Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(79)
Forma i typ
Książki
(76)
Publikacje fachowe
(21)
Poradniki i przewodniki
(16)
Publikacje popularnonaukowe
(12)
Proza
(8)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Audiobooki
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(134)
wypożyczone
(14)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
ZWM 5 (W45)
(4)
Koński Jar 10 (W109)
(2)
Nugat 4 (W112)
(2)
Nugat 4 (W112 Oddział dla Dzieci)
(5)
Wasilkowskiego 7 (W128)
(2)
Cybisa 6 (W134)
(3)
Kłobucka 14 (W135)
(23)
K.E.N. 21 (W139)
(2)
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
(15)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
(4)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
(8)
Wasilkowskiego 7 (BD7)
(6)
Barwna 8 (BD9)
(25)
Fanfarowa 19 (BD11)
(5)
Kłobucka 14 (BD37)
(19)
Na Uboczu 2 (BD60)
(27)
Braci Wagów 1 ("Czytelnia 9")
(1)
Autor
Rosłan, Katarzyna
(6)
Wainewright, Max
(6)
Garliński, Wiktor
(5)
Górczyński, Robert
(5)
Deutsch, Stacia
(4)
Deutsch, Stacia. Dziewczyny kodują
(4)
Henson, Mike
(4)
Sikorski, Witold (1950- )
(4)
Baranowski, Maciej (tłumacz)
(3)
Cieślak, Piotr
(3)
Raczyło, Paulina (1987- )
(3)
Sweigart, Al
(3)
Bednarek, Krzysztof (tłumacz)
(2)
Bhargava, Aditya Y
(2)
Janusz, Jacek
(2)
Kietzman, Krzysztof
(2)
Kulesza, Radosław
(2)
Langa, Sebastian
(2)
Leśniakiewicz, Dawid
(2)
Liukas, Linda
(2)
Pełka, Piotr
(2)
Piwko, Łukasz
(2)
Rzepniewska, Magdalena
(2)
Saujani, Reshma (1975- )
(2)
Vorderman, Carol
(2)
Zatorska, Joanna
(2)
Ahmad, Imran (1977- )
(1)
Airey, David (1979- )
(1)
Andryszczyk, Monika
(1)
Anthropy, Anna
(1)
Argasiński, Jakub (1981- ). Dema
(1)
Baszuro, Paweł
(1)
Bayarri, Jordi (1972- )
(1)
Blandy, Jim
(1)
Bochenek, Adam
(1)
Bodner, Jon
(1)
Bogusławska, Katarzyna
(1)
Borkowska, Agnieszka
(1)
Borkowski, Paweł (informatyk)
(1)
Brauner, Krzysztof
(1)
Bray, Shannon (1972- )
(1)
Briggs, Jason R
(1)
Broma, Paulina
(1)
Brookshear, Glenn J
(1)
Brylow, Dennis
(1)
Danch-Wierzchowska, Marta
(1)
Delaney, Joseph (1945- )
(1)
Dickins, Rosie
(1)
Dobrowolski, Patryk
(1)
Dżdża, Joanna (1988- )
(1)
Essinger, James (1957- )
(1)
Fajfer, Zenon (1970- ). Hiperteksty
(1)
Forta, Ben
(1)
Geig, Mike
(1)
Gimeno-Segovia, Mercedes
(1)
Gonzales, Andrea
(1)
Goodliffe, Pete
(1)
Gutowski, Maksymilian
(1)
Górczyńska, Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Harrigan, Nicholas
(1)
Hatter, Clyde
(1)
Hattingh, Caleb
(1)
Houser, Sophie
(1)
Hutt, Sarah
(1)
Jachna, Szymon
(1)
Jagaciak, Konrad
(1)
Janicki, Paweł (1974- ). Conditional arts
(1)
Johnston, Eric Richard (1951- )
(1)
Kakkonen, Kari
(1)
Kalbarczyk, Dariusz
(1)
Kamiński, Filip
(1)
Kelly, James Floyd
(1)
Kisielnicki, Jerzy (1939- )
(1)
Klang, Joachim
(1)
Kontekst Andrzej Wolski
(1)
Kucharska, Nikola
(1)
Kurasiński, Artur (1974- )
(1)
Lanuza-Navarro, Tayra. Kto jest kim w świecie Ady Lovelace
(1)
Lassoff, Mark
(1)
Marecki, Piotr (1976- )
(1)
Marston, Mick
(1)
McDonald, Malcolm
(1)
McDowell, Gayle Laakmann (1982- )
(1)
Moreno, Javier
(1)
Najman, Marta
(1)
Narożnik, Bartłomiej
(1)
Neuburg, Matt
(1)
Nielsen, Shaw
(1)
Niemira, Karolina
(1)
Ogrocka, Angelika
(1)
Onak, Leszek (1981- ). Generatory tekstowe
(1)
Orendorff, Jason
(1)
Ostrowska, Agata (1990- )
(1)
Payne, Bryson
(1)
Piechocki, Miłosz
(1)
Podgórni, Łukasz (1984- ). Statusy
(1)
Przybylski, Bartłomiej (matematyk)
(1)
Racja, Piotr
(1)
Rajca, Piotr
(1)
Rajca, Piotr (1970- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(54)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(61)
Kraj wydania
Polska
(78)
Język
polski
(71)
Odbiorca
Dzieci
(24)
9-13 lat
(18)
Programiści
(14)
6-8 lat
(7)
Młodzież
(6)
14-17 lat
(2)
Informatycy
(2)
Rodzice
(2)
Dziennikarze
(1)
Dziewczęta
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(7)
Literatura fińska
(2)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Programowanie (informatyka)
(61)
Python (język programowania)
(10)
Języki programowania
(9)
Algorytmy
(8)
Scratch (język programowania)
(8)
Informatyka
(6)
Komputery
(6)
Programiści
(6)
Programowanie
(5)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(4)
Gry komputerowe
(4)
Przyjaźń
(4)
Baza danych
(3)
Grafika komputerowa
(3)
Informatycy
(3)
Minecraft
(3)
Nauka
(3)
Bezpieczeństwo systemów
(2)
Dziewczęta
(2)
Haking
(2)
Klocki Lego
(2)
Konkursy szkolne
(2)
Lovelace, Ada King (1815-1852)
(2)
Lua (język programowania)
(2)
Matematyka
(2)
Praca zespołowa
(2)
Roboty mobilne
(2)
Rozmowa kwalifikacyjna
(2)
Ruby (język programowania)
(2)
Sztuczna inteligencja
(2)
Szyfry
(2)
Uczenie maszynowe
(2)
Weryfikacja oprogramowania
(2)
Wynalazcy i odkrywcy
(2)
Algorytmy kwantowe
(1)
Animacja komputerowa
(1)
Aplikacja internetowa
(1)
Argasiński, Jakub (1981- )
(1)
Automatyzacja
(1)
Babbage, Charles (1791-1871)
(1)
Baltie
(1)
Bash
(1)
C (język programowania)
(1)
C++ (język programowania)
(1)
Cyberkultura
(1)
Czasopismo elektroniczne
(1)
Dane
(1)
Decyzje
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edytorstwo
(1)
Edytory tekstu
(1)
Fajfer, Zenon (1970- )
(1)
Girls Who Code (organizacja)
(1)
Go (język programowania)
(1)
Gonzales, Andrea
(1)
Graficy polscy
(1)
Grafika polska
(1)
Houser, Sophie
(1)
Informacja
(1)
Internet
(1)
Janicki, Paweł (1974- )
(1)
JavaScript
(1)
Komputery kwantowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kontener (struktura danych)
(1)
Kryptologia
(1)
Kubit
(1)
LATEX
(1)
Linux
(1)
Literatura elektroniczna
(1)
Literatura polska
(1)
Logika
(1)
Matematycy
(1)
Memy internetowe
(1)
Muzycy polscy
(1)
Muzyka elektroniczna
(1)
Muzyka polska
(1)
Nastolatki
(1)
Onak, Leszek (1981- )
(1)
Optymalizacja
(1)
Pisarze polscy
(1)
Podgórni, Łukasz (1984- )
(1)
Portale internetowe
(1)
Programowanie dynamiczne
(1)
Programowanie funkcjonalne (informatyka)
(1)
Programowanie kwantowe
(1)
Programowanie obiektowe
(1)
Programowanie współbieżne
(1)
Programy kompozytorskie
(1)
Programy komputerowe
(1)
Projektowanie graficzne
(1)
Projektowanie stron WWW
(1)
Przetwarzanie równoległe
(1)
Roboty i manipulatory
(1)
Rust (język programowania)
(1)
Rycerze
(1)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(1)
Staniszewski, Michał (1981- )
(1)
Swift (język programowania)
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1801-1900
(3)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(21)
Podręcznik
(17)
Opracowanie
(13)
Publikacje dla dzieci
(7)
Podręczniki dla dzieci
(5)
Powieść
(5)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Gry komputerowe
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Biografia
(1)
Broszura
(1)
Fantasy
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Komiks
(1)
Komiks biograficzny
(1)
Książka zabawka
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Programy komputerowe
(1)
Publicystyka
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(50)
Edukacja i pedagogika
(7)
Historia
(3)
Hobby i czas wolny
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
79 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Python dla dzieci : programowanie na wesoło / Jason R. Briggs ; [przekład Maciej Baranowski i Witold Sikorski]. - Wydanie 1., 6 dodruk. - Warszawa : PWN, 2018. - 319 stron : ilustracje ; 23 cm.
„Python dla dzieci. Programowanie na wesoło” to atrakcyjne wprowadzenie do świata programowania, napisane z myślą o dzieciach i ich rodzicach. Autor - Jason R. Briggs z anielską cierpliwością omawia podstawy tego języka na bazie jedynych w swoim rodzaju (często zabawnych) programów, pełnych głodnych potworów, tajnych agentów, chciwych kruków i nie tylko. Wszystkie wprowadzane pojęcia są klarownie zdefiniowane, ważne partie kodu wyróżnione kolorem i objaśnione, a nieszablonowe, wielobarwne ilustracje nadają wszystkiemu naturalną lekkość. Celem zadań, zawartych na końcu rozdziałów, jest trening szarych komórek i rozwój zdolności pojmowania. Po przeczytaniu książki dziecko będzie mieć na koncie dwie napisane gry: klon znanego wszystkim Ponga oraz „Pan Patyczak pędzi do wyjścia” - zręcznościową grę platformową ze skokami, animacjami i nie tylko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Python na start! : programowanie dla nastolatków / Michał Wiszniewski. - Gliwice : Helion, copyright 2017. - 104 strony : ilustracje ; 24 cm.
Seria Informatyka w Najlepszym Wydaniu.
Zacznij od skryptów, a skończysz na szczycie! Pierwsze kroki, czyli od czego zacząć przygodę z Pythonem Niezbędne gadżety, czyli z czego i jak budować programy w Pythonie Wędrówka przez style, czyli jak programować strukturalnie, obiektowo i funkcyjnie. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym, dlaczego na świecie istnieje aż tyle języków programowania i czym różnią się one od siebie? I których z tych języków warto się nauczyć? Na pewno co najmniej kilku, ale na Twojej krótkiej liście nie może zabraknąć Pythona! Ten język ma dwie potężne zalety: po pierwsze, jest znacznie łatwiejszy w nauce i bardziej intuicyjny niż choćby C czy C++, a po drugie, umożliwia tworzenie skryptów, czyli funkcjonalnych programów, przydających się na co dzień programistom wszelkiej maści, administratorom sieci i wielu innym ludziom. Python to także fantastyczne narzędzie do tworzenia rozbudowanych projektów. Zresztą, możesz się o tym szybko przekonać.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Na Uboczu 2 (BD60)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. red. również ISBN wyd. oryg.: 978-1-59327-757-4.
Specyfikacja języka JavaScript — ECMAScript 6 — jest najważniejszym uaktualnieniem w dotychczasowej historii tego języka. Zrozumienie specyfikacji ECMAScript 6 ma kluczowe znaczenie dla wszystkich programistów JavaScript. Tworzy ona solidny fundament i to właśnie na nim będą budowane wszystkie aplikacje JavaScriptu w przyszłości. Oto podręcznik przeznaczony dla średnio zaawansowanych i zaawansowanych programistów JavaScriptu, którzy korzystają ze środowiska przeglądarki WWW lub Node.js. Omówiono tu zagadnienia wiązania bloków, ciągów tekstowych, wyrażeń regularnych, a także zmiany wprowadzone w funkcjach. Przedstawiono pełne wprowadzenie do typów obiektów oraz składni, które pojawiły się w JavaScripcie wraz ze specyfikacją ECMAScript 6. Nie zabrakło przykładów kodu działającego w dowolnym środowisku JavaScriptu. Dodatkowo zaprezentowano zmiany wprowadzone wraz z nowym standardem ECMAScript 7 (2016).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Algorytm Ady / James Essinger ; przekład Jerzy Wołk-Łaniewski. - Wydanie I. - Kraków : Znak Horyzont, 2020. - 317, [3] strony ; 21 cm.
Na okładce: Niezwykła biografia Ady Lovelace. Pierwszy program komputerowy napisała kobieta!.
W jaki sposób córka Lorda Byrona stworzyła podwaliny współczesnej informatyki. Gdyby dwa wieki temu pomysł Ady Lovelace został uznany za genialne odkrycie, a nie szaleńczy wymysł kobiety, era komputerów mogłaby się rozpocząć już wtedy. W XIX-wiecznej Anglii, w cieniu skandalu wokół kazirodczego związku lorda Byrona, rozwija się niebywały talent jego córki. W czasach, w których przywilej edukacji nie przysługuje kobietom, nikt się nie spodziewa, że odkrycie Ady może zmienić świat. Napisany przez nią algorytm to nic innego jak pierwszy program komputerowy. Dlaczego nie zyskał wówczas zasłużonego rozgłosu? Czy przyjaźń Ady Lovelace i Charlesa Babbage’a, u boku którego rozwija swoje zainteresowania, zostanie wystawiona na próbę?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Nugat 4 (W112)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Lovelace A. (1 egz.)
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Lovelace A. (1 egz.)
K.E.N. 21 (W139)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Lovelace A. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce także ISBN oryginału.
Scratch, kolorowy język programowania, działający na zasadzie „przeciągania i upuszczania”, jest używany przez miliony zupełnych nowicjuszy, a dzięki książce „Bawimy się, programując w Scratchu”, możesz nauczyć się go poprzez tworzenie niezwykłych gier! Przygotuj się do niszczenia asteroidów, rzucenia obręczami oraz krojenia i siekania owoców! Każda gra zawiera przystępne instrukcje, pytania kontrolne oraz zadania związane z kreatywnym tworzeniem własnej wersji gry. Chcesz dodać więcej poziomów lub zmodyfikować zasady gry? Nie ma problemu, napisz tylko trochę kodu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
ZWM 5 (W45)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 DM (1 egz.)
Wasilkowskiego 7 (BD7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Fanfarowa 19 (BD11)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. OO (1 egz.)
Na Uboczu 2 (BD60)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zagadki Logiczne)
Na dole okładki : Przygoda z programowaniem.
Książki z tej serii zostały opracowane tak, by motywować dzieci do rozwijania zdolności z zakresu nauki, technologii, inżynierii i matematyki. Nauczą się, jak stosować zasady nauki w prawdziwym świecie dzięki zachęcającym do tego przygodom z kostką Rubika, łamigłówką popularną na całym świecie wśród ludzi w każdym wieku. Każda historia wymaga by czytelnik rozwiązywał szereg naukowych i technicznych zagadek, umożliwiających przejście do kolejnego wątku. Książki nie czyta się strona po stronie. Czytelnik porusza się po książce w tę i z powrotem, zgodnie ze wskazówkami i zależnie od udzielanych odpowiedzi. Jeśli odpowie poprawnie, może kontynuować przygodę. Jeśli się pomyli, zostanie wyprowadzony z błędu i otrzyma kolejną szansę. Na końcu książki znajduje się dodatkowa pomoc w postaci słowniczka pojęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Na Uboczu 2 (BD60)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lego Mindstorms EV3 : programowanie robotów / Wiesław Rychlicki. - Gliwice : Helion, copyright 2016. - 430 strony ; 24 cm.
mózg robota i aplikacje do programowania, czyli od czego zacząć przygodę z robotami Lego silniki i czujniki, czyli jak zapewnić odpowiednie działanie robota w świecie rzeczywistym mój własny robot, czyli jak zbudować i zaprogramować robota w zależności od potrzeb Robotyka jest jedną z dziedzin szybko rozwijających się we współczesnym świecie. Roboty świetnie sprawdzają się w najróżniejszych warunkach, a umiejętność ich programowania jest coraz bardziej ceniona na rynku pracy. To wszystko prawda, ale nie można zapominać o tym, że programowanie robotów może także stanowić świetną zabawę. Zwłaszcza jeśli dotyczy to robotów Lego Mindstorms. Nie trzeba być dzieckiem, by poczuć ekscytację związaną z samodzielnym zaprojektowaniem zachowań robota, który wykona wszystkie wymagane od niego czynności. A zatem - do dzieła! W tej książce znajdziesz wszystkie elementy niezbędne do rozpoczęcia pracy z Lego Mindstorms. Jej autor pokaże Ci, jak działa kostka EV3 i jakie aplikacje możesz wykorzystać do programowania Twoich robotów. Poprowadzi Cię przez krainę danych liczbowych, operacji logicznych, arytmetycznych i innych, a także instrukcji sterujących. Zapozna Cię z możliwościami w zakresie tworzenia podprogramów i programowania wielowątkowego. Dzięki niemu poznasz silniki i czujniki oraz bloczki służące do ich programowania. Zobaczysz, jak można łączyć ze sobą kostki EV3, a potem przyjrzysz się trzem ulubionym robotom autora. To z pewnością zainspiruje Cię do wymyślania własnych konstrukcji Lego i sterującego nimi oprogramowania!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68 (1 egz.)
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Smoki, fora ze dwora! Książka o smokach, rycerzach i testowaniu oprogramowania to publikacja, która w zabawny sposób opowiada o testowaniu oprogramowania poprzez historie o smokach i rycerzach. Jest to świetna pozycja do samodzielnego korzystania przez dzieci, wspólnie z rodzicami lub jako lektura dodatkowa w szkołach. Książka opowiada o przygodach dwojga dzieci - Laury i Toma, które podróżują po różnych wioskach (programach komputerowych) i spotykają smoki (wady i błędy w oprogramowaniu). Uczą się o różnych rodzajach smoków i o tym, jak je pokonać z pomocą rycerzy (testerów i programistów). Historie są wyjaśniane poprzez terminy i pojęcia związane z technologią informatyczną i testowaniem oprogramowania - smoki reprezentują wady w oprogramowaniu, a rycerze testerów i programistów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Na Uboczu 2 (BD60)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Książka
W koszyku
iOS 12 : wprowadzenie do programowania w Swifcie / Matt Neuburg. - Gliwice : Helion, copyright 2019. - 606, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Na okładce: Zgodne z iOS 12, Xcode 10 i Swift 4.2.
Wydanie V dotyczy oryginału.
Podstawy Swifta, Xcode i Cocoa Język Swift poznaliśmy w 2014 roku. Został on opracowany przez Apple specjalnie dla platormy iOS z uwzględnieniem takich założeń, jak przejrzystość, bezpieczeństwo, prostota, łatwość stosowania, zorientowanie obiektowe. Kod w tym języku sam zarządza pamięcią i zapewnia ścisłą kontrolę typów. Swift od początku wzbudził ogromne zainteresowanie programistów, którzy prędko docenili jego zalety. Dziś jest uważany za łatwe do opanowania i bardzo wygodne narzędzie dla profesjonalistów, zwłaszcza że od pewnego czasu Apple dostarcza wraz z Swiftem aplikację Xcode oraz framework Cocoa. To wszystko sprawiło, że Swift stał się bardzo atrakcyjną alternatywą dla Objective-C. Ta książka zawiera bardzo solidne wprowadzenie do tworzenia aplikacji na platformie iOS. Znalazły się tu systematycznie przedstawione informacje na temat Swifta, Xcode i frameworka Cocoa. Podstawy języka wyjaśniono w najużyteczniejszej kolejności, koncentrując się na najczęściej stosowanych i najpraktyczniejszych aspektach Swifta. Sporo miejsca poświęcono środowisku Xcode, w którym odbywa się programowanie na platformie iOS. Omówiono, czym jest projekt, jak zmienić go na aplikację, jak tworzyć, uruchamiać i debugować kod źródłowy, a także jak zgłosić aplikację do sklepu App Store. Bardzo ważną częścią książki jest wprowadzenie do Cocoa Touch, który zapewnia najważniejsze klasy podstawowe, kategorie, protokoły, mechanizmy delegowania i powiadamiania, a także zarządzanie pamięcią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce także ISBN oryginału.
Jeśli nie masz pojęcia o programowaniu, ale chcesz wykorzystać komputer do automatyzacji prostych, powtarzalnych operacji, trzymasz w ręku właściwą książkę. Podstawy programowania przedstawiono tu w sposób klarowny i zrozumiały, poszczególne działania wyjaśniono krok po kroku, a propozycje praktycznych projektów pozwalają na gruntowne przyswojenie materiału i poszerzenie wiedzy. Do nauki wykorzystano język Python, ponieważ jest on stosunkowo prosty, popularny, a przy tym wciąż rozwijany. Szybko przekonasz się, ile czasu i wysiłku można zaoszczędzić dzięki automatyzacji zadań za pomocą krótkich i łatwych programów!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Najlepsza książka 2017 roku według Nowojorskiej Biblioteki Publicznej. "Superkoderki" to idealna propozycja dla wszystkich ambitnych programistek i programistów. To historia dwóch niezwykle uzdolnionych informatycznie nastolatek, które poznały się na letnim kursie Girls Who Code, a następnie wymyśliły grę wideo. Gra błyskawicznie rozprzestrzeniła się w sieci i zyskała popularność na całym świecie. Sukces gry umożliwił Andy i Sophie dotarcie do najpotężniejszych strat-upów i firm technologicznych. Dziewczyny postanowiły podzielić się swoimi doświadczeniami. Książka pokazuje tajniki branży technologicznej, potęgę programowania oraz prawdziwą moc kobiet, które zmieniają losy świata. Andy i Sophie opowiadają nie tylko o możliwościach, jakie oferują nauka i nowe technologie, ale też o prawdziwych korzyściach wynikających z odkrycia własnej drogi i kreatywności. Książka zwiera dodatkowe materiały wprowadzający w świat programowania. Rekomendowana przez Children's Book Council w kategorii "najlepsza książka z dziedziny nauki i nowych technologii".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Nugat 4 (W112 Oddział dla Dzieci)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IV (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyrażenia regularne (RegEx) służą do dopasowywania ciągów znaków i manipulowania tekstem. Umożliwiają proste rozwiązywanie wielu złożonych problemów programistycznych. Szczególnie często są wykorzystywane przez twórców aplikacji. Nie istnieje jakiś specjalny język do obsługiwania wyrażeń regularnych, jednak znakomita większość języków programowania wspiera ich stosowanie. Wyrażenia regularne uchodzą za niezrozumiałe i trudne w implementacji, a ich składnia bywa określana jako zawiła i nieintuicyjna. Tymczasem największą barierą okazuje się jasne zrozumienie zagadnienia oraz prawidłowe określenie sposobu wykorzystania wyrażeń regularnych w praktyce. Ta książka jest znakomitym podręcznikiem, dzięki któremu zaczniesz szybko i poprawnie stosować wyrażenia regularne w praktyce. W przystępny sposób wyjaśniono tu, czym są RegEx i jakie problemy mogą rozwiązać, a także jak należy (i jak nie należy) się nimi posługiwać. Przedstawiono wyrażenia regularne, które faktycznie należy znać, począwszy od prostych porównań tekstu, przez bardziej złożone tematy, takie jak stosowanie referencji wstecznych, oceny warunkowej i procesów przewidywania. Poszczególne zagadnienia wyłożono w metodyczny i prosty sposób, bogato ilustrując materiał praktycznymi, gotowymi do wykorzystania przykładami zaprezentowanymi w różnych językach programowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lua i LaTeX. Dynamiczne tworzenie dokumentów to książka, która staje na granicy dwóch na pozór odległych światów – programowania i składu tekstu. Po jednej stronie Lua – szybki, łatwy i użyteczny język programowania o licznych zastosowaniach. Po drugiej LaTeX – zaawansowany system składu tekstu o rosnącej z roku na rok popularności. Ich połączenie otwiera wiele nowych możliwości, dla których inspirację znajdziesz w tej książce. Pozycja ta stanowi pierwsze polskojęzyczne wprowadzenie do dynamicznego tworzenia dokumentów z wykorzystaniem języka Lua i systemu LaTeX.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce także ISBN oryginału.
Imponująca możliwość skalowania oraz odporność na awarie skłania organizacje do uruchamiania swoich aplikacji w natywnych środowiskach chmury. Technologia kontenerów i orkiestracji stała się ostatnio bardzo modna. Jednak nawet tak nowoczesne systemy nie są wolne od zagrożeń. Aby zapewnić wdrożeniom kontenerowym najwyższy możliwy poziom bezpieczeństwa, trzeba zrozumieć mechanizmy działania kontenerów. Jako że powstają one przez połączenie różnych funkcji jądra systemu Linux, zapewnienie bezpieczeństwa kontenera oznacza zastosowanie wielu mechanizmów wykorzystywanych w komputerze gospodarza działającego pod kontrolą systemu operacyjnego Linux. Ta książka jest przeznaczona dla programistów, menedżerów i specjalistów do spraw bezpieczeństwa odpowiedzialnych za systemy kontenerowe. Dzięki niej zrozumiesz, co się dzieje podczas uruchamiania aplikacji w kontenerach i jak działają różne mechanizmy zapewnienia bezpieczeństwa. Przyswoisz kluczowe koncepcje, które ułatwią Ci ocenę ryzyka dla konkretnego systemu. Dowiesz się, jak w bezpieczny sposób tworzyć obrazy kontenerów, i zrozumiesz znaczenie poprawnej izolacji kontenerów. Zapoznasz się z podstawami korzystania z kluczy i certyfikatów służących do identyfikacji i nawiązywania bezpiecznych połączeń sieciowych między kontenerami. Nauczysz się korzystać z narzędzi do zapewniania bezpieczeństwa i unikania ataków. Dodatkowo zaprezentowany tu materiał został bogato zilustrowany gotowymi do przetestowania fragmentami kodu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hello Ruby : poznaj wnętrze komputera / Linda Liukas ; [przekład Magdalena Rzepniewska]. - [Warszawa] : Sierra Madre, copyright 2017. - 88 stron, [2] karty ilustracji : ilustracje kolorowe, 24 cm.
Na okładce : 2 w 1 opowiadanie + ćwiczenia.
Miedzy stroinami 44-45, 2 karty ilustracji do wycięcia.
Ruby to mała dziewczynka z wielką wyobraźnią, która trochę się dzisiaj nudzi. Na szczęście komputer Taty kryje w sobie mnóstwo zagadek. Tylko że coś z nim jest nie tak. Kto znajdzie zagubiony kursor? Kto zamieszkuje wnętrze komputera? I kto zostawił ślady na jego ekranie? Wybierz się w magiczną podróż do wnętrza komputera, poznaj jego główne elementy i dowiedz się jak działają. Czas rozpocząć przygodę!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Na Uboczu 2 (BD60)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Najwybitniejsi Naukowcy)
(Klub Świata Komiksu ; album 2428)
W tym tomie kolekcji „Najwybitniejsi Naukowcy”, prezentującej postaci ludzi nauki, których badania przyczyniły się do rozwoju ludzkości w różnych dziedzinach – medycynie, przyrodzie, fizyce czy astronomii, poznamy angielską matematyczkę Adę Lovelace. Ada była córką lorda Byrona, znanego poety. Wychowywała ja matka, która chciała dać jej jak najlepsze wykształcenie, dlatego skierowała jej zainteresowania ku matematyce i logice. Dzięki matce Ada poznała Charlesa Babbage`a, twórcę maszyny analitycznej, zwanej często pierwszym komputerem. Chcąc przybliżyć jego pracę innym, Ada przetłumaczyła z włoskiego artykuł o wynalazku Babbage`a i dodała do niego obszerny komentarz z algorytmem do wykonania na maszynie analitycznej. Z tego powodu uznaje się ją za pierwsza programistkę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II Komiks (1 egz.)
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II Komiks (1 egz.)
Fanfarowa 19 (BD11)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II Komiks (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwój sztucznej inteligencji (SI) to dla człowieka przygoda tak odważna i ambitna jak żadna inna. I prawdą jest, że myślące maszyny są już teraz nieusuwalną częścią naszego życia. Bez nich Google nie mógłby odpowiedzieć na nasze pytanie w ułamku sekundy. Autonomiczne samochody istniałyby tylko w powieściach science fiction. A nasz smartfon byłby… tylko telefonem. SI kształtuje nasz świat i zmienia jego kształt. Ale dokąd technologie SI zaprowadzą nas w przyszłości? Czy myślące maszyny zniszczą nasze miejsca pracy? Czy rozwój SI zagrozi samej egzystencji ludzi? Toby Walsh zabiera nas w zaskakującą i inspirującą podróż przez historię sztucznej inteligencji i pokazuje, jak już zmieniła nasze społeczeństwo, naszą gospodarkę i nas samych. W swojej książce prezentuje dziesięć fascynujących przepowiedni dotyczących osiągnięć SI w 2050 roku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wasilkowskiego 7 (W128)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 007 (1 egz.)
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziennikarstwo danych i data storytelling / Łukasz Żyła. - Gliwice : Onepress, copyright 2022. - 208 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Dziennikarstwo danych przeżywa dziś prawdziwy rozkwit. Dzieje się tak dlatego, że nasze życie w dużej mierze przeniosło się do internetu, a internet to... dane. Megabajty, gigabajty, terabajty danych. Misją współczesnego dziennikarza jest przedstawiać je społeczeństwu rzetelnie, a równocześnie pięknie, czyli w sposób zrozumiały, łatwy do przyswojenia. Nim się jednak owe dane pięknie zestawi, trzeba je znaleźć. Gdzie szukać? Jak je zdobyć? W jaki sposób opowiedzieć dane? Na takie pytania autor odpowiada w tej książce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 07 (1 egz.)
Czytelnia Naukowa zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
Podobno więcej wiemy o kosmosie niż o tym, co się dzieje na dnie oceanów. To ludzka rzecz: sięgając do gwiazd i fantazjować o wszechświecie, zapominając troch e o przyziemnej rzeczywistości i o wszystkim, co kryje się pod jej powierzchnią. A rzeczywistość nie przestaje nas zaskakiwać. Ostatnio szczelnie wypełniły ją fale sieci wi-fi, do dłoni przykleiły się nam smartfony, a w naszych domach zagościła sztuczna inteligencja. Nie wyobrażamy sobie życia bez komputerów bo nie musimy! Przyszłość w końcu nadeszła, a wszędobylski komputer jest tego dowodem. Używa go prawie każdy, ale mało kto wie, co tak naprawdę w nim siedzi. Prawda może Was przerazić...potwory! Pod przyjazną powierzchnią ekranu maszerują ciągi zer i jedynek, a w odmętach procesorach grasuje kompilator. Ale nie bójcie się! Ta książka oswoi potwory, objaśni jak dogadać się z komputerami i pomoże zrozumieć ich wnętrze. Dzięki niej poznacie podstawy architektury przyszłości, czyli programowania, które pozwolą nurkować pod powierzchnie ekranu i tresować żyjące pod nią potwory. - Łukasz Podgórni
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wasilkowskiego 7 (BD7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Na Uboczu 2 (BD60)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gatunki cyfrowe : instrukcja obsługi / Piotr Marecki. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018. - 197, [3] strony : ilustracje, fotografie, portrety ; 25 cm.
(Biblioteka XXII Wieku)
Zawiera: Dema / Jakub Argasiński. Gry / Michał "Bonzaj" Staniszewski. Magi / Łukasz "Zenial" Szałankiewicz. "Chiptune'y" / Yerzmyey. Gry tekstowe / Krzysztof A. Ziembik. Hiperteksty / Zenon Fajfer. Generatory tekstowe / Leszek Onak. Statusy / Łukasz Podgórni. Memy / Wiesławiec deluxe. "Conditional arts" / Paweł Janicki
Gatunki cyfrowe. Instrukcja obsługi to dogłębny i poparty wieloma przykładami przewodnik po praktycznej stronie tworzenia cyfrowych dzieł kultury podany przez ich twórców. O tym, jak zrobić i czym się charakteryzuje demo, gra tekstowa, chiptune, magazyn dyskowy, dankowy mem, fejsbuczany status, generator, hipertekst, gra czy conditional arts, Piotrowi Mareckiemu opowiadają Jakub „Argasek” Argasiński, Zenon Fajfer, Paweł Janicki, Leszek Onak, Łukasz Podgórni, Michał „Bonzaj” Staniszewski, Łukasz „Zenial” Szalankiewicz, Wiesławiec deluxe, Yerzmyey oraz Krzysztof A. Ziembik. Powiesz, że serce kultury cyfrowej bije na Zachodzie, głównie w Stanach Zjednoczonych, gdzie najmocniej rozwinęła się technologia informatyczna. Z jednej strony rzeczywiście tak jest, ale istnieją też lokalne podejścia, nierzadko bardzo oryginalne i niespotykane w hegemonicznym centrum. Taka kultura cyfrowa nas interesuje i taką właśnie lokalną narrację obraliśmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej