Informatyka i technologie informacyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(243)
Forma i typ
Książki
(231)
Publikacje popularnonaukowe
(62)
Poradniki i przewodniki
(53)
Publikacje fachowe
(50)
Publikacje naukowe
(38)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(35)
Publikacje dydaktyczne
(21)
Audiobooki
(11)
Komiksy i książki obrazkowe
(4)
Proza
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(324)
wypożyczone
(43)
tylko na miejscu
(35)
nieokreślona
(2)
Placówka
6-go Sierpnia 23 (W34)
(8)
ZWM 5 (W45)
(28)
Koński Jar 10 (W109)
(11)
Nugat 4 (W112)
(18)
Nugat 4 (W112 Oddział dla Dzieci)
(5)
Braci Wagów 1 (W127)
(18)
Wasilkowskiego 7 (W128)
(23)
Dembowskiego 12 (W131)
(2)
Cybisa 6 (W134)
(10)
Kłobucka 14 (W135)
(85)
K.E.N. 21 (W139)
(18)
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
(15)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
(24)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa do wypożyczania)
(27)
Wasilkowskiego 7 (BD7)
(8)
Barwna 8 (BD9)
(25)
Fanfarowa 19 (BD11)
(7)
Kłobucka 14 (BD37)
(40)
Na Uboczu 2 (BD60)
(21)
Braci Wagów 1 ("Czytelnia 9")
(11)
Autor
Cieślak, Piotr
(8)
Sikorski, Witold (1950- )
(8)
Gutowski, Maksymilian
(7)
Górczyński, Robert
(6)
Watrak, Andrzej
(5)
Zatorska, Joanna
(5)
Baranowski, Maciej (tłumacz)
(3)
Dukaj, Jacek (1974- )
(3)
Dąbkowska-Kowalik, Małgorzata
(3)
Mazur, Dawid (informatyka)
(3)
Rajca, Piotr
(3)
Sweigart, Al
(3)
Tadeusiewicz, Ryszard (1947- )
(3)
Walczak, Tomasz (tłumacz)
(3)
Żarowska-Mazur, Alicja
(3)
Bergin, Mark (1961- )
(2)
Bhargava, Aditya Y
(2)
Bogusławska, Katarzyna
(2)
Boniewicz, Aleksandra
(2)
Borkowski, Paweł (informatyk)
(2)
Chawziuk, Tadeusz
(2)
Cypryański, Piotr
(2)
Fenrich, Wojciech
(2)
Fry, Hannah (1984- )
(2)
Gadzała, Agnieszka
(2)
Giner, Pau
(2)
Grażyński, Andrzej
(2)
Górczyńska, Agnieszka (tłumaczka)
(2)
Janiszewski, Boguś
(2)
Kulesza, Radosław
(2)
Lachowski, Lech
(2)
Langa, Sebastian
(2)
Lee, Kai-Fu (1961- )
(2)
Leśniakiewicz, Dawid
(2)
Lipiński, Andrzej (tłumacz)
(2)
Machnik, Marcin
(2)
Mitnick, Kevin D. (1963- )
(2)
Musielak, Sebastian (1970- )
(2)
Norvig, Peter
(2)
Nowakowska, Katarzyna (tłumacz)
(2)
Perea, Pablo
(2)
Pełka, Piotr
(2)
Pinker, Steven (1954- )
(2)
Piwko, Łukasz
(2)
Rajca, Piotr (1970- )
(2)
Rogulski, Mariusz
(2)
Rosłan, Katarzyna
(2)
Russell, Stuart J. (1962- )
(2)
Salariya, David
(2)
Saujani, Reshma (1975- )
(2)
Schneier, Bruce (1963- )
(2)
Siara, Olga
(2)
Skorwider, Max (1980- )
(2)
Spitzer, Manfred (1958- )
(2)
Stephens-Davidowitz, Seth
(2)
Strittmatter, Kai (1965- )
(2)
Strąkow, Michał
(2)
Taleb, Nassim (1960- )
(2)
Tomys, Łukasz
(2)
Ważny, Bartłomiej (1990- )
(2)
Świerkocki, Maciej (1961- )
(2)
Abagnale, Frank W. (1948- )
(1)
Aboujaoude, Elias (1971- )
(1)
Adamczyk, Maciej
(1)
Adamczyk-Karwowska, Agnieszka
(1)
Ahmad, Imran (1977- )
(1)
Airey, David (1979- )
(1)
Allen, Robin W
(1)
Alley, Robert W. (1955- )
(1)
Andruszko, Robert
(1)
Andryszczyk, Monika
(1)
Angwin, Julia
(1)
Anthropy, Anna
(1)
Aumasson, Jean-Philippe
(1)
Azuma, Shoko (1974- )
(1)
Banks, Alex
(1)
Banks, Ethan
(1)
Barrett, Daniel J
(1)
Baszuro, Paweł
(1)
Bednarczyk, Małgorzata (1951- )
(1)
Bednarek, Joanna (1982- )
(1)
Bednarek, Krzysztof (tłumacz)
(1)
Beer, Stafford
(1)
Berlin, Amanda
(1)
Biolik, Leszek
(1)
Birûkov, Boris Vladimirovič
(1)
Blandy, Jim
(1)
Bochenek, Adam
(1)
Bodner, Jon
(1)
Boehlke, Jerzy (1953- )
(1)
Bojanowski, Jakub (informatyk)
(1)
Bombik, Wojciech
(1)
Bougsiaa, Hussein
(1)
Bradford, Russell
(1)
Brady, Thomas Q
(1)
Branca, Fabrizio
(1)
Brauner, Krzysztof
(1)
Bray, Shannon (1972- )
(1)
Brański, Michał
(1)
Brewer, Charles
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(103)
2010 - 2019
(126)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(226)
1901-2000
(6)
1989-2000
(4)
1945-1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(241)
Wielka Brytania
(2)
Język
polski
(237)
angielski
(2)
Odbiorca
Dzieci
(30)
9-13 lat
(24)
Programiści
(22)
Informatycy
(11)
Młodzież
(11)
6-8 lat
(10)
Studenci
(6)
14-17 lat
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Graficy komputerowi
(2)
Inżynierowie
(2)
Menedżerowie produktu
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Rodzice
(2)
Administratorzy bezpieczeństwa informacji
(1)
Biegli sądowi
(1)
Doktoranci
(1)
Dorośli
(1)
Dziennikarze
(1)
Dziewczęta
(1)
Filmowcy
(1)
Menedżerowie
(1)
Montażyści
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele informatyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Naukowcy
(1)
Pracownicy
(1)
Projektanci aplikacji multimedialnych animacji i gier komputerowych
(1)
Projektanci stron WWW
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedszkola
(1)
Reżyserzy
(1)
Seniorzy
(1)
Specjaliści ds. doskonalenia organizacji
(1)
Specjaliści ds. rozwoju stron internetowych, Internetu i Intranetu
(1)
Szkoły średnie
(1)
Twórcy gier
(1)
Uczniowie szkół zawodowych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(21)
Literatura amerykańska
(10)
Literatura angielska
(2)
Literatura chińska
(1)
Literatura fińska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Internet
(36)
Programowanie (informatyka)
(35)
Sztuczna inteligencja
(30)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(20)
Cyberprzestępczość
(17)
Komputery
(14)
Rzeczywistość wirtualna
(14)
Big data
(13)
Informatyka
(12)
Algorytmy
(11)
Aplikacja internetowa
(10)
Python (język programowania)
(10)
Sieć komputerowa
(10)
Technologia informacyjna (IT)
(10)
Cyberkultura
(9)
Języki programowania
(9)
Bezpieczeństwo informacyjne
(8)
Gry komputerowe
(8)
Programiści
(8)
Baza danych
(7)
Dane osobowe
(7)
Facebook
(7)
Linux
(7)
Media społecznościowe
(7)
Uczenie maszynowe
(7)
Cybernetyka
(6)
Innowacje
(6)
Przedsiębiorstwo
(6)
Scratch (język programowania)
(6)
Uzależnienie od Internetu
(6)
Zarządzanie
(6)
Bezpieczeństwo systemów
(5)
Grafika komputerowa
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Minecraft
(5)
Postęp techniczny
(5)
Programy komputerowe
(5)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Środki masowego przekazu
(5)
Cenzura
(4)
Cyberterroryzm
(4)
Dzieci
(4)
Futurologia
(4)
Haking
(4)
Inwigilacja
(4)
Kryptologia
(4)
Multimedia
(4)
Mózg
(4)
Projektowanie stron WWW
(4)
Smartfon
(4)
Strony WWW
(4)
Systemy operacyjne
(4)
Szyfry
(4)
Technologia
(4)
User experience (UX)
(4)
Cyberbezpieczeństwo
(3)
Czytelnictwo
(3)
Dezinformacja
(3)
Digitalizacja
(3)
Handel elektroniczny
(3)
Historia
(3)
Informatycy
(3)
Informatyka śledcza
(3)
Informatyzacja
(3)
Interfejs użytkownika
(3)
Kaskadowe arkusze stylów
(3)
Komunikacja internetowa
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Manipulacja (psychologia)
(3)
Ochrona danych osobowych
(3)
Pismo
(3)
Polityka
(3)
Portal społecznościowy
(3)
Portale internetowe
(3)
Prawo do prywatności
(3)
Prognozy
(3)
Programy graficzne
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Przedsiębiorczość
(3)
Przetwarzanie danych
(3)
Socjologia kultury
(3)
Społeczeństwo
(3)
Społeczności internetowe
(3)
System wartości
(3)
Systemy informatyczne
(3)
Sztuczna sieć nauronowa
(3)
Sztuczna sieć neuronowa
(3)
Telekomunikacja
(3)
Teoria informacji
(3)
UNIX
(3)
Uczucia
(3)
Wynalazcy i odkrywcy
(3)
Zuckerberg, Mark (1984- )
(3)
Aplikacja mobilna
(2)
Apple Inc
(2)
Automatyzacja
(2)
Bezpieczeństwo publiczne
(2)
Blockchain
(2)
Cambridge Analytica
(2)
Człowiek
(2)
Temat: czas
2001-
(49)
1901-2000
(22)
1989-2000
(16)
1945-1989
(11)
1801-1900
(5)
1701-1800
(3)
1601-1700
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(13)
Polska
(8)
Chiny
(5)
Świat
(2)
Australia
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Opracowanie
(78)
Poradnik
(58)
Podręcznik
(49)
Publikacja bogato ilustrowana
(13)
Publicystyka
(9)
Biografia
(7)
Reportaż
(7)
Esej
(6)
Monografia
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Gry komputerowe
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Antologia
(2)
Grafika komputerowa
(2)
Manga
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręczniki
(2)
Programy komputerowe
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Autobiografia
(1)
E-booki
(1)
Film animowany
(1)
Komiks
(1)
Komiks biograficzny
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Powieść graficzna
(1)
Publicystyka polityczna
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Science fiction
(1)
Synteza
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wykład
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(7322)
Socjologia i społeczeństwo
(2054)
Edukacja i pedagogika
(1730)
Psychologia
(1721)
Kultura i sztuka
(1720)
Informatyka i technologie informacyjne
(243)
Medycyna i zdrowie
(1347)
Literaturoznawstwo
(1159)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1151)
Religia i duchowość
(1055)
Podróże i turystyka
(1035)
Biologia
(913)
Etnologia i antropologia kulturowa
(637)
Rozwój osobisty
(617)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(587)
Filozofia i etyka
(578)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(544)
Kulinaria
(515)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(463)
Językoznawstwo
(446)
Hobby i czas wolny
(432)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(366)
Architektura i budownictwo
(353)
Fizyka i astronomia
(344)
Kultura fizyczna i sport
(339)
Geografia i nauki o Ziemi
(322)
Styl życia, moda i uroda
(263)
Nauka i badania
(251)
Inżynieria i technika
(215)
Media i komunikacja społeczna
(209)
Zarządzanie i marketing
(196)
Ochrona środowiska
(162)
Praca, kariera, pieniądze
(154)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(139)
Matematyka
(124)
Transport i logistyka
(119)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(109)
Dom i ogród
(108)
Rolnictwo i leśnictwo
(84)
Chemia
(74)
Archeologia
(71)
Varia
(6)
243 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Twórcy oprogramowania mogą dziś korzystać z wielu niesłychanie sprawnych narzędzi do tworzenia świetnych aplikacji. Równocześnie obserwujemy olbrzymi rozwój oprogramowania przeznaczonego do najróżniejszych urządzeń. Producenci aplikacji prowadzą swoisty wyścig zbrojeń, starając się zapewnić swoim użytkownikom porywające wrażenia podczas korzystania z oferowanych produktów. W tym niezwykle zmiennym środowisku stałe pozostaje jedno: sposób, w jaki ludzie postrzegają oprogramowanie i z niego korzystają. Ludzkie zmysły i psychika człowieka się nie zmieniają. Nawet najdoskonalsza aplikacja, jeśli ma być użyteczna, musi zapewniać interfejs odpowiadający potrzebom odbiorców. Publikacja pozwala zapoznać się z fundamentalnymi teoriami i praktycznymi aspektami dobrego designu; to wydanie zostało starannie przejrzane i uzupełnione o najnowsze osiągnięcia w tej dziedzinie. Zawiera również spory zbiór sprawdzonych wzorców projektowych, znacząco ułatwiających projektowanie interfejsów. Wzorce te stworzono z wykorzystaniem zdobyczy psychologii, starano się przy tym zadbać o ich wszechstronność. Podstawą do ich zbudowania były większe lub mniejsze zadania wykonywane przy użyciu oprogramowania. Książka ułatwia poruszanie się po skomplikowanych zagadnieniach projektowania interfejsów, zapewniając wzorce dla aplikacji mobilnych, przeglądarkowych i samodzielnych programów komputerowych. Każdy wzorzec został zilustrowany przykładowymi projektami i opatrzony praktycznymi wskazówkami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Mark Zuckerberg : historia Facebooka / Łukasz Tomys, Kinga Kosecka. - Piaseczno : Heraclon International - Story Box.pl, copyright 2018. - 1 płyta audio (CD) (1 godz. 56 min) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
Czy Mark Zuckerberg może być inspirującym przykładem i motywować nas do zdwojonego wysiłku, aby zrealizować własne marzenia? Czego Ty możesz się nauczyć od młodego miliardera? Jak Facebook zmienia świat, w którym żyjemy? Czy Zuckerberg będzie kandydował na prezydenta Stanów Zjednoczonych? Jak powstała „oś czasu” na Facebooku? Kim tak naprawdę jest piąty najbogatszy człowiek na naszej planecie, blisko o połowę młodszy od większości miliarderów ze świecznika, deklasujący obu twórców Google? Jego serwis społecznościowy w czerwcu 2017 skupiał już ponad 2 miliardy użytkowników, a we wrześniu 2017 roku wyceniany był na niemal 500 miliardów dolarów. Dlaczego to właśnie jego firma odniosła spektakularny sukces? Co sprawia, że miliony ludzi na całym świecie, każdego dnia spędzają cenny czas na portalu społecznościowym stworzonym przez niepozornego studenta? Ojciec dentysta – który dzięki Markowi został milionerem – i matka psycholog z pewnością nie spodziewali się, że ich syn będzie jednym z najbogatszych ludzi na naszym globie. W jaki sposób dokonał tego w ciągu zaledwie dekady? Czy jego metody były czyste? Do jakiego stopnia obraz przedstawiony w filmie „The Social Network” jest prawdziwy i zasługuje na poważne traktowanie?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Cybisa 6 (W134)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Zuckerberg M. (1 egz.)
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Zuckerberg M. (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Steve Wozniak - geniusz Apple : biografia / Łukasz Tomys. - [Piaseczno] : Heraclon International - Storybox.pl, [2018]. - 1 płyta audio (CD) (2 godz. 20 min) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
Data wydania według: www.empik.com.
W Apple każdy z pracowników miał przyporządkowany numer - im niższy, tym ważniejszy był jego „właściciel” i tym większym cieszył się szacunkiem. Jobs dzierżył numer „dwa”. Jedynką był Steve Wozniak. Skromny potomek polskich emigrantów był pierwszym człowiekiem na świecie, który po naciśnięciu przycisku klawiatury podłączonej do komputera osobistego zobaczył literę na ekranie monitora. W jaki sposób nieśmiałemu inżynierowi udało się w domowym zaciszu dokonać tego, do czego niezdolne były największe korporacje tamtych czasów jak IBM i Hewlett Packcard? Wozniak przyrównuje inżynierów do artystów - wrażliwych, nieśmiałych, nieco zamkniętych w sobie perfekcjonistów. Twierdzi, że wielkie pomysły rodzą się w pojedynczym umyśle. Nie do końca przekonuje go modna dziś praca zespołowa. Nadmiar bodźców uważa za rozpraszający. Nie jest rzecz jasna przeciwnikiem spotkań, czy wymiany myśli i doświadczeń. Twierdzi jednak, że swoje najlepsze wynalazki tworzył w skupieniu i samotności. Woz uważa, że w 2075 roku firmy takie jak Apple, Google i Facebook będą wciąż wokół nas. Kim jest człowiek, bez którego nie byłoby pierwszej z nich? W jaki sposób konstruował komputery Apple, współtworząc technologiczną rewolucję, która na zawsze zmieniła otaczający nas świat?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Cybisa 6 (W134)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Wozniak S. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce także nazwa wydawcy oryginału: Willey. W książce także ISBN oryginału.
Korporacyjny system informatyczny musi być stale gotowy do obrony. Trzeba mieć strategię reagowania na incydenty bezpieczeństwa i zachować czujność. Cyberprzestępczość jest dziś stałym elementem środowiska biznesowego i jeśli nie chcesz narazić swojego przedsiębiorstwa na niepowetowane straty, musisz opracować solidny zestaw narzędzi umożliwiających obronę i tropienie cyberprzestępców. Mimo że w pewnych okolicznościach należy zaangażować organy ścigania, spora część dochodzenia w sprawie naruszenia bezpieczeństwa należy do organizacji. Ta książka jest praktycznym kompendium przeznaczonym dla inżynierów bezpieczeństwa. Znajdziesz w niej opis najnowszych narzędzi, technik i zasobów. Poznasz sposoby badania źródeł niepożądanego ruchu sieciowego, wydobywania informacji z publicznie dostępnych zasobów internetowych i ścigania osób, które mogłyby wyrządzić szkodę organizacji. Dowiesz się, jak, począwszy od pojedynczego adresu IP, stopniowo zdobywać informacje potrzebne do wzmocnienia ochrony, zidentyfikowania i wytropienia hakerów. Opisana tu metodologia została zastosowana w śledztwie przeciwko członkom grupy cyberterrorystycznej. Przekonasz się, że dzięki użyciu łatwo dostępnych narzędzi można wytropić i zidentyfikować sprawców nawet wyjątkowo wyrafinowanych włamań do systemu!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zapewnienie bezpieczeństwa IT przypomina wyścig zbrojeń. Trzeba bezustannie wykrywać zagrożenia i reagować na incydenty bezpieczeństwa, gdyż przeciwnicy wciąż się doskonalą i opracowują nowe metody ataku. Podobnie jak podczas wojny, należy stawiać na szybkość, zwinność, wykorzystywanie okazji, a także precyzję ataku i kontrataku. Okazuje się, że jeśli konieczny jest taki sposób działania, jedyna możliwa opcja to użycie standardowego wiersza poleceń - żaden inny program nie dorówna zwykłemu CLI zwinnością, elastycznością i dostępnością. Ta książka jest praktycznym podręcznikiem dla inżynierów zajmujących się bezpieczeństwem. Znajdziesz w niej wyczerpujące omówienie technik stosowania CLI i powłoki bash do zbierania i analizy danych, do wykrywania włamań, w inżynierii wstecznej i do wykonywania zadań administracyjnych. Dowiesz się, jak prosto rozpocząć analizę dzienników i monitorowanie sieci. Wzbogacisz też swój arsenał pentestera o umiejętność używania funkcji wbudowanych w niemal każdą wersję Linuksa, jednak techniki te można łatwo przenosić również na systemy uniksowe, Windows czy macOS. Zawarta tu wiedza pomoże Ci wyjść obronną ręką z każdej sytuacji, gdy dla zażegnania kryzysu bezpieczeństwa trzeba będzie się wykazać zdolnością błyskawicznej reakcji i dokładnością działań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo)
Książka „Homo players. Strategie odbioru gier komputerowych” daje czytelnikowi dużą satysfakcję poznawczą, zmusza do krytycznej refleksji nad jednym z istotnych wymiarów dzisiejszej popkultury, wiążącym się z partycypowaniem w kulturze zapośredniczonej technologicznie. Widać, że autorka tkwi głęboko w świecie, który opisuje, że porusza się w badanych realiach swobodnie zarówno jako użytkowniczka i promotorka cyberrozrywki, jak i uważna jej interpretatorka. Książka poza walorami poznawczymi, jest bogata informacyjnie. prof. dr hab. Wojciech Józef Burszta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Braci Wagów 1 ("Czytelnia 9")
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programowanie jakie to proste! : dla dzieci / [Carol Vorderman ; tłumaczenie Krzysztof Bednarek]. - Wydanie 1., dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Arkady, 2018. - 224 strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Pasjonują cię gry komputerowe i animacje? Chcesz się nauczyć pisać własne programy komputerowe? Książka, wprowadzi dzieci w fascynujący świat programowania komputerowego. Innowacyjne, graficzne podejście do tematu łączy kolorowe ilustracje ze szczegółowymi instrukcjami, dzięki czemu nauka podstaw programowania jest prosta i sprawia radość początkującym. Ten niecodzienny przewodnik w praktycznych ćwiczeniach przedstawia podstawy dwóch języków programowania: Scratch i Python. Za ich pomocą dzieci stworzą własne gry i animacje, ucząc się przez zabawę. Z książką nawet najbardziej skomplikowane tematy stają się łatwe i przystępne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: 25 Scratch 3 games for kids : a playful guide to coding. W książce także ISBN oryginału.
Scratch jest projektem MIT Media Lab. Początkowo miał służyć młodym ludziom do nauki programowania, ale szybko zaczął pełnić również inne funkcje. Jest jak cyfrowa piaskownica, w której każdy może nie tylko nauczyć się podstaw kodowania, ale także ćwiczyć kreatywność, umiejętność pracy w zespole i zdolność do wynajdywania nieszablonowych rozwiązań, na przykład podczas projektowania gier. Scratch jest bowiem świetnym narzędziem do tworzenia najróżniejszych gier, a poświęcona mu strona umożliwia dzielenie się wynikami swojej pracy z innymi. Ta książka jest przezabawnym przewodnikiem po programowaniu w Scratchu 3, przeznaczonym dla przyszłych inżynierów, programistów, naukowców i pasjonatów kodu. Dzięki niej szybko zaczniesz pisać klasyczne gry zręcznościowe i wzbogacać je w dźwięk i animacje. Pokazano tu również, czym są i do czego się przydają zmienne, pętle czy funkcje. Zaprezentowano także sposoby stosowania reguł matematycznych do stopniowego komplikowania gry. Poszczególne treści zostały bogato zilustrowane i uzupełnione przejrzystymi instrukcjami krok po kroku. W ten sposób, pisząc atrakcyjne gry, w mgnieniu oka przyswoisz nawet bardzo złożone zasady programowania!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwój sztucznej inteligencji (SI) to dla człowieka przygoda tak odważna i ambitna jak żadna inna. I prawdą jest, że myślące maszyny są już teraz nieusuwalną częścią naszego życia. Bez nich Google nie mógłby odpowiedzieć na nasze pytanie w ułamku sekundy. Autonomiczne samochody istniałyby tylko w powieściach science fiction. A nasz smartfon byłby… tylko telefonem. SI kształtuje nasz świat i zmienia jego kształt. Ale dokąd technologie SI zaprowadzą nas w przyszłości? Czy myślące maszyny zniszczą nasze miejsca pracy? Czy rozwój SI zagrozi samej egzystencji ludzi? Toby Walsh zabiera nas w zaskakującą i inspirującą podróż przez historię sztucznej inteligencji i pokazuje, jak już zmieniła nasze społeczeństwo, naszą gospodarkę i nas samych. W swojej książce prezentuje dziesięć fascynujących przepowiedni dotyczących osiągnięć SI w 2050 roku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wasilkowskiego 7 (W128)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 007 (1 egz.)
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cyfrodziewczyny : pionierki polskiej informatyki / Karolina Wasielewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2020. - 295, [8] stron : ilustracje, fotografie, portrety, faksymilia ; 21 cm.
(Nie-Fikcja)
Karolina Wasielewska, dziennikarka i autorka bloga „Girls Gone Tech”, w „Cyfrodziewczynach” przypomina informatyczne herstorie. Akuszerkami informatyki w Polsce były kobiety. Jeśli więc ktokolwiek podważa dziś ich kompetencje w tej dziedzinie, musi przyjąć do wiadomości, że historia nie potwierdza jego uprzedzeń. Nie tylko w Polsce kobiety, na równi z mężczyznami, konstruowały i programowały pierwsze komputery. Wiele bohaterek tej książki było na stanowiskach kierowniczych, dostawało nagrody za swoje projekty czy wynalazki, miało opinię wybitnych ekspertek i cieszyło się uznaniem w Polsce i innych krajach, gdzie korzystano z polskich komputerów. W karierze wspierali je partnerzy, którzy brali na siebie część obowiązków domowych. Autorce udało się dotrzeć do Polek, które konstruowały komputery i tworzyły języki programowania czy pierwsze aplikacje użytkowe, a później komputeryzowały m.in. Bibliotekę Narodową czy ministerstwo sprawiedliwości. Niech życiorysy tych kobiet, które rozwiązywały nierozwiązywalne problemy, a ich odwaga w życiu zawodowym przenosiła się na decyzje podejmowane w sprawach prywatnych, będą inspiracją dla ich następczyń. Bo jeśli marzymy o branży technologicznej wolnej od „Brotopii”, której produkty będą współtworzone przez kobiety i przez to dostosowane do potrzeb kobiet – powinnyśmy wiedzieć, że nie odkrywamy Ameryki i nie burzymy „odwiecznego porządku”. Wprost przeciwnie, chcemy wrócić do stanu, który był dla świata nowych technologii naturalny od początku jego istnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Braci Wagów 1 (W127)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Wasilkowskiego 7 (W128)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
K.E.N. 21 (W139)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Lachmana 5 (Czytelnia Naukowa)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Netografia w tekście.
Data wydania wg: www.sklep.mentalway.pl.
Hejt do niedawna stanowił wyłącznie czarną stronę sieci. Przyzwyczailiśmy się do niego, a nawet niesłusznie go zaakceptowaliśmy. Efekt? Hejt wyszedł z monitorów na ulice, a my musimy żyć w świecie, w którym każdy może obrobić nam tyłek i zrobić krzywdę - nie tylko słowem, ale i czynem. Hejter rzuca bezpodstawne, agresywne i krzywdzące opinie na prawo i lewo. Kiedyś cierpiały na tym dzieci w gimnazjach, później prezenterzy telewizyjni. Dziś problem ten niebezpiecznie zbliża się do Ciebie. Gwałtownie topnieją szanse na to, abyś nigdy nie poczuł jego niszczycielskiego wpływu. Co gorsza, zrozumiesz wagę problemu dopiero wtedy, gdy dotknie Cię osobiście. Ten czas nadejdzie, prędzej czy później.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
6-go Sierpnia 23 (W34)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Nugat 4 (W112)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Myśleć animacją / Mike Wellins ; [tłumaczenie Andrzej Wojnach]. - Wydanie 2. - Warszawa : Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2015. - 430 stron : ilustracje ; 24 cm.
Na okładce podtytuł: podręcznik dla filmowców.
W ostatnich latach napisano wiele książek poświęconych animacji. Większość skupia się na technicznych aspektach powstawania filmu animowanego. Na tym tle Myśleć animacją Mike'a Wellinsa ukazuje się jako książka wyjątkowa, bowiem nie tracąc z oczu złożoności procesu produkcji filmowej i jej technicznych uwarunkowań, kładzie nacisk na zjawisko opowiadania. To rzadkość w literaturze fachowej. Strukturami narracji zajmują się zazwyczaj podręczniki dla scenarzystów, a nie podręcznik animacji. Na tym właśnie polega niezwykła wręcz użyteczność tej książki, że nie stara się przekonać czytelnika, że opanowując jedynie technikę animacji nauczy się jednocześnie budowania atrakcyjnych historii. Książka napisana jest dla filmowców, animatorów, producentów, montażystów, reżyserów, twórców gier i każdego, kto ma za zadanie wizualnie opowiadać historie. Autor wyjaśnienia zasady i techniki na różnych przykładach filmowych, prowadząc animatorów na każdym etapie procesu produkcyjnego i uczy ich, jak tchnąć swoją historię i rozwijać emocjonalne połączenia w każdej części produkcji. Po przeczytaniu tej książki, animatorzy będą mieli wiedzę i umiejętności potrzebne do opowiadania własnych wizualnych opowieści.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tłumaczenia: Witold Woicki: (wstęp, rozdz. 1-10, 25-30); Lech Lachowski (rozdz. 11-24).
Na okładce: Addison Wesley Professional.
Zrozumienie budowy i działania sieci komputerowych nie jest łatwe. Trzeba przyswoić wiele pojęć, zrozumieć bardzo zawiłe mechanizmy, a także przygotować się na gwałtowny rozwój technologii sieciowych. Mimo dostępności licznych podręczników i wypracowania różnych podejść do nauczania podstaw sieci komputerowych wciąż wielu inżynierów nie rozumie tych zagadnień. Te braki w wiedzy i w umiejętnościach należy traktować jako istotny problem: w przyszłości będą się pojawiać coraz to nowsze rozwiązania sieciowe, a ich znaczenie dla niemal każdego przedsiębiorstwa będzie rosło. W książce zastosowano podejście problemowe, dzięki czemu łatwiej jest zrozumieć budowę oraz działanie współczesnych sieci komputerowych i protokołów, jak również wyzwania, z jakimi mierzą się dzisiejsze systemy. W praktyczny sposób opisano zagadnienia transportu danych i sterowania pracą sieci, przeanalizowano też kilka typowych projektów i architektur sieci, w tym sieci szkieletowe centrów danych i nowoczesne sieci rozległe definiowane programowo (SD-WAN). Szczegółowo zaprezentowano takie technologie jak sieci definiowane programowo (SDN). Każdemu zagadnieniu towarzyszy omówienie typowych problemów i ich rozwiązań, a także sposobów ich implementacji w protokołach oraz metod wdrożenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wasilkowskiego 7 (W128)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Seria Komputrilo Edu.
Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Przekonajcie się o tym wraz z dziećmi – dzięki tej wyjątkowej książce! Zaprezentowane w niej treści i zadania powstały na bazie kilkuletnich doświadczeń zebranych podczas zajęć dla dzieci i młodzieży w Komputrilo Akademii Komputerowej. Choć to przewodnik przeznaczony dla dzieci, może być również świetną pomocą dydaktyczną dla dorosłych towarzyszących swoim pociechom w nauce oraz osób, które po prostu chcą poznać podstawy programowania komputerowego. Łatwo, szybko i praktycznie – właśnie tak nauczycie się programować z tą książką!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Na Uboczu 2 (BD60)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pomocne Elfy)
W co grać? Planszówki czy gry komputerowe? Jak rozmawiać? Na czacie czy razem oglądając zdjęcia z ostatnich wakacji? Spędzać popołudnie przed telewizorem czy grając z rodziną w piłkę? I tak, i tak ważne, by zachować zdrowy rozsądek! Trudno nie korzystać z laptopa, komputera, tabletu czy smartfona, kiedy zdecydowanie ułatwiają życie. Nie sposób omijać szerokim łukiem telewizor, gdy na dworze pada, a zapowiadany film wydaje się bardzo ciekawy. Trzeba jednak pamiętać, że ani najciekawsza gra, ani najlepszy program nie zastąpią przyjaciela czy rodziny, że rzeczywistość, którą można dotknąć, posmakować, poczuć jest lepsza i wartościowsza niż ta wykreowana na ekranie. O korzyściach i kłopotach, które przenikają z wirtualnego świata do rzeczywistości opowiedzą Wam pomocne elfy, które tym razem przyjęły rolę pośredników między światem "naprawdę" i światem "na niby".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I W (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mind mapping z komputerem : uporządkuj swoje myśli / Paweł Wimmer. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2019. - 231 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Skuteczny mind maping z komputerem. Jak tworzyć dobre mapy myśli za pomocą komputera? Co oferują dostępne na rynku aplikacje do mind mappingu? Jak wykorzystywać narzędzia, aby uzyskać najlepsze efekty? Mind mapping to rewolucyjna technika tworzenia notatek, która pozwala znacznie zwiększyć skuteczność pracy i nauki poprzez pełne wykorzystanie potencjału naszych umysłów. Dzięki zastosowaniu kolorów i rysunków oprócz słów i symboli uaktywnia ona obydwie półkule mózgu, poprawiając koncentrację, aktywuje intuicję i sprawia, że proces zapamiętywania staje się efektywny i... przyjemny! Na polskim rynku dostępnych jest wiele podręczników dotyczących map myśli, brakowało jednak do tej pory pozycji opisującej praktyczne zastosowanie aplikacji komputerowych przeznaczonych do ich tworzenia. Na szczęście to już przeszłość! Z tej książki dowiesz się, jak posługiwać się narzędziami XMind, XMind Pro, iMindMap oraz MindMup, a także nauczysz się wykorzystywać je skutecznie do osiągania swoich celów. - Tworzenie i edycja map za pomocą komputera, - Formatowanie i dodawanie komentarzy, - Zastosowanie elementów graficznych i wykresów, - Korzystanie z załączników, - Wyszukiwanie informacji na mapach, - Udostępnianie i publikacja map, - Wykorzystywanie map myśli w codziennym życiu. Mapowanie myśli nigdy nie było tak proste!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (BD37)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Python na start! : programowanie dla nastolatków / Michał Wiszniewski. - Gliwice : Helion, copyright 2017. - 104 strony : ilustracje ; 24 cm.
Seria Informatyka w Najlepszym Wydaniu.
Zacznij od skryptów, a skończysz na szczycie! Pierwsze kroki, czyli od czego zacząć przygodę z Pythonem Niezbędne gadżety, czyli z czego i jak budować programy w Pythonie Wędrówka przez style, czyli jak programować strukturalnie, obiektowo i funkcyjnie. Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym, dlaczego na świecie istnieje aż tyle języków programowania i czym różnią się one od siebie? I których z tych języków warto się nauczyć? Na pewno co najmniej kilku, ale na Twojej krótkiej liście nie może zabraknąć Pythona! Ten język ma dwie potężne zalety: po pierwsze, jest znacznie łatwiejszy w nauce i bardziej intuicyjny niż choćby C czy C++, a po drugie, umożliwia tworzenie skryptów, czyli funkcjonalnych programów, przydających się na co dzień programistom wszelkiej maści, administratorom sieci i wielu innym ludziom. Python to także fantastyczne narzędzie do tworzenia rozbudowanych projektów. Zresztą, możesz się o tym szybko przekonać.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
K.E.N. 21 (W139 Oddział dla Dzieci)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Barwna 8 (BD9)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Na Uboczu 2 (BD60)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wchodząc w XXI wiek Polska – jak i cały świat – stała się areną cyfrowej rewolucji. Komputery z fantastycznych wizji przeobraziły się w przedmioty codziennego użytku. Bezgłośny światłowód wyparł skrzeczące modemy, a pokolenie MTV, zbiorowy umysł zjednoczony przed telewizorem, ustąpiło przed pokoleniem Neo, cyborgami połączonymi z komputerami – i sobą nawzajem. Miłość, polityka, kultura, media – globalna sieć odmieniła wszystko. Internet stał się „miejscem”, w którym żyjemy, bawimy się, kochamy, walczymy i nienawidzimy. Czytamy fake newsy, tweetujemy, share’ujemy kontent, lajkujemy… Stanowimy konglomerat umysłów, ciał i maszyn.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
6-go Sierpnia 23 (W34)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
ZWM 5 (W45)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Koński Jar 10 (W109)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Nugat 4 (W112)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Braci Wagów 1 (W127)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
K.E.N. 21 (W139)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cyberprzestępczość w gospodarce / Piotr Wiśniewski, Jerzy Boehlke. - Wydanie 1. poprawione. - Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2016. - 149, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Problematyka cyberprzestępczości stała się przedmiotem zainteresowania nauk o bezpieczeństwie, socjologii, psychologii, informatyki i wielu innych dziedzin. W naukach ekonomicznych przez długi czas była ona odnoszona głównie do kwestii bezpieczeństwa transakcji i ryzyka. Jednak z czasem także w ekonomii zaczęły pojawiać się pierwsze badania dotyczące rynku cyberprzestępczości jako coraz bardziej znaczącego segmentu gospodarki nieoficjalnej. Tematyka ta jest nadal daleka od wyczerpania. Niewątpliwie analiza cyberprzestępczości jest utrudniona ze względu na interdyscyplinarny charakter tego zjawiska, jak również z powodu bardzo wysokiej dynamiki jego zmian. Znaczenie cyberprzestępczości, podobnie jak nowoczesnych technik komunikacyjnych, takich jak Internet, ciągle wzrasta. Pomimo tego wciąż nie istnieją skuteczne rozwiązania umożliwiające przeciwdziałania temu zjawisku. Jednym z powodów jest brak, jak dotąd, zadowalającej charakterystyki oraz modelu funkcjonowania rynku cyberprzstępczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Braci Wagów 1 ("Czytelnia 9")
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
GIMP : poznaj świat grafiki komputerowej / Błażej Witkowski. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2019. - 334, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Program graficzny GIMP od lat uważany jest za doskonałe narzędzie do obróbki zdjęć. Co więcej, jest to program darmowy. Jeśli nie chcesz płacić grubej forsy za Adobe Photoshopa, a zależy Ci na cyfrowym retuszu Twoich fotografii i tworzeniu własnych grafik rastrowych, nie znajdziesz nic lepszego. Wersja 2.10 zaspokoi wszystkie Twoje wymagania i pozwoli Ci osiągnąć efekty, o jakich nawet nie śniłeś. Wystarczy tylko opanować zasadę działania programu i poznać jego imponujące możliwości. Nie musisz mieć żadnego doświadczenia, ta książka pewnie poprowadzi Cię przez labirynt najważniejszych zagadnień. Pierwszym z nich będzie proces instalacji GIMP-a i sprawne poruszanie się po jego interfejsie. Kolejnym - operacje na plikach i dostosowywanie widoku dokumentu. Krok po kroku nauczysz się kadrować, prostować, zmieniać rozmiary i perspektywę, a także tworzyć odbicia. Odkryjesz, jak efektywnie używać warstw i masek, lupy, miarki i siatki. Zobaczysz, do czego przydają się filtry i jak zmienić swoje zdjęcie w obraz na płótnie. Sprawdzisz, jak wprowadzić na zdjęcie tekst, jak poprawić mdły kolor czy skorygować tonację fotografii. Poznasz tajniki subtelnego retuszu i inne przydatne narzędzia. Pobierz GIMP-a i zacznij działać!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kłobucka 14 (W135)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej