Informatyka i technologie informacyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(243)
Forma i typ
Książki
(231)
Publikacje popularnonaukowe
(62)
Poradniki i przewodniki
(53)
Publikacje fachowe
(50)
Publikacje naukowe
(38)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(35)
Publikacje dydaktyczne
(21)
Audiobooki
(11)
Komiksy i książki obrazkowe
(4)
Proza
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(323)
wypożyczone
(44)
tylko na miejscu
(35)
nieokreślona
(2)
Placówka
6-go Sierpnia 23 (W34)
(8)
ZWM 5 (W45)
(28)
Koński Jar 10 (W109)
(11)
Nugat 4 (W112)
(18)
Nugat 4 (W112 Oddział dla Dzieci)
(5)
Braci Wagów 1 (W127)
(18)
Wasilkowskiego 7 (W128)
(23)
Dembowskiego 12 (W131)
(2)
Cybisa 6 (W134)
(10)
Kłobucka 14 (W135)
(85)
K.E.N. 21 (W139)
(18)
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
(15)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
(24)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
(27)
Wasilkowskiego 7 (BD7)
(8)
Barwna 8 (BD9)
(25)
Fanfarowa 19 (BD11)
(7)
Kłobucka 14 (BD37)
(40)
Na Uboczu 2 (BD60)
(21)
Braci Wagów 1 ("Czytelnia 9")
(11)
Autor
Cieślak, Piotr
(8)
Sikorski, Witold (1950- )
(8)
Gutowski, Maksymilian
(7)
Górczyński, Robert
(6)
Watrak, Andrzej
(5)
Zatorska, Joanna
(5)
Baranowski, Maciej (tłumacz)
(3)
Dukaj, Jacek (1974- )
(3)
Dąbkowska-Kowalik, Małgorzata
(3)
Mazur, Dawid (informatyka)
(3)
Rajca, Piotr
(3)
Sweigart, Al
(3)
Tadeusiewicz, Ryszard (1947- )
(3)
Walczak, Tomasz (tłumacz)
(3)
Żarowska-Mazur, Alicja
(3)
Bergin, Mark (1961- )
(2)
Bhargava, Aditya Y
(2)
Bogusławska, Katarzyna
(2)
Boniewicz, Aleksandra
(2)
Borkowski, Paweł (informatyk)
(2)
Chawziuk, Tadeusz
(2)
Cypryański, Piotr
(2)
Fenrich, Wojciech
(2)
Fry, Hannah (1984- )
(2)
Gadzała, Agnieszka
(2)
Giner, Pau
(2)
Grażyński, Andrzej
(2)
Górczyńska, Agnieszka (tłumaczka)
(2)
Janiszewski, Boguś
(2)
Kulesza, Radosław
(2)
Lachowski, Lech
(2)
Langa, Sebastian
(2)
Lee, Kai-Fu (1961- )
(2)
Leśniakiewicz, Dawid
(2)
Lipiński, Andrzej (tłumacz)
(2)
Machnik, Marcin
(2)
Mitnick, Kevin D. (1963- )
(2)
Musielak, Sebastian (1970- )
(2)
Norvig, Peter
(2)
Nowakowska, Katarzyna (tłumacz)
(2)
Perea, Pablo
(2)
Pełka, Piotr
(2)
Pinker, Steven (1954- )
(2)
Piwko, Łukasz
(2)
Rajca, Piotr (1970- )
(2)
Rogulski, Mariusz
(2)
Rosłan, Katarzyna
(2)
Russell, Stuart J. (1962- )
(2)
Salariya, David
(2)
Saujani, Reshma (1975- )
(2)
Schneier, Bruce (1963- )
(2)
Siara, Olga
(2)
Skorwider, Max (1980- )
(2)
Spitzer, Manfred (1958- )
(2)
Stephens-Davidowitz, Seth
(2)
Strittmatter, Kai (1965- )
(2)
Strąkow, Michał
(2)
Taleb, Nassim (1960- )
(2)
Tomys, Łukasz
(2)
Ważny, Bartłomiej (1990- )
(2)
Świerkocki, Maciej (1961- )
(2)
Abagnale, Frank W. (1948- )
(1)
Aboujaoude, Elias (1971- )
(1)
Adamczyk, Maciej
(1)
Adamczyk-Karwowska, Agnieszka
(1)
Ahmad, Imran (1977- )
(1)
Airey, David (1979- )
(1)
Allen, Robin W
(1)
Alley, Robert W. (1955- )
(1)
Andruszko, Robert
(1)
Andryszczyk, Monika
(1)
Angwin, Julia
(1)
Anthropy, Anna
(1)
Aumasson, Jean-Philippe
(1)
Azuma, Shoko (1974- )
(1)
Banks, Alex
(1)
Banks, Ethan
(1)
Barrett, Daniel J
(1)
Baszuro, Paweł
(1)
Bednarczyk, Małgorzata (1951- )
(1)
Bednarek, Joanna (1982- )
(1)
Bednarek, Krzysztof (tłumacz)
(1)
Beer, Stafford
(1)
Berlin, Amanda
(1)
Biolik, Leszek
(1)
Birûkov, Boris Vladimirovič
(1)
Blandy, Jim
(1)
Bochenek, Adam
(1)
Bodner, Jon
(1)
Boehlke, Jerzy (1953- )
(1)
Bojanowski, Jakub (informatyk)
(1)
Bombik, Wojciech
(1)
Bougsiaa, Hussein
(1)
Bradford, Russell
(1)
Brady, Thomas Q
(1)
Branca, Fabrizio
(1)
Brauner, Krzysztof
(1)
Bray, Shannon (1972- )
(1)
Brański, Michał
(1)
Brewer, Charles
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(103)
2010 - 2019
(126)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(226)
1901-2000
(6)
1989-2000
(4)
1945-1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(241)
Wielka Brytania
(2)
Język
polski
(237)
angielski
(2)
Odbiorca
Dzieci
(30)
9-13 lat
(24)
Programiści
(22)
Informatycy
(11)
Młodzież
(11)
6-8 lat
(10)
Studenci
(6)
14-17 lat
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Graficy komputerowi
(2)
Inżynierowie
(2)
Menedżerowie produktu
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Rodzice
(2)
Administratorzy bezpieczeństwa informacji
(1)
Biegli sądowi
(1)
Doktoranci
(1)
Dorośli
(1)
Dziennikarze
(1)
Dziewczęta
(1)
Filmowcy
(1)
Menedżerowie
(1)
Montażyści
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele informatyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Naukowcy
(1)
Pracownicy
(1)
Projektanci aplikacji multimedialnych animacji i gier komputerowych
(1)
Projektanci stron WWW
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedszkola
(1)
Reżyserzy
(1)
Seniorzy
(1)
Specjaliści ds. doskonalenia organizacji
(1)
Specjaliści ds. rozwoju stron internetowych, Internetu i Intranetu
(1)
Szkoły średnie
(1)
Twórcy gier
(1)
Uczniowie szkół zawodowych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(21)
Literatura amerykańska
(10)
Literatura angielska
(2)
Literatura chińska
(1)
Literatura fińska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Internet
(36)
Programowanie (informatyka)
(35)
Sztuczna inteligencja
(30)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(20)
Cyberprzestępczość
(17)
Komputery
(14)
Rzeczywistość wirtualna
(14)
Big data
(13)
Informatyka
(12)
Algorytmy
(11)
Aplikacja internetowa
(10)
Python (język programowania)
(10)
Sieć komputerowa
(10)
Technologia informacyjna (IT)
(10)
Cyberkultura
(9)
Języki programowania
(9)
Bezpieczeństwo informacyjne
(8)
Gry komputerowe
(8)
Programiści
(8)
Baza danych
(7)
Dane osobowe
(7)
Facebook
(7)
Linux
(7)
Media społecznościowe
(7)
Uczenie maszynowe
(7)
Cybernetyka
(6)
Innowacje
(6)
Przedsiębiorstwo
(6)
Scratch (język programowania)
(6)
Uzależnienie od Internetu
(6)
Zarządzanie
(6)
Bezpieczeństwo systemów
(5)
Grafika komputerowa
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Minecraft
(5)
Postęp techniczny
(5)
Programy komputerowe
(5)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Środki masowego przekazu
(5)
Cenzura
(4)
Cyberterroryzm
(4)
Dzieci
(4)
Futurologia
(4)
Haking
(4)
Inwigilacja
(4)
Kryptologia
(4)
Multimedia
(4)
Mózg
(4)
Projektowanie stron WWW
(4)
Smartfon
(4)
Strony WWW
(4)
Systemy operacyjne
(4)
Szyfry
(4)
Technologia
(4)
User experience (UX)
(4)
Cyberbezpieczeństwo
(3)
Czytelnictwo
(3)
Dezinformacja
(3)
Digitalizacja
(3)
Handel elektroniczny
(3)
Historia
(3)
Informatycy
(3)
Informatyka śledcza
(3)
Informatyzacja
(3)
Interfejs użytkownika
(3)
Kaskadowe arkusze stylów
(3)
Komunikacja internetowa
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Manipulacja (psychologia)
(3)
Ochrona danych osobowych
(3)
Pismo
(3)
Polityka
(3)
Portal społecznościowy
(3)
Portale internetowe
(3)
Prawo do prywatności
(3)
Prognozy
(3)
Programy graficzne
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Przedsiębiorczość
(3)
Przetwarzanie danych
(3)
Socjologia kultury
(3)
Społeczeństwo
(3)
Społeczności internetowe
(3)
System wartości
(3)
Systemy informatyczne
(3)
Sztuczna sieć nauronowa
(3)
Sztuczna sieć neuronowa
(3)
Telekomunikacja
(3)
Teoria informacji
(3)
UNIX
(3)
Uczucia
(3)
Wynalazcy i odkrywcy
(3)
Zuckerberg, Mark (1984- )
(3)
Aplikacja mobilna
(2)
Apple Inc
(2)
Automatyzacja
(2)
Bezpieczeństwo publiczne
(2)
Blockchain
(2)
Cambridge Analytica
(2)
Człowiek
(2)
Temat: czas
2001-
(49)
1901-2000
(22)
1989-2000
(16)
1945-1989
(11)
1801-1900
(5)
1701-1800
(3)
1601-1700
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(13)
Polska
(8)
Chiny
(5)
Świat
(2)
Australia
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Opracowanie
(78)
Poradnik
(58)
Podręcznik
(49)
Publikacja bogato ilustrowana
(13)
Publicystyka
(9)
Biografia
(7)
Reportaż
(7)
Esej
(6)
Monografia
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Gry komputerowe
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Antologia
(2)
Grafika komputerowa
(2)
Manga
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręczniki
(2)
Programy komputerowe
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Autobiografia
(1)
E-booki
(1)
Film animowany
(1)
Komiks
(1)
Komiks biograficzny
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Powieść graficzna
(1)
Publicystyka polityczna
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Science fiction
(1)
Synteza
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wykład
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(7290)
Socjologia i społeczeństwo
(2039)
Edukacja i pedagogika
(1725)
Kultura i sztuka
(1715)
Psychologia
(1712)
Informatyka i technologie informacyjne
(243)
Medycyna i zdrowie
(1338)
Literaturoznawstwo
(1159)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1145)
Religia i duchowość
(1052)
Podróże i turystyka
(1028)
Biologia
(913)
Etnologia i antropologia kulturowa
(634)
Rozwój osobisty
(615)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(586)
Filozofia i etyka
(576)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(540)
Kulinaria
(513)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(457)
Językoznawstwo
(445)
Hobby i czas wolny
(431)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(365)
Architektura i budownictwo
(351)
Fizyka i astronomia
(344)
Kultura fizyczna i sport
(337)
Geografia i nauki o Ziemi
(322)
Styl życia, moda i uroda
(263)
Nauka i badania
(251)
Inżynieria i technika
(214)
Media i komunikacja społeczna
(209)
Zarządzanie i marketing
(196)
Ochrona środowiska
(162)
Praca, kariera, pieniądze
(153)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(138)
Matematyka
(124)
Transport i logistyka
(119)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(108)
Dom i ogród
(107)
Rolnictwo i leśnictwo
(83)
Chemia
(74)
Archeologia
(71)
Varia
(6)
243 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The art of computer networking.
Podręcznik zawierający podstawowe zagadnienia związane z organizacją i wykorzystaniem sieci globalnej (Internet) ze szczególnym uwzględnieniem protokołów transmisji danych. W kolejnych rozdziałach opisano poszczególne warstwy protokołów, od najniższej (warstwa fizyczna) do najwyższej (warstwa aplikacji). Wyjaśniono celowość poszczególnych warstw, realizację i możliwe do uzyskania parametry. Ostatni rozdział poświęcono problemom bezpieczeństwa danych, odgrywającym coraz istotniejszą rolę w tej dziedzinie. Po każdym rozdziale zamieszczono zestaw ćwiczeń zalecanych do samodzielnego rozwiązania. Sposób ujęcia jest jasny i precyzyjny. Pojęcia, zasady działania i opisy rozwiązań są wprowadzane w systematyczny sposób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia Naukowa zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
Dzięki kryptografii możemy w dużym stopniu zabezpieczyć swoje dane. Z szyfrowaną komunikacją wiążą się jednak kontrowersje i sprzeczności interesów. Przestępcy, ale również rządy, policja i służby wywiadowcze dążą do uzyskania możliwości wglądu we wszystkie formy komunikacji. Świat toczy wojnę o to, co można zaszyfrować, co powinno być zaszyfrowane i kto powinien dysponować kluczem pozwalającym odczytać zaszyfrowane wiadomości należące do innej osoby. W tej sytuacji zrozumienie, czym jest szyfrowanie, jak je stosować i jak się upewniać co do autentyczności i poufności otrzymywanych danych, staje się niezwykle ważne. Ta książka jest przystępnym wprowadzeniem do kryptografii i bibliotek kryptograficznych Pythona. Omówiono tu podstawowe koncepcje z tej dziedziny, najważniejsze algorytmy i niezbędny zakres podstaw matematycznych: liczby pierwsze, teorię grup czy generatory liczb pseudolosowych. Wyjaśniono, czym są poufność, autentyczność i integralność wiadomości. Zaprezentowano najciekawsze biblioteki kryptograficzne Pythona i dokładnie pokazano, w jaki sposób można je wykorzystywać we własnych implementacjach. Wiele z prezentowanych koncepcji, między innymi kryptografia klucza publicznego i implementacja kryptografii krzywych eliptycznych, zostało przedstawionych w praktyce, za pomocą kodu Pythona, tak aby można było wymieniać dane w bardzo bezpiecznym formacie przez niezabezpieczony kanał.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Python dla dzieci : programowanie na wesoło / Jason R. Briggs ; [przekład Maciej Baranowski i Witold Sikorski]. - Wydanie 1., 6 dodruk. - Warszawa : PWN, 2018. - 319 stron : ilustracje ; 23 cm.
„Python dla dzieci. Programowanie na wesoło” to atrakcyjne wprowadzenie do świata programowania, napisane z myślą o dzieciach i ich rodzicach. Autor - Jason R. Briggs z anielską cierpliwością omawia podstawy tego języka na bazie jedynych w swoim rodzaju (często zabawnych) programów, pełnych głodnych potworów, tajnych agentów, chciwych kruków i nie tylko. Wszystkie wprowadzane pojęcia są klarownie zdefiniowane, ważne partie kodu wyróżnione kolorem i objaśnione, a nieszablonowe, wielobarwne ilustracje nadają wszystkiemu naturalną lekkość. Celem zadań, zawartych na końcu rozdziałów, jest trening szarych komórek i rozwój zdolności pojmowania. Po przeczytaniu książki dziecko będzie mieć na koncie dwie napisane gry: klon znanego wszystkim Ponga oraz „Pan Patyczak pędzi do wyjścia” - zręcznościową grę platformową ze skokami, animacjami i nie tylko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Possible minds: twenty-five ways of looking at al.
Wszyscy autorzy wymienieni na okładce.
Rosnące możliwości różnych form sztucznej inteligencji niepokoją ludzi od kilkudziesięciu lat. Stopniowo uzależniamy się od ciągłej asysty nowoczesnych technologii, jednak coraz doskonalsze metody uczenia maszynowego, dostępna i potężna moc obliczeniowa korzystająca z niewyobrażalnie wielkich zasobów danych każą zadawać sobie pytania: do czego doprowadzi ten szalony rozwój techniki? Jak będzie wyglądało społeczeństwo przyszłości? Czy ludzie wyginą? Czy grozi nam zniewolenie ze strony maszyn albo garstki polityków pragnących jeszcze większej władzy? Coraz wyraźniej widać, że AI staje się powoli narracją współczesności. Świat, jaki znamy, przestanie istnieć. Przed jakimi wyborami przyjdzie stanąć ludzkości już wkrótce i czy zdołamy wybrać dobrze?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia Naukowa zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
Informatyka w ogólnym zarysie / J. Glenn Brookshear, Dennis Brylow ; [przekład: Magdalena Rogulska, Mariusz Rogulski]. - Wydanie XIII (wydanie I w WN PWN). - Warszawa : PWN, 2022. - XVIII, 783 strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Informatyka w ogólnym zarysie to kultowy podręcznik przeznaczony dla studentów informatyki. Autorzy przedstawiają w nim najważniejsze zagadnienia z dziedziny informatyki. Omawiają: architekturę komputerów, oprogramowanie (systemy operacyjne, algorytmy, języki, paradygmaty programowania, problemy związane z inżynierią oprogramowania) i organizację danych (struktury danych, struktury plikowe, bazy danych), możliwości dzisiejszych komputerów. W książce znalazły się też takie tematy jak: sztuczna inteligencja, sieci neuronowe, algorytmy genetyczne, złożoność obliczeniowa i kryptografia. Bardzo atrakcyjnym elementem książki są wyróżnione bloki, zawierające ciekawe informacje uzupełniające. Autorzy wskazują w nich, czym żyje dzisiejsza społeczność informatyczna, przedstawiają różne nowinki i poruszają zagadnienia dotyczące etyki współczesnego informatyka i prywatności informacji w kontekście rozwoju sieci komputerowych. W książce znajdują się liczne zadania i problemy do samodzielnego rozwiązania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia Naukowa zamknięta z powodu remontu.
Braci Wagów 1 ("Czytelnia 9")
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obecnie ataki na systemy informatyczne są prowadzone z wielu powodów i dokonywane przez różnych ludzi: od zorganizowanych grup przestępczych dążących do wzbogacenia się na kradzieży danych aż po haktywistów, których celem jest ukaranie organizacji uznawanych przez nich za niemoralne. Co gorsza, coraz częściej ataki prowadzą osoby wykwalifikowane i odpowiednio finansowane. Systematycznie do mediów dostają się informacje o głośnych włamaniach hakerskich, rekordowych wyciekach danych czy atakach ransomware. Skutki tych incydentów bywają bardzo poważne. Wdrożenie przemyślanego programu bezpieczeństwa jest dziś koniecznością dla każdej firmy czy instytucji, która korzysta z rozwiązań informatycznych. Ta książka jest praktycznym i pragmatycznym przewodnikiem po tematyce bezpieczeństwa. Znalazły się w niej konkretne instrukcje, wskazówki, opis narzędzi i procesów, a także sporo pomysłów, dzięki którym można wdrożyć i utrzymać system bezpieczeństwa przy zerowych lub niewielkich nakładach. Inżynierowie sieci, administratorzy systemów i specjaliści ds. bezpieczeństwa dowiedzą się, jak radzić sobie z incydentami, zapewnianiem zgodności z przepisami, zarządzaniem infrastrukturą sieci i hasłami, skanowaniem luk w zabezpieczeniach i testami penetracyjnymi. Zagadnienia techniczne uzupełniono informacjami z zakresu inżynierii społecznej. Dzięki temu książka jest wyczerpującym, przydatnym kompendium dla każdego, kto zajmuje się na co dzień bezpieczeństwem systemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tetris : ludzie i gry / Box Brown ; przekład Marcin Wróbel. - Warszawa : Wydawnictwo Marginesy, 2019. - 253, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
Tytuł oryginału: Tetris : the games people play.
Tetris to jedna z najdoskonalszych i najpopularniejszych gier wideo w historii. Prosta, ale niezwykle wciągająca. Niekończąca się łamigłówka, od której uzależniły się miliony graczy na całym świecie. Choć powstała 35 lat temu, do dziś cieszy się wielką popularnością. Z tym, że teraz najczęściej gra się w nią nie na komputerze, a w telefonie. Wystarczy spędzić z Tetrisem trochę czasu, by wszędzie widzieć spadające bloki o charakterystycznych kształtach. By zacząć o nich śnić. Aleksiej Pażytnow stworzył Tetrisa w 1984 roku w zasadzie przypadkiem, pracując tak naprawdę nad oprogramowaniem dla radzieckiego rządu. Gra szybko podbiła serca jego współpracowników, którzy nie mogli się od niej oderwać, zawalając obowiązki służbowe. Tetris szybko wyciekł za Żelazną Kurtynę i wzbudził pożądanie gigantów ówczesnej cyfrowej rozrywki. Pragnęły jej Nintendo, Atari, Sega - najważniejsi w tamtych czasach wydawcy gier. Komiks Boxa Browna to fascynująca i wciągająca opowieść o przebłysku geniuszu, wojnie o prawa do wydania gry - pełnej potajemnych wizyt w Moskwie, sekretnych umów, niezliczonych nieporozumień i bezczelnych kradzieży - ale także o roli gier w sztuce, kulturze i przemyśle czy w życiu człowieka w ogóle.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV Komiks (1 egz.)
Fanfarowa 19 (BD11)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV komiks (1 egz.)
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV K (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przemysł 4.0)
Jednym z filarów rozwoju IoT jest Przemysłowy Internet Rzeczy (ang. Industrial Internet of Things, IIoT). Jest to jeden z najszybciej rozwijających się i największych segmentów IoT. Obejmuje on narzędzia sprzętowe i programowe do monitorowania urządzeń fizycznych. Celem jest monitorowanie wydajności, czasu pracy lub przestojów, gromadzenie danych i sterowanie w czasie rzeczywistym. Elementem IIoT jest także predykcyjne zarządzanie ruchem tysięcy maszyn. Prezentowana książka jest materiałem pozwalającym zrozumieć rewolucję IoT, której jesteśmy świadkami. Zawiera też wiele wartościowych przykładów zastosowania IoT do rozwiązywania problemów, które stoją przez współczesnym przemysłem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia Naukowa zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
(Onepress)
Na okładce: O'reilly.
Tytuł oryginału: AI for people and business : a framework for better human experiences and business success.
To praktyczny przewodnik dla osób zainteresowanych wykorzystaniem AI w przedsiębiorstwie. Wyjaśniono tu dokładnie, czym jest AI i jakie kluczowe koncepcje się z nią wiążą, pokazano, w jaki sposób należy identyfikować związane z nią szanse, a także przedstawiono innowacyjny model AIPB, prezentujący całościowe podejście do prowadzenia inicjatyw AI. Opisano zasady tworzenia udanych strategii AI, które przynoszą korzyści zarówno pojedynczym osobom, jak i firmie. Istotną częścią książki są wskazówki dotyczące ryzyka, kluczowych kwestii, kompromisów i ograniczeń związanych z projektami AI. Podkreślono również znaczenie kierownictwa wykonawczego w innowacyjnych przedsięwzięciach związanych ze sztuczną inteligencją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia Naukowa zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej, grzbiecie i okładce oznaczenie: wydanie II, dotyczące wydania oryginalnego.
React służy do budowy złożonych jednostronicowych aplikacji WWW. Jest biblioteką języka JavaScript, utworzoną i udostępnianą przez Facebook na licencji open source. Biblioteka ta oferuje wiele gotowych komponentów i innych przydatnych funkcji. Pozwala rozwiązywać często powtarzające się i uciążliwe problemy programistyczne w zaskakująco prosty sposób. Pierwsze próby programowania przy użyciu biblioteki React mogą jednak sprawiać trudności. Podobnie jak z innymi narzędziami dla profesjonalistów - aby docenić jej zalety, trzeba ją poznać. Ta książka jest jedynym w swoim rodzaju praktycznym przewodnikiem po bibliotece React - przejrzystym i przystępnym. Zawiera wskazówki ułatwiające błyskawiczny start w tworzeniu efektownych i efektywnych aplikacji WWW. Nawet programista, który pierwszy raz ma do czynienia z tym narzędziem, będzie mógł w krótkim czasie napisać i uruchomić swoją aplikację. W książce zamieszczono setki przykładów omawiających krok po kroku zastosowanie poszczególnych funkcji, a złożone pojęcia wyjaśniono za pomocą trafnych ilustracji. W ten sposób można sobie znacznie uprościć tworzenie nawet bardzo skomplikowanych elementów interfejsu aplikacji!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Internet złych rzeczy / Julia Chmielecka. - Bielsko-Biała : Pascal, 2017. - 319, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
#cyberbullying #pornografiadziecieca #haking #cyberterroryzm #happyslapping #trollowanie #handelnarkotykami #phishing #stalking To tylko niektóre z zagrożeń czyhających w sieci. I wcale nie trzeba ich szukać w Darknecie. Są na Facebooku, Snapchacie czy Twitterze. Są w pokoju obok, w twoim biurze, w komputerze, w smartfonie twojego dziecka… Jak często akceptujesz regulaminy nawet ich nie czytając? Jak często ustawiasz to samo hasło do wielu kont? Jak często wrzucasz do sieci zdjęcia swoich dzieci, oznaczasz się na Facebooku czy Instagramie, pokazując całemu światu gdzie jesteś i co robisz? By paść ofiarą cyberprzestępców, wystarczy naprawdę niewiele. A nasza anonimowość w sieci jest iluzją. Hejt, szantaż, dręczenie, stalking - tam gdzie jest internet, tam też są złe rzeczy. Nie unikniemy ich. Ważne jest, aby zdawać sobie sprawę z ich istnienia. Tylko świadomość i wiedza mogą nas ochronić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Koński Jar 10 (W109)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Informatyka sądowa w praktyce / Adam Chojnowski. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 422 strony : ilustracje ; 24 cm.
Na okładce: Pozycja obowiązkowa dla biegłego sądowego z zakresu informatyki i elektroniki.
Pozycja obowiązkowa dla biegłego sądowego z zakresu informatyki i elektroniki Akty prawne regulujące pracę biegłego Badania i analizy sądowe systemów informatycznych Opiniowanie sądowe z zakresu informatyki i elektroniki Informatyka sądowa to gałąź nauk sądowych, której celem jest dostarczanie wiedzy z zakresu informatyki sądom, organom przygotowawczym w sprawach karnych oraz komornikom sądowym. Osoby zajmujące się tą dziedziną przeprowadzają analizy informacji cyfrowych, w tym incydentów informatycznych i włamań do sieci, a także opisują, analizują i wyceniają systemy teleinformatyczne. Powołane przez sąd, stanowią rzetelne źródło informacji z zakresu teleinformatyki lub informatyki, w razie gdy związane z nimi tematy są niezrozumiałe lub nieczytelne albo w toku sprawy sądowej wymagana jest specjalistyczna wiedza z branży IT. Na polskim rynku brakowało dotąd opracowania opisującego informatykę sądową kompleksowo, w nieco szerszym kontekście, a przy tym napisanego językiem zrozumiałym dla czytelnika nieposiadającego formalnego wykształcenia prawniczego. Zadaniem książki jest wypełnienie tej luki i przybliżenie informatyki sądowej biegłym sądowym oraz osobom zainteresowanym poruszaną tematyką. Cenne wskazówki znajdą tu również prawnicy, specjaliści do spraw bezpieczeństwa teleinformatycznego, administratorzy, studenci kierunków informatycznych, a także pracownicy oraz funkcjonariusze służb, policji i organów ścigania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 34 (1 egz.)
Czytelnia Naukowa zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
Inkscape : podstawowa obsługa programu / Krzysztof Cieśla. - Wydanie II rozszerzone i uzupełnione. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2022. - 352 strony : ilustracje ; 24 cm.
Na okładce: Poznaj Inkscape - darmowy program do tworzenia grafiki wektorowej. Naucz się z niego korzystać. Rozpocznij karierę grafika albo... stwórz własne logo!
Jeśli z jakiegoś powodu ― marzenia, potrzeby życiowej, wymagań zawodowych ― czujesz, że Twoją następną umiejętnością powinno być projektowanie grafiki oraz dostosowywanie jej do własnych celów, to dobrze. Jesteś w domu. W domu Inkscape, czyli darmowego programu do tworzenia grafiki wektorowej. Powstał on w ramach projektu kreowania wolnego oprogramowania GNU, oferuje naprawdę spore możliwości i jest dostępny zarówno dla systemu Linux, jak i Mac OS oraz Windows. O tym, jak duże możliwości ma ten program, może świadczyć to, że jego użytkownicy porównują go do CorelDRAW. Posiada więc Inkscape wszelkie funkcjonalności, jakich oczekujemy od oprogramowania do obróbki grafiki. Można w nim projektować różnego rodzaju symbole, znaki towarowe czy logotypy. Umożliwia także tworzenie ikon, a nawet postaci komiksowych. Za pomocą Inkscape możesz przekształcać istniejące już obiekty ― nadać im pożądany gradient, przezroczystość, kaligrafię itd.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kocimiętka - nazwa postaci fikcyjnej.
Z internetu korzystamy codziennie do różnych celów. Odnajdujemy potrzebne informacje, używamy go do pracy, nauki, rozrywki i kontaktów z innymi. Musimy też unikać zagrożeń i przestrzegać zasad cyberbezpieczeństwa. Ale czy na pewno wiesz, jak działa internet, kto nim zarządza, kto go cenzuruje i w jaki sposób przepływają w nim informacje? Nawet jeśli nie lubisz zagadnień technicznych i nie wiesz dokładnie, czym są algorytmy, wiedza o tych podstawach jest dla Ciebie wyjątkowo ważna! Twoim przewodnikiem będzie Kocimiętka - kot, który używając jasnego języka i świetnych ilustracji, opowie Ci o sekretach najbardziej skomplikowanej sieci komputerowej świata: o protokołach sieciowych, algorytmach i zarządzaniu infrastrukturą internetową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Tytuł oryginału: Alibaba: the house that Jack Ma Built.
Alibaba to nietypowa nazwa dla chińskiej firmy, a założyciel tego przedsiębiorstwa jest, jak na Chiny, nietypowym biznesmenem. Mimo to - a może właśnie dlatego - firma odniosła sukces bez precedensu: stała się największym wirtualnym centrum handlowym na świecie. Zakupy w nim robi co roku ponad 450 milionów klientów. Jeśli spojrzeć z perspektywy Zachodu, koniecznie trzeba dopowiedzieć, że Alibaba odgrywa niezwykle istotną rolę w przemianach gospodarczych w Chinach - pomaga porzucić niegdysiejsze "wyprodukowano w Chinach" na rzecz bardziej aktualnego "kupiono w Chinach". Rola ta jest dostrzegana nie tylko w Państwie Środka. Założyciel Alibaby, Jack Ma, traktowany w Chinach jak bohater narodowy, cieszy się również szacunkiem najważniejszych ludzi Zachodu. Trzymasz w ręku książkę, która przedstawia pełen szczegółów portret Alibaby oraz Jacka Ma - dziś uznawanego za lidera chińskiej gospodarki. Przeczytasz o marzeniach, ambicjach i wizji, dzięki której maleńka firma stała się prawdziwym potentatem o wartości setek miliardów dolarów. Jeśli chcesz zrozumieć Chiny i chińską gospodarkę, dowiedz się, jakie zręczne manewry musiał wykonywać Ma i jak bardzo Państwo Środka skorzystało dzięki obecności takiego lidera. Masz niepowtarzalną okazję poznania pasjonującej historii wybitnego przedsiębiorcy, a przy tym człowieka pełnego pasji, determinacji i odwagi, opowiedzianej przez osobę, która towarzyszyła Jackowi Ma i jego Alibabie na najwcześniejszych etapach rozwijania firmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Ma J. (1 egz.)
Czytelnia Naukowa zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
Na okładce: Buduj te umiejętności, których potrzebujesz. Ucz się we własnym tempie.
Skuteczna nauka programu Microsoft PowerPoint 2013 Przekonaj się, jak łatwo i szybko można tworzyć profesjonalnie wyglądające prezentacje dzięki programowi Microsoft PowerPoint 2013. Korzystając z książek serii Krok po kroku sam określasz tempo nabywania i utrwalania niezbędnych umiejętności, po prostu wtedy, kiedy są one potrzebne! Tworzenie prezentacji na komputerze stacjonarnym lub urządzeniu dotykowym Projektowanie, porządkowanie i ulepszanie slajdów Dodawanie tabel, wykresów i grafiki Zwracanie uwagi odbiorców za pomocą animacji, dźwięku i filmu Tworzenie własnych motywów i szablonów 1. Wykonuj proste, numerowane instrukcje 2. Sprawdzaj swoją pracę, porównując ze zrzutami ekranowymi 3. Korzystaj z porad i wskazówek praktycznych 4. Rozwijaj umiejętności praktyczne, korzystając z gotowych plików do ćwiczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004.4 (1 egz.)
Czytelnia Naukowa zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
Na książce także ISBN oryginału.
Poznaj atuty Ember.js! Ember.js to biblioteka języka JavaScript, dzięki której możesz sprawnie budować aplikacje na podstawie wzorca MVC (ang. Model View Controller). Ember.js znakomicie sprawdza się przy tworzeniu jednostronicowych aplikacji internetowych (ang. Single Page Applications), a ponadto usprawnia automatyczne aktualizowanie szablonów czy dwustronne wiązanie danych. Jeżeli chcesz zgłębić tajniki tej biblioteki, ta książka jest dla Ciebie. Dzięki niej poznasz potencjał Ember.js, jej atuty oraz techniki pracy. Lektura kolejnych rozdziałów pozwoli Ci poznać zasady działania generatora aplikacji Ember i szablonów, a także proces budowy modelu danych i kontrolerów. Na sam koniec dowiesz się, jak zapisywać dane po stronie klienta. Po zgłębieniu możliwości Ember.js nauczysz się przygotowywać serwer, który będzie przetwarzał żądania wysyłane z Twojej aplikacji. W tym celu wykorzystasz Rails MVC. W trakcie lektury zbudujesz własną aplikację o nazwie Rock’n’roll. Jesteś ciekaw, co potrafi? Sięgnij po tę książkę i przekonaj się sam!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Atlas sztucznej inteligencji : władza, pieniądze i środowisko naturalne / Kate Crawford ; tłumaczenie Tadeusz Chawziuk. - Wydanie I. - Kraków : Bo.wiem, 2024. - 335, [1] strona : fotografie, ilustracje, portrety ; 24 cm.
(Seria #Nauka)
Sztuczna inteligencja nie jest ani inteligentna, ani sztuczna. Nieodwracalna transformacja naszego życia, jaką niesie ze sobą wynalezienie sztucznej inteligencji, staje się faktem. Czy znamy ukryte koszty tej przełomowej technologii? Czy wiemy, czyim służy interesom? I jaki ma wpływ na społeczeństwo? Kate Crawford obala mity, jakoby sztuczna inteligencja była bezcielesna, obiektywna czy niezbędna. Udowadnia, że to narzędzie wyzysku w rękach władzy, policji, wojska i korporacji oraz podłoże narastających nierówności. Funkcjonowanie systemów AI nie byłoby możliwe bez nadmiernej eksploatacji zasobów energetycznych i mineralnych, wykorzystania taniej siły roboczej i niekontrolowanego pozyskiwania danych. Atlas sztucznej inteligencji stanowi swoistą mapę teraźniejszości: miejsc, ludzi i relacji. Pomaga zrozumieć rolę AI we współczesnym świecie. Jest cenną przeciwwagą dla bezkrytycznych zachwytów nad sztuczną inteligencją oraz zaproszeniem do świadomego i odpowiedzialnego korzystania z technologii informacyjnej.
Książka
W koszyku
Programowanie jest sztuką, dzięki której możesz stworzyć coś z niczego, przy czym tylko od Ciebie zależy, jak doskonałe będzie to dzieło. Dobrze napisany kod jest wydajny, łatwy w testowaniu, można go używać ponownie i wykazuje mniejszą podatność na błędy. Jednym słowem, taki kod powinien możliwie prosto wyrażać złożoną logikę programu, bezproblemowo obsługiwać błędy i przejrzyście implementować współbieżność. Te wymagania pozwoli Ci spełnić funkcyjny styl programowania. Język C++ umożliwia programowanie funkcyjne dzięki szablonom, wyrażeniom lambda i innym ważnym opcjom. Pomocne też będzie korzystanie z biblioteki STL. Ta książka jest przeznaczona dla profesjonalnych programistów C++, którzy chcą opanować funkcyjny styl programowania i dzięki temu wykorzystać w nowy sposób potężne zalety tego języka. Po interesującym wprowadzeniu do tej metodologii w książce zamieszczono dziesiątki przykładów, schematów i ilustracji wyjaśniających koncepcje programowania funkcyjnego w C++. Pokazano, jak tworzyć bezpieczniejszy kod bez obniżania wydajności pracy programu, jak stosować obiekty funkcyjne i funkcje stosowane, algebraiczne typy danych oraz wiele innych. Nie zabrakło praktycznych przykładów kodu, który stanowi znakomite uzupełnienie prezentowanych treści.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Video marketing : nie tylko na You Tube / Magdalena Daniłoś. - Gliwice : Helion, copyright 2016. - 222 strony : ilustracje (w tym kolorowe) ; 14x21 cm.
(Onepress Exclusive)
Tworzenie treści video jeszcze nigdy nie było takie proste! Dziś każdy może przecież nakręcić film zwykłym smartfonem, a znaczenie przekazu video w budowaniu świadomości marki jest nieprzecenione. To olbrzymie pole do popisu dla kreatywnego marketera. Czujesz to? Czujesz reklamowy potencjał tkwiący w dobrze nakręconym video? „No tak, ale emisja spotów reklamowych w telewizji sporo kosztuje” – pomyślisz pewnie i będziesz mieć rację. Ale kto powiedział, że chodzi o telewizję? Wykorzystanie platform takich jak YouTube, Facebook czy Instagram daje nieskończone możliwości nie tylko w kontekście realizowania kampanii reklamowych, ale przede wszystkim budowania świadomości marki. Musisz tylko wiedzieć, jak to robić, czyli jak za pomocą krótkiego materiału opowiedzieć historię marki w sposób, który porwie odbiorcę i sprawi, że będzie on chciał podzielić się nią ze znajomymi. O tym właśnie jest ta książka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 339 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej