Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(79)
Forma i typ
Książki
(76)
Publikacje fachowe
(21)
Poradniki i przewodniki
(16)
Publikacje popularnonaukowe
(12)
Proza
(8)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Audiobooki
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(132)
wypożyczone
(16)
tylko na miejscu
(5)
Placówka
ZWM 5 (W45)
(4)
Koński Jar 10 (W109)
(2)
Nugat 4 (W112)
(2)
Nugat 4 (W112 Oddział dla Dzieci)
(5)
Wasilkowskiego 7 (W128)
(2)
Cybisa 6 (W134)
(3)
Kłobucka 14 (W135)
(23)
K.E.N. 21 (W139)
(2)
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
(15)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
(4)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
(8)
Wasilkowskiego 7 (BD7)
(6)
Barwna 8 (BD9)
(25)
Fanfarowa 19 (BD11)
(5)
Kłobucka 14 (BD37)
(19)
Na Uboczu 2 (BD60)
(27)
Braci Wagów 1 ("Czytelnia 9")
(1)
Autor
Rosłan, Katarzyna
(6)
Wainewright, Max
(6)
Garliński, Wiktor
(5)
Górczyński, Robert
(5)
Deutsch, Stacia
(4)
Deutsch, Stacia. Dziewczyny kodują
(4)
Henson, Mike
(4)
Sikorski, Witold (1950- )
(4)
Baranowski, Maciej (tłumacz)
(3)
Cieślak, Piotr
(3)
Raczyło, Paulina (1987- )
(3)
Sweigart, Al
(3)
Bednarek, Krzysztof (tłumacz)
(2)
Bhargava, Aditya Y
(2)
Janusz, Jacek
(2)
Kietzman, Krzysztof
(2)
Kulesza, Radosław
(2)
Langa, Sebastian
(2)
Leśniakiewicz, Dawid
(2)
Liukas, Linda
(2)
Pełka, Piotr
(2)
Piwko, Łukasz
(2)
Rzepniewska, Magdalena
(2)
Saujani, Reshma (1975- )
(2)
Vorderman, Carol
(2)
Zatorska, Joanna
(2)
Ahmad, Imran (1977- )
(1)
Airey, David (1979- )
(1)
Andryszczyk, Monika
(1)
Anthropy, Anna
(1)
Argasiński, Jakub (1981- ). Dema
(1)
Baszuro, Paweł
(1)
Bayarri, Jordi (1972- )
(1)
Blandy, Jim
(1)
Bochenek, Adam
(1)
Bodner, Jon
(1)
Bogusławska, Katarzyna
(1)
Borkowska, Agnieszka
(1)
Borkowski, Paweł (informatyk)
(1)
Brauner, Krzysztof
(1)
Bray, Shannon (1972- )
(1)
Briggs, Jason R
(1)
Broma, Paulina
(1)
Brookshear, Glenn J
(1)
Brylow, Dennis
(1)
Danch-Wierzchowska, Marta
(1)
Delaney, Joseph (1945- )
(1)
Dickins, Rosie
(1)
Dobrowolski, Patryk
(1)
Dżdża, Joanna (1988- )
(1)
Essinger, James (1957- )
(1)
Fajfer, Zenon (1970- ). Hiperteksty
(1)
Forta, Ben
(1)
Geig, Mike
(1)
Gimeno-Segovia, Mercedes
(1)
Gonzales, Andrea
(1)
Goodliffe, Pete
(1)
Gutowski, Maksymilian
(1)
Górczyńska, Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Harrigan, Nicholas
(1)
Hatter, Clyde
(1)
Hattingh, Caleb
(1)
Houser, Sophie
(1)
Hutt, Sarah
(1)
Jachna, Szymon
(1)
Jagaciak, Konrad
(1)
Janicki, Paweł (1974- ). Conditional arts
(1)
Johnston, Eric Richard (1951- )
(1)
Kakkonen, Kari
(1)
Kalbarczyk, Dariusz
(1)
Kamiński, Filip
(1)
Kelly, James Floyd
(1)
Kisielnicki, Jerzy (1939- )
(1)
Klang, Joachim
(1)
Kontekst Andrzej Wolski
(1)
Kucharska, Nikola
(1)
Kurasiński, Artur (1974- )
(1)
Lanuza-Navarro, Tayra. Kto jest kim w świecie Ady Lovelace
(1)
Lassoff, Mark
(1)
Marecki, Piotr (1976- )
(1)
Marston, Mick
(1)
McDonald, Malcolm
(1)
McDowell, Gayle Laakmann (1982- )
(1)
Moreno, Javier
(1)
Najman, Marta
(1)
Narożnik, Bartłomiej
(1)
Neuburg, Matt
(1)
Nielsen, Shaw
(1)
Niemira, Karolina
(1)
Ogrocka, Angelika
(1)
Onak, Leszek (1981- ). Generatory tekstowe
(1)
Orendorff, Jason
(1)
Ostrowska, Agata (1990- )
(1)
Payne, Bryson
(1)
Piechocki, Miłosz
(1)
Podgórni, Łukasz (1984- ). Statusy
(1)
Przybylski, Bartłomiej (matematyk)
(1)
Racja, Piotr
(1)
Rajca, Piotr
(1)
Rajca, Piotr (1970- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(54)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(61)
Kraj wydania
Polska
(78)
Język
polski
(71)
Odbiorca
Dzieci
(24)
9-13 lat
(18)
Programiści
(14)
6-8 lat
(7)
Młodzież
(6)
14-17 lat
(2)
Informatycy
(2)
Rodzice
(2)
Dziennikarze
(1)
Dziewczęta
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(7)
Literatura fińska
(2)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Programowanie (informatyka)
(61)
Python (język programowania)
(10)
Języki programowania
(9)
Algorytmy
(8)
Scratch (język programowania)
(8)
Informatyka
(6)
Komputery
(6)
Programiści
(6)
Programowanie
(5)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(4)
Gry komputerowe
(4)
Przyjaźń
(4)
Baza danych
(3)
Grafika komputerowa
(3)
Informatycy
(3)
Minecraft
(3)
Nauka
(3)
Bezpieczeństwo systemów
(2)
Dziewczęta
(2)
Haking
(2)
Klocki Lego
(2)
Konkursy szkolne
(2)
Lovelace, Ada King (1815-1852)
(2)
Lua (język programowania)
(2)
Matematyka
(2)
Praca zespołowa
(2)
Roboty mobilne
(2)
Rozmowa kwalifikacyjna
(2)
Ruby (język programowania)
(2)
Sztuczna inteligencja
(2)
Szyfry
(2)
Uczenie maszynowe
(2)
Weryfikacja oprogramowania
(2)
Wynalazcy i odkrywcy
(2)
Algorytmy kwantowe
(1)
Animacja komputerowa
(1)
Aplikacja internetowa
(1)
Argasiński, Jakub (1981- )
(1)
Automatyzacja
(1)
Babbage, Charles (1791-1871)
(1)
Baltie
(1)
Bash
(1)
C (język programowania)
(1)
C++ (język programowania)
(1)
Cyberkultura
(1)
Czasopismo elektroniczne
(1)
Dane
(1)
Decyzje
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edytorstwo
(1)
Edytory tekstu
(1)
Fajfer, Zenon (1970- )
(1)
Girls Who Code (organizacja)
(1)
Go (język programowania)
(1)
Gonzales, Andrea
(1)
Graficy polscy
(1)
Grafika polska
(1)
Houser, Sophie
(1)
Informacja
(1)
Internet
(1)
Janicki, Paweł (1974- )
(1)
JavaScript
(1)
Komputery kwantowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kontener (struktura danych)
(1)
Kryptologia
(1)
Kubit
(1)
LATEX
(1)
Linux
(1)
Literatura elektroniczna
(1)
Literatura polska
(1)
Logika
(1)
Matematycy
(1)
Memy internetowe
(1)
Muzycy polscy
(1)
Muzyka elektroniczna
(1)
Muzyka polska
(1)
Nastolatki
(1)
Onak, Leszek (1981- )
(1)
Optymalizacja
(1)
Pisarze polscy
(1)
Podgórni, Łukasz (1984- )
(1)
Portale internetowe
(1)
Programowanie dynamiczne
(1)
Programowanie funkcjonalne (informatyka)
(1)
Programowanie kwantowe
(1)
Programowanie obiektowe
(1)
Programowanie współbieżne
(1)
Programy kompozytorskie
(1)
Programy komputerowe
(1)
Projektowanie graficzne
(1)
Projektowanie stron WWW
(1)
Przetwarzanie równoległe
(1)
Roboty i manipulatory
(1)
Rust (język programowania)
(1)
Rycerze
(1)
Smoki (stworzenia fantastyczne)
(1)
Staniszewski, Michał (1981- )
(1)
Swift (język programowania)
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1801-1900
(3)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(21)
Podręcznik
(17)
Opracowanie
(13)
Publikacje dla dzieci
(7)
Podręczniki dla dzieci
(5)
Powieść
(5)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Gry komputerowe
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Biografia
(1)
Broszura
(1)
Fantasy
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Komiks
(1)
Komiks biograficzny
(1)
Książka zabawka
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Programy komputerowe
(1)
Publicystyka
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(50)
Edukacja i pedagogika
(7)
Historia
(3)
Hobby i czas wolny
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
79 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Programowanie jest sztuką, dzięki której możesz stworzyć coś z niczego, przy czym tylko od Ciebie zależy, jak doskonałe będzie to dzieło. Dobrze napisany kod jest wydajny, łatwy w testowaniu, można go używać ponownie i wykazuje mniejszą podatność na błędy. Jednym słowem, taki kod powinien możliwie prosto wyrażać złożoną logikę programu, bezproblemowo obsługiwać błędy i przejrzyście implementować współbieżność. Te wymagania pozwoli Ci spełnić funkcyjny styl programowania. Język C++ umożliwia programowanie funkcyjne dzięki szablonom, wyrażeniom lambda i innym ważnym opcjom. Pomocne też będzie korzystanie z biblioteki STL. Ta książka jest przeznaczona dla profesjonalnych programistów C++, którzy chcą opanować funkcyjny styl programowania i dzięki temu wykorzystać w nowy sposób potężne zalety tego języka. Po interesującym wprowadzeniu do tej metodologii w książce zamieszczono dziesiątki przykładów, schematów i ilustracji wyjaśniających koncepcje programowania funkcyjnego w C++. Pokazano, jak tworzyć bezpieczniejszy kod bez obniżania wydajności pracy programu, jak stosować obiekty funkcyjne i funkcje stosowane, algebraiczne typy danych oraz wiele innych. Nie zabrakło praktycznych przykładów kodu, który stanowi znakomite uzupełnienie prezentowanych treści.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Sams teach yourself Unity game development in 24 hours".
Unity to zaawansowane środowisko do tworzenia gier 3D, prezentacji i animacji zarówno na urządzenia mobilne, jak i stacjonarne. Wokół tego silnika skupiona jest ogromna społeczność, prezentująca produkcje o różnym stopniu zaawansowania. Jeżeli Twoim marzeniem jest stworzenie gry według własnego scenariusza, jeżeli chcesz sprawdzić się w roli projektanta gier wideo, to trafiłeś na doskonałą książkę, w całości poświęconą silnikowi Unity!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793.7 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Książka
W koszyku
Informatyka w ogólnym zarysie / J. Glenn Brookshear, Dennis Brylow ; [przekład: Magdalena Rogulska, Mariusz Rogulski]. - Wydanie XIII (wydanie I w WN PWN). - Warszawa : PWN, 2022. - XVIII, 783 strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Informatyka w ogólnym zarysie to kultowy podręcznik przeznaczony dla studentów informatyki. Autorzy przedstawiają w nim najważniejsze zagadnienia z dziedziny informatyki. Omawiają: architekturę komputerów, oprogramowanie (systemy operacyjne, algorytmy, języki, paradygmaty programowania, problemy związane z inżynierią oprogramowania) i organizację danych (struktury danych, struktury plikowe, bazy danych), możliwości dzisiejszych komputerów. W książce znalazły się też takie tematy jak: sztuczna inteligencja, sieci neuronowe, algorytmy genetyczne, złożoność obliczeniowa i kryptografia. Bardzo atrakcyjnym elementem książki są wyróżnione bloki, zawierające ciekawe informacje uzupełniające. Autorzy wskazują w nich, czym żyje dzisiejsza społeczność informatyczna, przedstawiają różne nowinki i poruszają zagadnienia dotyczące etyki współczesnego informatyka i prywatności informacji w kontekście rozwoju sieci komputerowych. W książce znajdują się liczne zadania i problemy do samodzielnego rozwiązania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Braci Wagów 1 ("Czytelnia 9")
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Niniejsza książka przy pomocy środków nieformalnych (pascalopodobnego, polskojęzycznego języka IPL i schematów graficznych Nassiego i Shneidermana) przedstawia ogólne, jednakowo ważne we wszystkich "imperatywnych" językach programowania zasady konstruowania i opisywania poprawnych i efektywnych algorytmów oraz "wzorce" podstawowych konstrukcji algorytmicznych. Zawiera także wiele propozycji ćwiczeń, ułatwiających studentowi nabycie biegłości w konstruowaniu algorytmów. W połączeniu z podręcznikiem wybranego - "docelowego" - języka kodowania programów tworzy solidną podstawę praktycznej nauki programowania komputerów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004.021 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 519.8 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Książka
W koszyku
Na 4. stronie okładki: Twój pierwszy komiksowy podręcznik programowania!.
Nauki ścisłe, technologia i fajne gadżety elektroniczne nie są tylko dla dorosłych. Razem z Różą zdobywaj wiedzę o świecie technologii — smartfonach, grach i mediach społecznościowych. Czy wiesz, jak napisać grę komputerową? Jak używać poczty internetowej? Jak działa sieć komputerowa? Jak bezpiecznie korzystać z mediów społecznościowych? Czy naszą pracę będą wkrótce wykonywać roboty, a po drogach poruszać się wyłącznie pojazdy autonomiczne? Czym jest sztuczna inteligencja? Co sprawia, że możemy korzystać z telefonów komórkowych? Na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedzi w tej książce! Róża przeżywa przygody, uczy się i jest ciekawa świata — zupełnie jak Ty! Róża chodzi do szkoły podstawowej, dużo mówi i zadaje jeszcze więcej pytań, bo interesuje się tym, co ją otacza. Wraz z jej najbliższą rodziną i przyjaciółmi odkryjesz tajemnice cyfrowego świata. Dowiesz się, jak tworzy się programy komputerowe, poznasz zasady bezpiecznego korzystania z sieci, mediów społecznościowych i gier wideo oraz przekonasz się, że nowoczesnych technologii wcale nie trzeba się bać. A przy okazji nauczysz się programować w Scratchu!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
ZWM 5 (W45)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III/K (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Nugat 4 (W112 Oddział dla Dzieci)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II Komiks (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III Komiks (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Wasilkowskiego 7 (BD7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III Komiks (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II Komiks (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Fanfarowa 19 (BD11)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II/ Komiks (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III Komiks (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Na Uboczu 2 (BD60)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III Komiks (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Książka
W koszyku
„Gdzie się ukrył kod? Jak go znaleźć? Co on właściwie oznacza? Jak go stworzyć? Coraz częściej temat kodowania, programowania przewija się w rozmowach rodziców, nauczycieli, w mediach. Od września 2017 nauką programowania objęci zostaną wszyscy uczniowie szkół podstawowych. Jak mogą wyglądać takie zajęcia? Czy zawsze do ich przeprowadzenia niezbędny jest sprzęt komputerowy? Absolutnie nie, podstawowe zagadnienia programistyczne można wdrażać podczas zabaw bazujących na aktywności uczniów – bez użycia tabletów, smartfonów czy komputerów. Zabawy wprowadzające dzieci w świat kodowania sprawdzą się zarówno w przedszkolu, szkole jak i w domu, trzeba je tylko starannie dobrać do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci. Jesteś nauczycielem i boisz się wprowadzać elementy kodowania, a może rodzicem, który chciałby spróbować kodowania razem z dzieckiem? Myślę, że ta książka będzie odpowiedzią na Twoje potrzeby. Każdy rozdział to propozycja zabaw z wykorzystaniem innego materiału dydaktycznego. Zabawy pogrupowałam i oznaczyłam symbolami, dzieląc je na odpowiednie dla dzieci w wieku przedszkolnym, uczniów klas 1–3 i zabawy do wykorzystania w domu, z rodzicami. Należy pamiętać jednak, że podział jest umowny, przygotowany na bazie uśrednionych możliwości dzieci w danym wieku, nie uwzględnia specyfiki danej grupy, potrzeb i możliwości rozwojowych konkretnego dziecka, warto więc przejrzeć wszystkie propozycje aktywności i wybrać te, które będą najlepiej odpowiadać naszym potrzebom. Zachęcam również do potraktowania zaproponowanych przeze mnie zabaw jako bazy, która może być modyfikowana w dowolny sposób. Ostatni rozdział przeznaczyłam na zabawy wprowadzające dzieci do pracy z wykorzystaniem komputerów, to taki łącznik między „kodowaniem na dywanie“, a pracą w aplikacjach tabletowych lub na komputerze. Drogi Czytelniku, mam nadzieję, że znajdziesz tu coś dla siebie.“
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Cracking the coding interview : 150 programming interview questions and solutions", 2013.
Rozmowa rekrutacyjna to spotkanie, które stresuje każdego z nas. Taka rozmowa składa się z kilku etapów, a w jednym z nich poruszane są tematy techniczne. Daje to rekruterom duże pole do popisu. Szczegółowe pytania o znane technologie, sprawdzian z wiedzy ogólnej, łamigłówki, rekurencja — to tylko część obszarów, o które możesz zostać zapytany. Pytania z zakresu rachunku prawdopodobieństwa czy struktur danych również nie powinny Cię zdziwić. Co możesz zrobić, by dobrze wypaść? Solidnie przygotuj się do rozmowy i nie daj się zaskoczyć!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331.108 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Książka
W koszyku
Komputery i programowanie / tłumaczenie Krzysztof Kietzman. - Ożarów Mazowiecki : Olesiejuk, cop. 2016. - 14 s. : il. ; 29 cm.
(Książka z Okienkami)
Opis wg okł.
Otwórz okienka, a przekonasz się, jakie tajemnice skrywa wnętrze komputera. W prosty, przystępny sposób zapoznasz się z podstawowymi podzespołami komputera i dowiesz się, że o jego działaniu decydują rozmaite języki programowania. Przekonaj się, co robią programiści. Napisz prostą aplikację. Poznaj najważniejsze daty. Zajrzyj do wnętrza komputera. Dowiedz się, jak myśli komputer.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wasilkowskiego 7 (BD7)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004/D (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Barwna 8 (BD9)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Na Uboczu 2 (BD60)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: 25 Scratch 3 games for kids : a playful guide to coding. W książce także ISBN oryginału.
Scratch jest projektem MIT Media Lab. Początkowo miał służyć młodym ludziom do nauki programowania, ale szybko zaczął pełnić również inne funkcje. Jest jak cyfrowa piaskownica, w której każdy może nie tylko nauczyć się podstaw kodowania, ale także ćwiczyć kreatywność, umiejętność pracy w zespole i zdolność do wynajdywania nieszablonowych rozwiązań, na przykład podczas projektowania gier. Scratch jest bowiem świetnym narzędziem do tworzenia najróżniejszych gier, a poświęcona mu strona umożliwia dzielenie się wynikami swojej pracy z innymi. Ta książka jest przezabawnym przewodnikiem po programowaniu w Scratchu 3, przeznaczonym dla przyszłych inżynierów, programistów, naukowców i pasjonatów kodu. Dzięki niej szybko zaczniesz pisać klasyczne gry zręcznościowe i wzbogacać je w dźwięk i animacje. Pokazano tu również, czym są i do czego się przydają zmienne, pętle czy funkcje. Zaprezentowano także sposoby stosowania reguł matematycznych do stopniowego komplikowania gry. Poszczególne treści zostały bogato zilustrowane i uzupełnione przejrzystymi instrukcjami krok po kroku. W ten sposób, pisząc atrakcyjne gry, w mgnieniu oka przyswoisz nawet bardzo złożone zasady programowania!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Książka
W koszyku
Podst. przekł.: Hello Ruby : adventures in coding.
Nazwa aut. na okł. i w cop.
Nazwa tł. na s. red.
Nazwa wydaw. wg bazy ISBN BN.
Na okł.: Zawiera ćwiczenia dla małych programistów!
"Hello Ruby" to niezwykła książka o programowaniu dla dzieci w wieku 4-8 lat, która poprzez zabawę wprowadzi je w fascynujący świat technologii. To pierwsza tego typu książka w Polsce. Nie jest podręcznikiem uczącym konkretnego języka programowania, ale pomaga rozwijać umiejętności, które przydadzą się w przyszłości każdemu młodemu programiście. Książka składa się z dwóch części: pięknie ilustrowanego opowiadania o przygodach Ruby i jej przyjaciół oraz zestawu ćwiczeń. Zadania przedstawią w praktyce problemy ze świata kodowania: jak stworzyć algorytm (mycia zębów), jak rozpoznać wzór (obrazków na tapecie), jak ułożyć pętlę (figur tanecznych), czy też jak szukać błędu w instrukcji (przygotowania kąpieli). Dzięki nim mali programiści rozwiną swoje umiejętności, przy okazji świetnie się bawiąc!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Na Uboczu 2 (BD60)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Książka
W koszyku
Logo design love : tworzenie genialnych logotypów : nowa odsłona / David Airey ; tłumaczenie: Bartosz Sałbut. - Wydanie II rozszerzone. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - XIII, [1], 224 strony : ilustracje (głównie kolorowe) ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Logo design love : a guide to creating iconic brand identities.
Na okładce: Twórz logotypy, które rzucają na kolana! Jak czerpać od najlepszych i zachować oryginalność? Gdzie szukać twórczych inspiracji? Jak negocjować z klientami?
Twórz logotypy, które rzucają na kolana! Jak czerpać od najlepszych i zachować oryginalność? Gdzie szukać twórczych inspiracji? Jak negocjować z klientami? Logo to jeden z kluczowych elementów tożsamości wizualnej każdej marki. Może pomóc jej osiągnąć szczyt popularności albo zepchnąć ją w otchłań niebytu. Wszystko zależy od Ciebie. Dlatego zanim otworzysz jakikolwiek program graficzny lub weźmiesz do ręki ołówek, zobacz, jak robią to najlepsi, i zaczerpnij wiedzę całymi garściami. Powraca kultowa książka, którą pokochali wszyscy kreatywni projektanci! W wydaniu drugim, zaktualizowanym i rozszerzonym, autor otwiera przed Tobą fascynujący świat wizualnej identyfikacji marki. Pozwól mu przeprowadzić się bezpiecznie przez wszystkie etapy projektowania. Znajdziesz tu jeszcze więcej analiz przypadków, szkiców, logotypów, wskazówek dotyczących współpracy z klientami, anegdot oraz praktycznych informacji o tym, jak skutecznie zamknąć projekt - i zrobić to dobrze. Ta książka da także solidnego kopa Twojemu zmysłowi twórczemu i pomoże uniknąć zabójczej rutyny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Książka
W koszyku
Twoja własna strona WWW / Clyde Hatter ; tłumaczenie Piotr Cieślak ; CoderDojo. - Gliwice : Helion, copyright 2019. - 95 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Baw się Kodem ; 1)
Tytuł oryginału cyklu: CoderDojo nano: Create with code #1.
CoderDojo jest fantastycznym miejscem, gdzie młodzi ludzie mogą rozwijać pasję kodowania, spotykać się z podobnymi sobie zapaleńcami, uczyć się nowych rzeczy i świetnie spędzać czas z komputerami. Kluby CoderDojo powstają w wielu miejscach na świecie, również w Polsce. Jeśli masz możliwość, koniecznie spróbuj wziąć udział w zajęciach albo po prostu załóż i poprowadź swoje własne Dojo. Ponieważ będzie mniejsze niż CoderDojo, nazwij je Dojo Nano. W Dojo Nano można robić wiele ciekawych rzeczy związanych z programowaniem i komputerami, na przykład napisać własną, najprawdziwszą stronę internetową! Dzięki tej książce poznasz Nanonautów, którzy założyli własne Dojo Nano. Nanonauci postanowili napisać stronę internetową dla swojego zespołu muzycznego. W książce dokładnie opisano, w jaki sposób się do tego zabrali i jak budowali poszczególne części serwisu. Dzięki tym wskazówkom możesz stworzyć własną stronę i przy okazji nauczyć się programować w językach HTML i JavaScript, a oprócz tego dowiesz się, do czego służą arkusze CSS i jak się je stosuje. Twoja strona będzie zawierała wszystkie potrzebne elementy: odsyłacze do innych zasobów sieci, menu, podstrony, mapę i filmiki z YouTube. Sprawisz również, że będzie można ją oglądać zarówno na ekranie komputera, jak i na smartfonie. Dowiesz się też, w jaki sposób opublikować swoje dzieło w internecie - aby wszyscy mogli je obejrzeć!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
ZWM 5 (W45)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 DM (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: If knowlege, skills, preparation, understanding recruting then good performance, new job, great career.
Nie daj się zagiąć - zrób dobre wrażenie na przyszłym pracodawcy! Rozmowa kwalifikacyjna to nie jest coś, o czym myśli się z przyjemnością, ale każdy z nas prędzej czy później musi się z nią zmierzyć. Im lepiej się do niej przygotujesz i im więcej błędów uda ci się uniknąć, tym większą masz szansę na ciekawą, doskonale płatną pracę. Problem w tym, że rekruterzy rzadko biorą pod uwagę specyfikę pracy programisty, oczekując, że kandydat do pracy sam się zareklamuje i zrobi to przekonująco. Jeśli chcesz zdobyć naprawdę dobrą pracę, musisz wiedzieć, na co zwrócić uwagę, by spełnić oczekiwania pracodawcy. Ta książka pomoże Ci zorientować się, jak rekruterzy postrzegają kandydatów do pracy, co chcą od nich usłyszeć i dlaczego wybierają konkretną osobę. Dzięki niej odkryjesz także, jakie obszary - związane i niezwiązane z programowaniem - interesują rekruterów i dlaczego. Zobaczysz, co warto podkreślać, na czym skupiać się podczas rozmowy, jak obrazowo opowiedzieć o swoich projektach i planach komuś, kto nie jest specjalistą w językach programowania i ma niewielkie pojęcie o tym, co potrafisz. Ponadto zdobędziesz solidną dawkę programistycznej wiedzy i poznasz przykładowe pytania rekrutacyjne. Przeczytaj, a Twoja kariera zawodowa nabierze rozpędu, zaczniesz pracować nad bardziej interesującymi projektami i zyskasz głęboką satysfakcję z pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Think like a programmer : an introduction to creative problem solving".
Nauka programowania to tak naprawdę nauka sposobu myślenia. Jako programista musisz biegle analizować problemy, dzielić je na części oraz starać się je rozwiązać w optymalny sposób. Składnia języka i środowisko programistyczne to tylko podstawowe narzędzia, których obsługi nauczyć się może każdy. Jednak nie każdy potrafi myśleć jak programista.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Książka
W koszyku
Niemal każdego miesiąca słyszymy o spektakularnych atakach hakerskich. Konsekwencje? Straty finansowe, poważny uszczerbek na wizerunku, a nawet zagrożenie bezpieczeństwa publicznego. Wielokierunkowa i chaotyczna ewolucja technologii internetowych, łatwy dostęp do kodów źródłowych i aktywna społeczność zmotywowanych hakerów sprawiają, że uzyskanie wysokiego standardu bezpieczeństwa aplikacji internetowej wydaje się niemożliwe do osiągnięcia. Skoro ofiarami przestępców padają wielkie korporacje i instytucje rządowe, to jakie szanse w tym wyścigu zbrojeń ma zwykły programista? To książka przeznaczona dla programistów o różnym stopniu zaawansowania. Gruntownie wyjaśnia charakter wszystkich istotnych zagrożeń i przedstawia zasady zapewniania bezpieczeństwa aplikacji internetowych. Opisuje także przykłady rzeczywistych ataków i mechanizmy wykorzystania luk w zabezpieczeniach. Zaprezentowane treści zostały wzbogacone dokładnie wyjaśnionym kodem, pokazano tu również, jak należy naprawiać opisane luki. Nawet jeśli jesteś wyjadaczem w dziedzinie kodowania, prędko się zorientujesz, czego jeszcze nie wiesz, i dzięki lekturze uzupełnisz wiedzę, by sprawnie wdrożyć najlepsze praktyki bezpieczeństwa. Co ważne, autor nie ogranicza się do jednego języka programowania, uwzględnia natomiast zalecenia dotyczące bezpieczeństwa we wszystkich najważniejszych językach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Książka
W koszyku
Programista / [tekst i fotoedycja: Angelika Ogrocka]. - Wydanie I. - Bielsko-Biała : Wydawnictwo Dragon, copyright 2020. - 47 stron : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
(Dragon Edukacja)
Na okładce: Niniejsza publikacja przybliża historię programisty jako nowego zawodu, doradza, jak nim zostać, przedstawia wymagania stojące przed programistami, korzyści z wykonywanej pracy, a także wiążące się z tym zawodem zagrożenia.
W najbliższych latach największe zapotrzebowanie na specjalistów będzie w zawodach, które jeszcze nie powstały. Dziś możemy mówić o profesjach powstałych na zajęciach, o których parę lat temu nikt jeszcze nie myślał, że mogą służyć do zarabiania. Niniejsza publikacja przybliża historię programisty jako nowego zawodu, doradza, jak nim zostać, przedstawia wymagania stojące przed programistami, korzyści z wykonywanej pracy, a także wiążące się z tym zawodem zagrożenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Książka
W koszyku
Zapewnienie bezpieczeństwa IT przypomina wyścig zbrojeń. Trzeba bezustannie wykrywać zagrożenia i reagować na incydenty bezpieczeństwa, gdyż przeciwnicy wciąż się doskonalą i opracowują nowe metody ataku. Podobnie jak podczas wojny, należy stawiać na szybkość, zwinność, wykorzystywanie okazji, a także precyzję ataku i kontrataku. Okazuje się, że jeśli konieczny jest taki sposób działania, jedyna możliwa opcja to użycie standardowego wiersza poleceń - żaden inny program nie dorówna zwykłemu CLI zwinnością, elastycznością i dostępnością. Ta książka jest praktycznym podręcznikiem dla inżynierów zajmujących się bezpieczeństwem. Znajdziesz w niej wyczerpujące omówienie technik stosowania CLI i powłoki bash do zbierania i analizy danych, do wykrywania włamań, w inżynierii wstecznej i do wykonywania zadań administracyjnych. Dowiesz się, jak prosto rozpocząć analizę dzienników i monitorowanie sieci. Wzbogacisz też swój arsenał pentestera o umiejętność używania funkcji wbudowanych w niemal każdą wersję Linuksa, jednak techniki te można łatwo przenosić również na systemy uniksowe, Windows czy macOS. Zawarta tu wiedza pomoże Ci wyjść obronną ręką z każdej sytuacji, gdy dla zażegnania kryzysu bezpieczeństwa trzeba będzie się wykazać zdolnością błyskawicznej reakcji i dokładnością działań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Książka
W koszyku
Na okładce i grzbiecie: Wydanie 2.
Nauka programowania to świetny pomysł, ale musimy Cię ostrzec: programowanie wciąga! Jeśli nauczysz się porozumiewać z komputerem w jego języku, szybko zorientujesz się, że napisanie własnej gry, skryptu do złożonych obliczeń czy funkcjonalnej aplikacji do codziennego użytku daje wielką satysfakcję i sprawia mnóstwo radości. Co więcej, programowania można nauczyć się niemal w każdym wieku. Wystarczy odrobina cierpliwości i konsekwencji!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Książka
W koszyku
U mnie działa : język branży IT / Paweł Baszuro. - Gliwice : Helion, copyright 2019. - 152 strony ; 21 cm.
Nie rozumiesz języka branży IT? Sięgnij po tę książkę! Opanuj słownik informatyków Poznaj cykl życia oprogramowania Naucz się komunikacji z branżą IT Kto choć raz miał do czynienia z informatykami, wie, że rozmowy z nimi często przypominają kontakty z przybyszami z innej galaktyki. Posługują się specjalistycznym żargonem, są mocno skupieni na aspektach technicznych, bywa, że się niecierpliwią, gdy otoczenie nie nadąża za ich tokiem rozumowania. Jeśli rozmówca nie jest zorientowany w branży IT, zwykle trudno mu znaleźć wspólny język z przedstawicielami środowiska i może mieć nie lada kłopot, gdy będzie musiał coś z nimi załatwić. Ta książka będzie prawdziwym objawieniem dla wszystkich, którzy współpracują z osobami zatrudnionymi w IT. Jej celem jest zaprezentowanie podstawowych terminów używanych w tej dziedzinie, przedstawienie procesu wytwarzania i utrzymania oprogramowania oraz wsparcie w zrozumieniu zagadnień i problemów, które dla informatyków stanowią codzienność. Lektura pomoże tym, którzy chcą poznać specyfikę branży lub są na różne sposoby zaangażowani w projekty IT.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
17.05 br. wszystkie placówki Ursynoteki bédá nieczynne.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej