają się być niezniszczalne: cokolwiek się zdarzy, są w stanie przetrwać najgorsze, a potem podnieść się i działać dalej - silniejsze niż przed kryzysem. Jakie cechy mają tacy ludzie? Co im pozwala stanąć na nogi i wyjść obronną ręką z każdej sytuacji? Autorami artykułów przedstawionych w tej książce są między innymi Daniel Goleman, Jeffrey A. Sonnenfeld i Shawn Achor - uznani specjaliści w dziedzinie inteligencji emocjonalnej. Przedstawiają oni szereg badań i analiz dotyczących radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi. Opisują mechanizmy rządzące zachowaniem w najtrudniejszych sytuacjach oraz pewne praktyki, dzięki którym można zwiększyć swoją odporność na stres. Dzięki zaprezentowanym tu wskazówkom i inspirującym przykładom przekonasz się, że tak naprawdę sytuacji bez wyjścia jest bardzo niewiele, a odporność emocjonalna jest cechą, którą można wzmocnić. Znaczenie odporności emocjonalnej ; Praktyki zwiększające odporność na stres ; Traktowanie krytyki jak informacji ; Naprawianie złamanej kariery ; Powrót do gry po wielkim upadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Znany szwedzki trener i behawiorysta rozprawia się ze złymi szefami. I przekonuje, że nawet z najcięższymi przypadkami można się dogadać. Czy wiecie, że ludzie najczęściej zwalniają się z powodu szefa, a nie z powodu pracy? Zastanawiasz się czasami, dlaczego szef zachowuje się tak a nie inaczej? Rozmyślasz, jak powinieneś ułożyć sobie z nim relacje, by praca przestała być horrorem? A może sam jesteś szefem i codziennie zmagasz się z pracownikami, którzy ewidentnie się obijają? Jeśli tak, to ta książka jest właśnie dla Ciebie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Cybisa 6 (W134)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znany szwedzki trener i behawiorysta rozprawia się ze złymi szefami. I przekonuje, że nawet z najcięższymi przypadkami można się dogadać. Czy wiecie, że ludzie najczęściej zwalniają się z powodu szefa, a nie z powodu pracy? Zastanawiasz się czasami, dlaczego szef zachowuje się tak a nie inaczej? Rozmyślasz, jak powinieneś ułożyć sobie z nim relacje, by praca przestała być horrorem? A może sam jesteś szefem i codziennie zmagasz się z pracownikami, którzy ewidentnie się obijają? Jeśli tak, to ta książka jest właśnie dla Ciebie. Powiedzmy sobie szczerze: świat jest pełen złych szefów. Na każdym szczeblu, w każdej firmie znajdziemy szefów, którzy przysparzają problemów sobie, współpracownikom, są niekompetentni i zwyczajnie wredni. Mamy szefów, którzy unikają odpowiedzialności, i takich, przez których przemawia czyste zło. Część z nich jest tak nieudolna, że firma w zasadzie dałaby sobie lepiej radę bez nich. Jesteś tego świadomy, a mimo to codziennie musisz wykonywać ich głupie polecenie. I do tego z uśmiechem… Pewnie często zadajesz sobie pytanie, co właściwie myśli twój szef i skąd się biorą jego irracjonalne zachowania. Dlaczego więc nie przyjrzeć się źródłom niektórych jego dziwactw, aby zabezpieczyć się przed ich przykrymi skutkami? Unikanie bycia palantem nie wymaga żadnego wykształcenia. Wystarczy tylko trochę zdrowego rozsądku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Nugat 4 (W112)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej